מחקר: איך הרמזורים יסייעו להפחתת זיהום אוויר
חוקרים באוניברסיטת MIT בארצות-הברית מפתחים שיטה בה נתוני תנועת כלי הרכב תווסת אוטומטית את הרמזורים - ובכך תמנע זיהום אוויר כשנהגים ממתינים לאור הירוק
לנסוע בכביש ולעצור בכל רמזור באור אדום יכול להיות מעצבן, אבל הדבר גם פוגע באיכות הסביבה. מחקר חדש של אחת מהאוניברסיטאות הנחשבות בעולם, MIT בארצות-הברית, מנסה למצוא פתרון כיצד להפחית את הזיהום הנפלט מכלי הרכב באותן עצירות.
עוד בקיימות ובכלכלה ירוקה :
סכנה בים התיכון: 1,000 טון פסולת פלסטיק
למרות הזיהום, שמורת עברונה תיפתח למטיילים
מדענים ב-MIT אמרו כי שיטה חכמה לוויסות התנועה תגרום לכלי הרכב לפלוט פחות מזהמים לאוויר, תשפר את איכות הסביבה ובנוסף הנוסעים בכלי הרכב יבלו פחות זמן על הכביש, כיוון שיצטרכו להמתין פחות זמן לאור הירוק.
לפי המחקר, בשלב הראשון במוקדי הבקרה בעיריות יבדקו את כמות המכוניות הנוסעת ומהנתונים שיאספו במשך זמן, תפותח שיטה שבה יוכלו כלי הרכב לנוע בלי יותר מדי עיכובים והנהגים יוכלו להגיע ליעדם מהר יותר. עורכי המחקר הוסיף כי הם בודקים 12 אלף כלי רכב ב-17 צמתים מרכזיים, כדי למצוא דרכים חדשות להפחתת הזיהום ולסייע לנהגים להגיע ליעד שלהם ביעילות.
"מה שאנחנו עושים", אמרה קרולינה אוסריו מעורכי המחקר, "הוא לפתח אלגוריתם שיאפשר לרשויות להשתמש במודלים של תנועה כדי לפתור את הבעיות. אנחנו מנסים".
היא הוסיפה כי מהנתונים הרבים שיאספו יופעל מודל לפיו יופעלו הרמזורים על-מנת שהתנועה תזרום בצורה טובה יותר ובכך ייקטן זיהום האוויר הנפלט מכלי רכב.
ומה אומרים התושבים באזור שבו יערך הניסוי? חוזה גונזלס אמר: "זה רעיון גדול, מפני שאנחנו מזהמים באופן עקבי את האטמוספירה. יש כאן הרבה תנועה ממכוניות שמגיעות מכל מקום, ויש כאן רמזורים בכל מקום".