שתף קטע נבחר
 

עובד בדואר: אנחנו קורסים; הלקוחות נפגעים

עובד החברה מספר בראיון לאולפן ynet כי הרפורמה פוגעת בתפוקות הדוורים: "הדואר לא מגיע לנמען, בתי הדואר סתומים משקים שלא נוגעים בהם". הדואר בתגובה: "כמויות הדואר פחתו משמעותית; תוכנית ההבראה מחויבת המציאות ומצילה אלפים מפיטורים"

תוכנית ההבראה לחברת דואר ישראל מתקדמת בהדרגה, אבל עובדים בחברה טוענים כי היא פוגעת ביעילות החברה ומביאה לעזיבה המונית של דוורים. "הדואר לא מגיע לנמען. בתי הדואר סתומים משקים שלא נוגעים בהם", כך מספר נועם זמיר, דוור בצפון.

 

נתקלתם בבעיות בדואר? לא מקבלים מכתבים? כיתבו לנו >>

 

 

"הרפורמה הזאת פוגעת בעובדים, כי מעמיסים עליהם עוד ועוד עבודה", הוא מוסיף. העובדים קורסים וגם לא מספיקים למיין את כל הדואר. אמרו שהרפורמה היא לטובת שיפור השירות - אבל קורה הפוך". צפו בראיון באולפן ynet: 

צילום: עידו בקר ניצן דרור יוגב אטיאס

צילום: עידו בקר ניצן דרור יוגב אטיאס

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

תוכנית ההבראה לדואר נחתמה ויצאה לדרך לפני מספר חודשים. מלבד צמצום מצבת כוח האדם כוללת התוכנית בין היתר הארכה של שעות פעילות הסניפים, צמצום ימי חלוקת הדואר, הקטנת מספר הדוורים והגדלת יעדי חלוקת דואר רשום וחבילות לבתים, לצד השקת שירות חדש לזימון תורים. כמו כן במסגרת התוכנית הוחלט על והעלאת התעריפים.

 

בהנהלה ובוועד גורסים כי הצעדים הללו מחויבי המציאות על מנת להציל את החברה ולקצץ בהוצאותיה. עם זאת רבים מהמועסקים באתרים בהם החלו צעדי ההתייעלות טוענים כי מדובר בשינויים שפוגעים בתנאיהם באופן קיצוני, באופן שאף יפגע ברמת השירות ללקוח.

סניף של דואר ישראל. "מפעילים טרור על עובדים. קודם כל אנחנו רוצים להחליף את הוועד הנוכחי" (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
סניף של דואר ישראל. "מפעילים טרור על עובדים. קודם כל אנחנו רוצים להחליף את הוועד הנוכחי"(צילום: ירון ברנר)
 

כך למשל, הדוורים, שהועברו לשני קווי חלוקה במקום אחד בשבוע, טוענים כי אינם מספיקים להוציא את כל דברי הדואר ליעדם, ואילו עובדי הסניפים ששעות הפתיחה שלהם הוארכו וכעת נדרשים להשאר מאוחר יותר בעבודה, מתלוננים על תשישות על תשישות.

 

מחברת דואר ישראל נמסר בתגובה: "תוכנית ההבראה של דואר ישראל מחויבת המציאות ומתאימה לעידן החדש, ומצילה אלפי עובדים מפיטורים, שכן בלעדיה מקום עבודתם היה בסכנת פירוק ממשית. בשבועות האחרונים החל יישום ראשוני של התוכנית וכתוצאה מכך, הצטמצמו זמני ההמתנה וחל שיפור בשירות הלקוחות בסניפים בהם החלה התוכנית.

 

"בין היתר, כבר בכ-150 סניפים ניתן להזמין תור באמצעות האינטרנט; עשרות סניפים החלו לפעול עד 20:00 בערב שלוש פעמים בשבוע; ונפתחו מרכזי מסירה ייעודיים למסירת חבילות ברחבי הארץ. כמו כן, התחלנו בפיילוט עם חברת שופרסל במספר מוקדים בארץ, במסגרתו ניתן לקבל חבילות בסניפי שופרסל.

 

"לעניין שעות ההעסקה - עובדי דואר ישראל באשנב מועסקים עד שעות הערב פעמיים בשבוע לכל היותר, ובכל מקרה מספר שעות העבודה השבועיות שלהם לא עלה. לעניין פעילותם של דוורי החברה, הם אינם נדרשים להעמיס על כתפיהם את כל דברי הדואר המיועדים לחלוקה והם מקבלים סיוע במספר אמצעים. הטענה על הכפלת מספר הפריטים מבוססת על אי עדכון שנמשך שנים, בעוד כמויות הדואר פחתו באופן משמעותי".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
צילום: ירון ברנר
צילום: עידו בקר, ניצן דרור ויוגב אטיאס
נועם זמיר
צילום: עידו בקר, ניצן דרור ויוגב אטיאס
מומלצים