מבחן ב"תפקידי האישה": לבשל ולשמח את הבעל
מדוע אישה שמכינה אוכל לבעלה "מאירה את עיניו"? מהי "אישה רעה" - ולמה צריך הגבר "עזר כנגדו"? נערות בכיתה מקדמת בסמינר חרדי בירושלים, נבחנו על תפקידיהן כנשים חרדיות. קרובה של אחת הנבחנות: "מאחר ומדובר בתלמידות בעלות צרכים מיוחדים, הדברים חמורים שבעתיים"
"תפקידה של האישה בעולם: להכין לבעלה אוכל". זוהי תשובה נכונה – אחת מרבות במבחן שנערך לבנות כיתה מקדמת בסמינר חרדי בירושלים. התשובות לשאלות המקוממות, בהן הוראות "כיצד אישה משמחת את בעלה", ו"מהי אישה רעה" - זיכו את הכותבת ב"יפה" מצד המורה.
<<הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
רוצים לדבר עם עורכי וכתבי ynet? כתבו לנו בטוויטר
השאלות שניתנו לתלמידות ב"סמינר הישן" בירושלים, והגיעו לידי ynet – מלמדות על הדרך שבה מחנכים נשים בסמינרים חרדיים, והן כללו, בין היתר, את הפנינים הבאות: "הסבירי מהו תפקידה של האישה בעולם, והשתמשי בפסוק 'לא טוב היות האדם לבדו, אעשה לו עזר כנגדו'". על כך עונה התלמידה את התשובה הנכונה הבאה: "לדאוג לבעלה שלא יהיה חסר לה (הטעות במקור) דבר".
עוד בערוץ היהדות - קראו:
- הנשים בקמפיין ההסתדרות הרפואית צונזרו
ספר הכשרות של הרבנות: בלי תאנים, בגלל תולעים
"בלניות הן לא שוטרות טהרה"
ולמה צריך הבעל "עֶזר"? על כך משיבה הנבחנת, בחורה עם צרכים מיוחדים – "כי התפקיד שלו זה ללמוד, והוא לא יכול לעשות את הדברים של האישה", תשובה מלאה ונכונה, לפי הבוחנת.
קרובת משפחתה של אחת התלמידות הלומדת בסמינר, מסרה ל-ynet כי היא נותרה "המומה ומזועזעת נוכח התכנים המקוממים", כדבריה. "מאחר ומדובר בתלמידות בעלות צרכים מיוחדים וכושר שיפוט לקוי, הדברים חמורים שבעתיים", הוסיפה – והבהירה כי היא מצפה מהגורמים האחראים, שיבחנו את תכני הלימוד שאליהם חשופות הבנות.
מהי "אישה רעה"?
עוד מהתכנים הנלמדים: במענה לשאלה מדוע אישה שמכינה אוכל לבעלה "מאירה אל עיניו ומעמידה אותו על רגליו",
השיבה התלמידה: "כי זה התפקיד שלה", ואם תרצו לדעת מהי "אישה רעה" בגמרא, על פי תוכנית הלימודים בסמינר שבו נערכה הבחינה – "זו אישה שמבשלת ועורכת את השולחן ומקשטת אותו, ואז כשבעלה מגיע, נכנסת לחדר וסוגרת את הדלת".
גם בפרק "הדוגמאות לאופן שבו האישה צריכה לשמח את בעלה", נכתב על ידי התלמידה המצטיינת: "משמחת אותו", "מחייכת אליו" ו"ודואגת לכל צרכיו".
משרד החינוך מוסר בתגובה כי הנושא ייבדק מול גורמי המקצוע הרלוונטיים.