מדד השירות בפנסיה: מי דורג במקום האחרון?
משרד האוצר מדרג לראשונה את רמת השירות בגופי הפנסיה והחיסכון על פי מידת שביעות הרצון של הלקוחות מהטיפול בפניותיהם והמלצתם. במקום האחרון - הפניקס. במקומות הראשונים - ילין לפידות ואלטשולר שחם
איזו חברה נותנת את השירות הגרוע ביותר לחוסכים? על פי מדד השירות שפרסם היום אגף שוק ההון במשרד האוצר, הפניקס היא חברת הביטוח שדורגה במקום האחרון בכלל התחומים שנבדקו - פנסיה, גמל וביטוח.
את המקומות הראשונים בתחום הפנסיה קיבלו בתי ההשקעות אלטשולר שחם ואחריו מיטב דש. בתחום הגמל בלטו לטובה ילין לפידות ואלטשולר שחם ובתחום ביטוח החיים המשלב פוליסת חיסכון דורגה ביטוח ישיר במקום הראשון.
כתבות נוספות בנושא פנסיה בערוץ הכסף שלי :
חדש: מיזם שיבדוק כמה כסף חסכתם
פוגעים לכם בפנסיה? פנו למלשינון של האוצר
מאות נכים איבדו קצבה - כי הגיעו לגיל פנסיה
המדד מתבסס על שני פרמטרים: מידת שביעות רצון מהחברה - מידת שביעות הרצון של הלקוחות מטיפול חברת הביטוח בפניות ובבקשות שירות ישירות אליה.
וכן ממידת המלצה על החברה - מידת ההמלצה על חברת הביטוח של לקוחות שפנו וטופלו על ידה.
בתחום קופות הגמל דורגה כאמור ילין לפידות במקום הראשון עם ציון של 91. אחריה אלטשולר שחם (89), ובית ההשקעות אי בי אי (88). יש לציין כי דווקא בתי ההשקעות הקטנים יחסית דורגו במקומות הראשונים לעומת חברות ביטוח גדולות המנהלות כספי גמל בהיקפים גדולים הרבה יותר כמו כלל (73) שדורגה במקום השלישי לפני הסוף. אחריה דורגה ברשימה מנורה (70) ולבסוף הפניקס (60) במקום האחרון.
בתחום הפנסיה קיבלה אלטשולר שחם ציון 82, אחריה מיטב דש (80) והלמן אלדובי (77). את המקומות האחרונים סוגרים כלל ופסגות (66) והפניקס (63).
בפוליסות ביטוח החיים המשלבות חיסכון, קיבלה ביטוח ישיר ציון של 77, אחריה הראל (68), ובתחתית הרשימה הכשרה ואיילון (57) ושוב הפניקס שסוגרת את הרשימה עם ציון של 56.