אפריל בשוק הרכב: תעודת שליש חיובית
מסירות הרכב באפריל ירדו בכ-4% לעומת החודש המקביל אשתקד, עם נתון מכירות נמוך משמעותית מהממוצע ברבעון הראשון. קיה הובילה באפריל בדירוג המותגים והדגמים תודות לספורטאז'
חודש אפריל חלש בשוק הרכב. נתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב בישראל מגלים כי בחודש הרביעי של השנה נמסרו 17,674 מכוניות חדשות בלבד - ירידה של כ-4% לעומת החודש המקביל אשתקד ולא פחות מ-33% בהשוואה לממוצע הרבעון הראשון של 2015 (כ-27 אלף מכוניות בחודש). קצב המכירות השנתי עומד כעת על 24,400 מכוניות בחודש, עדיין קצב של כמעט 300 אלף מכוניות חדשות בשנה. כמעט כל המותגים סבלו מחודש מסירות חלש יחסית, בין היתר בגלל ריבוי החגים והמועדים באפריל, אשר הקטינו משמעותית את מספר ימי העבודה ו"שלחו" ישראלים רבים לחופשה בחו"ל.
המותג | מסירות ינואר-אפריל | שינוי מ-2014 | מסירות בחודש אפריל |
יונדאי | 12,208 | 8%+ | 2,059 |
קיה | 11,540 | 29.5%+ | 2,560 |
טויוטה | 11,231 | 7%+ | 2,503 |
מאזדה | 8,127 | 15%+ | 1,067 |
מיצובישי | 6,053 | 27%+ | 764 |
סקודה | 5,646 | 11.5%+ | 1,072 |
סוזוקי | 5,254 | 2%+ | 1,891 |
ניסאן | 4,395 | 7%+ | 776 |
סיאט | 3,790 | 74%+ | 559 |
רנו | 3,106 | 14%+ | 709 |
במקום הראשון בדירוג המותגים באפריל מחזיקה באופן נדיר קיה הקוריאנית, עם 2,560 מסירות - מעט יותר מטויוטה שממוקמת שנייה עם 2,503 ויונדאי - אף היא באופן נדיר בשנים האחרונות - שממוקמת שלישית עם 2,059. קיה רשמה הישג יוצא דופן כאשר בראש טבלת המכוניות ניצב רכב הפנאי קיה ספורטאז', עם 966 יחידות - למעלה משני שליש מתוכן בגרסת ה-1.6 ליטר החדשה. כדאי להזכיר כי גם במקרה של קיה פיקנטו הקטנה, בעבר המכונית הנמכרת ביותר במהלך שנה אחת (2013), הצליחה יבואנית קיה לקחת מכונית מקטגוריה שלא נחשבה לאחת הפופולריות והריווחיות בשוק המקומי, ולשדרג אותה לרמה של כוכבת.
בכך עוקף רכב הפנאי הוותיק לא רק את כל רכבי הפנאי המתחרים, אלא גם את מובילת הטבלה עד כה (טויוטה קורולה) ואת מי שממוקמת השנה שנייה, קיה פיקנטו. בחישוב מתחילת השנה מובילה עדיין הקורולה עם 4,968 יחידות, מעט לפני הפיקנטו (4,878). אחרי שתי המובילות ממוקמת מאזדה 3 שלישית עם 3,621 יחידות, לפני הספורטאז' במקום רביעי (3,105).
בדירוג המותגים מראשית השנה עד סוף אפריל, יונדאי מוסיפה להוביל עם 12,208 מכוניות. אחריה קיה עם 11,540 וטויוטה עם 11,231. במקום הרביעי מאזדה עם 8,127 מכוניות, לפני מיצובישי עם 6,053 במקום החמישי.
יוקרה - אודי שוב ראשונה
אחרי חודשיים של פיגור מול ב.מ.וו, חזרה אודי באפריל למקום הראשון. חטיבת היוקרה של פולקסווגן מסרה 293 מכוניות, לעומת 232 יחידות של ב.מ.וו ו-200 של מרצדס. מראשית השנה עד סוף אפריל עומדות מסירות אודי על 1,625 יחידות, צמיחה נאה לעומת התקופה המקבילה אשתקד (1,340). למעשה, הצמיחה הקבועה של מותג היוקרה הגרמני מבית קונצרן פולקסווגן הפך אותו לפופולרי יותר השנה בישראל אפילו ממותגי רכב עממיים ומאד מצליחים עד לא מזמן כמו פיז'ו (1,457) ופורד (871).
ב.מ.וו מכרה מתחילת השנה 1,173 (לא כולל 277 מיני), ומציגה זינוק מרשים מאד של עשרות אחוזים לעומת אשתקד (673 בלבד). מרצדס סיימה את השליש הראשון של השנה עם 1,132 מכוניות (לא כולל 66 מסחריות ו-16 סמארט), עליה נאה לעומת התקופה המקבילה אשתקד - 869. לקסוס מציגה השנה צמיחה נאה מ-433 ל-539 יחידות, וולוו עלתה מ-330 ל-390.