שתף קטע נבחר
 

סכסוך באגד תעבורה: הנסיעות יהיו בחינם

760 עובדי חברת התעבורה המרכזית בדרום הארץ מאיימים במחר בעיצומים, במסגרתם לא יגבו כסף מהנוסעים בשעות הבוקר והצהריים. זאת על רקע חוסר הסכמות מול ההנהלה במו"מ לשיפור תנאיהם. כוח לעובדים: "נהגים בתחבורה הציבורית הפרטית חיים ממכרז למכרז, ממש כעובדי קבלן"

ועד העובדים של חברת "אגד תעבורה", חברת בת של אגד, מאיים לפתוח מחר (ב') בעיצומים, במסגתרם יאפשרו לנוסעים לנסוע בחינם בשעות הבוקר והצהריים, בין השעות 5:30-14:30. כך נמסר היום (א') מארגון כוח לעובדים.

 

 

אגד תעבורה היא חברת תחבורה המרכזית של אזור הדרום. בין הקווים שיושבתו כלולים קווי אוטובוס העירוניים באשדוד, נתניה, אשקלון, קרית גת, קרית מלאכי, אופקים, נתיבות, שדרות ואלעד, יישובי עוטף ירושלים (מבשרת ציון, מעלה אדומים, פסגת זאב וגבעת זאב) יישובי עוטף עזה וקווים בינעירוניים רבים, בהם לבני ברק, ירושלים ולבאר שבע.

 

ועד העובדים הכריז לפני כשלושה שבועות על סכסוך עבודה, על רקע חוסר הסכמות מול ההנהלה סביב המו"מ על הסכם קיבוצי בחברה. בכוח לעובדים טוענים כי ברקע לסכסוך קיים חוסר נכונות מצד ההנהלה לשיפור תנאי העובדים, ומאיימים כי אם לא יגיעו להנות - בכוונתם להרחיב את השביתה לימים מלאים.

 

אגד תעבורה היא חברת התחבורה הציבורית הפרטית השלישית בגודלה, המונה כ-760 נהגים. מדובר באחת מ-15 חברות פרטיות המפעילות קווי תחבורה ציבורית בהתאם למכרז משרד התחבורה. החברה נמצאת בבעלות אגד ותאגיד IDB אולם בכוח לעובדים מציינים כי נהגי אגד לנהגי חברת הבת תקיימים פערי תנאים: אין בחברות התחבורה הציבורית הפרטית, הסכמי עבודה הכוללים ביטחון תעסוקתי או הכרה בוותק ענפי.

 

"נהגים בתחבורה הציבורית הפרטית חיים ממכרז למכרז , ממש כעובדי קבלן. הוותק שלהם מתאפס כשהם עוברים מחברה לחברה או כשהם מפעילים את אותו הקו בו עבדו שנים - תחת חברה חדשה שזכתה במכרז", מסר אסף בונדי רכז מטה דרום בכוח לעובדים.

 

בין היתר טוענים העובדים כי שכרם, שעומד על 32.60 שקל לשעה, הוא הנמוך ביותר בתחבורה הציבורית.  "בתנאי ההעסקה הנוכחיים, הנוסעים לצערנו משלמים את המחיר מדי יום", מסר יו"ר הוועד, איציק קשקש. "העבודה השוחקת בתנאים הללו יוצרת חוסר בנהגים, עובדה המאלצת נהגים לעבוד כ-11 שעות בממוצע על הכביש. במקרה הטוב - סובלים הנוסעים מקווים מצומצמים ואוטובוסים מלאים. במקרה הרע - מעייפות הנהגים המסכנת את הנוסעים".

 

מגד תעבורה נמסר בתגובה: "אגד תעבודה וועד העובדים מצויים במו"מ לניסוח הסכם קיבוצי חדש, שבמסגרתו הציג הוועד רשימה של למעלה מ-60 דרישות, אולם במקום לדון בהן בחר הוועד לנקוט ביוזמה מיותרת שעלולה לגרום לנזק כלכלי לחברה. הנהלת אגד תעבורה רואה בחורמה צעדים חד צדדיים אלו ונהג שיעבוד באופן חלקי לא יקבל שכר ויישלח לביתו.

 

"לטעמנו, הקריאה לעובדים שלא לגבות תשלום מנוסעים אינה חוקית ואינה שונה מקריאה לקופאי לאפשר לקונים לצאת מהסופר מבלי לשלם עבור מצרכים שלקחו. חברת אגד תעבורה מכבדת את עקרון העבודה המאורגנת וקוראת לוועד העובדים לחזור לשולחן המו"מ ולהמנע מצעדים, שעלולים לפגוע בחברה ובעובדים. אנו מקווים שהוועד יתעשת ויגלה אחריות כדי להמנע משיבוש שירות התחבורה הציבורית ופגיעה בשגרת החיים של עשרות אלפי נוסעים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אגד תעבורה אוטובוס אוטובוסים תחבורה ציבורית
מומלצים