הדייל מדבר: למה הוא לא מכר לה שוקולד?
ניר לבוב, הדייל מסרטון ההתפרעות בטיסת ישראייר, משחזר בשיחה עם ynet את רגעי האימה באוויר, מוכן לסלוח לנוסעים ומסביר לראשונה: למה הוא לא מכר לה שוקולד? כל הפרטים לפניכם
"למה הוא לא מכר לה את השוקולד?". זה אמנם לא העניין החשוב בסיפור ההתפרעות בטיסת ישראייר שנחשף אמש ב-ynet, אך לחלוטין העניין שהמרכזי שהעסיק את צופי הסרטון.
בשיחה עם ynet מסביר לראשונה הדייל מהסרטון, ניר לבוב, את השתלשלות העניינים.
"הסיפור התחיל הרבה לפני הסרטון.
הנוסעים בטיסה התלוננו מספר פעמים על הקבוצה הזו, שמתפרעת ומפריעה למהלך התקין של הטיסה. בעקבות זאת החלטנו להפסיק באותו רגע את מכירת המוצרים הפטורים ממכס, וברגע שהמכירה סגורה - אי אפשר למכור דבר".
אלימות באוויר - הסיקור המלא
מנכ"ל ישראייר: "מצפים להתנצלות"
"הנוסעות עלולות להישלח לעד 5 שנות מאסר"
"הנוסעים איימו על הדיילים שיפנו למשטרה"
Feed_Me: הרשת מגיבה לפרשת ישראייר
"ישראלים שפוגעים בדיילים? זה יומיומי"
לבוב מסביר שבמצב ששרר במטוס, הנחשב התנהגות חריגה, מפסיקים את המכירה ועוברים למצב של טיפול באירוע. "כשחזרנו עם העגלה כדי להחזיר אותה למטבח, נאלצנו לעבור דרך הקבוצה המתפרעת פעם נוספת, אז החלו הצעקות. אבל עוד לפני כן, צוות הדיילים ניסה להרגיע את הרוחות ללא הצלחה כי היה שם איבוד שליטה ממש".
אתה מתחרט על האמירות "לא תגיעי לוורנה"?
"צריך להבין שזה לא היה איום. במקרה כזה של התלהמות קיצונית כלפי איש צוות, שחש שעומד כנפגע מצד נוסע, חלק מהנוהל להזמין משטרה בנחיתה".
תגיש תלונה במשטרה?
"לא חשבתי על זה, מעבר לזה שהבנתי שהיום התקבלה התנצלות מצד המשפחה".
ההתנצלות הגיעה אליך?
"עדיין לא, ואם תגיע אני בהחלט אסלח לאנשים שיודעים שהם טעו, בתקווה שמקרה כזה לא יחזור על עצמו".
החברה פעלה נכון לדעתך?
"אני סומך בעיניים עצומות על התנהלות החברה. החברה התנהלה בצורה טובה מאוד ואני שלם עם הגיבוי שהצוות קיבל. אני לא יודע לומר מעבר לכך דברים בהקשר של הטיפול בנוסעים".
"הרבה יותר ממגישי קפה או תה"
לאורך כל היום הגיעו תגובות של דיילים למקרה, מרביתם הזדעזעו ושיתפו בכתבה מיוחדת כאן ב-ynet את סיפורי הזוועות שהם חווים, כעובדי חברות התעופה הישראליות.
"אירועים חריגים יש, קלים יותר, קונפליקטים בין נוסעים לצוות", מספר לבוב ומתאר את התחושה כעבודה עם נוסעים ש"מרגישים בעלות על צוות האוויר". עם זאת, מקרה כזה קיצוני לא קרה לו, "ובטח כי הנוסעים ראו וצילמו, כולם הרגישו שזה חריג".
תסכים להיפגש עם הנוסעים כחלק מההתנצלות שלהם?
"אני לא מרגיש צורך. הם עשו מה שעשו, הגבתי כמו שהגבתי. זה אירוע לא נעים ולא מלבב, ואם יתנצלו אני באופן אישי - אני אכבד התנצלות של כל אדם שמחליט להתנצל".
מה היית רוצה שעם ישראל יסיק מהסיפור שלך?
"ראשית, רוב הנוסעים מכבדים אוהבים ורואים בצוותי האוויר בעלי תפקידים חשובים מאוד. סומכים עלינו, נעזרים בנו ונתלים בנו. יש קומץ שלא מכבד או מעריך, ורואה בנו מלצר ותו לא. במקום הזה, אולי כדאי שכלל הציבור יבין שתפקיד דייל זה יותר מקפה ותה, ותפקידו קודם כל לדאוג לבטחונו של הנוסע והייתי שמח אם כשרואים את צוות המטוס היו רואים דברים קצת אחרת. כך היו נמנעים המון קונפליקטים".