דיילות באל על זועמות: הוארכה החובה לנעול נעלי עקב - עד שהנוסעים יתיישבו
יותר מ-200 דיילות חתמו על עצומה נגד הוראה חדשה של החברה: מעתה עליהן לנעול נעלי עקב זמן ממושך יותר, בעוד שעד כה, הן יכלו להחליף לנעליים שטוחות לפני העלייה למטוס. אל על: "הוחלט כי צוות הדיילות ינעלו נעליים ייצוגיות גם בעת קבלת הלקוחות לטיסה"
גם מכם דורשים דרישות שלדעתכם הן לא הגיוניות בעבודה? כיתבו לנו >>
ביום שישי האחרון, במסגרת מייל ששלח הדייל הראשי של אל על לצוותי האוויר, גילו הדיילות כי מעתה הן ייאלצו לנעול נעלי עקב עד לרגע סיום עליית כלל הנוסעים למטוס ועד שייתיישבו במקומם, דקות ספורות לפני ההמראה. עד עתה יכלו הדיילות לחלוץ את נעלי העקב ולעבור לנעליים שטוחות עם כניסתן למטוס וכך לסייע לנוסעים בישיבה ובהכנת עגלות המזון והאוכל לפני ההמראה.
"בהתייעצות בין ועדת מדים לראש חטיבת השירות, ולאחר שנערכה השוואה מול חברות תעופה רבות בעולם, הוחלט כי יש לנעול נעלי עקב גם בזמן עליית הנוסעים", כתב לדיילות הדייל הראשי באל על, עדי טרכטמן, כחלק ממייל עדכונים שבועי היוצא בכל יום שישי. "ניתן להחליף לנעליים שטוחות עם סיום עליית הנוסעים".
"שילמתי כדי שהדיילות יהיו על עקבים"
מדובר אמנם בהחלטה אופנתית, אולם הדיילות זועמות על כך שלטענתן הדבר עלול לגרום להן לבעיות בריאותיות ובטיחותיות. על פי הנוהל הקיים היום, מחויבות הדיילות להגיע לעבודה במונית בעקבים וכן לנעול אותן גם בשעה שהן עוברות על פני הנוסעים הממתינים בשדה התעופה - אך הן יכולות "לרדת מעקבים" לפני עלייתן למטוס. מאז פרסום הנחייה החדשה, שהפכה לשיחת היום בקרב דיילות אל על, הן מביעות את מחאתן בקבוצות הפייסבוק והוואטסאפ הפנימיות.
"לא מספיק שנוסעים גם ככה סוחבים תיקים כבדים, מה יהיה כשישימו לי תיק או רגל במעבר כשאני עם נעלי עקב?", כתבה דיילת. חברתה הוסיפה: "אני בטוחה שזה נובע מהמחשבה של הנוסעים שאומרים לעצמם בראש 'אני לא מאמין! שילמתי אל על כדי שהדיילות יהיו על עקבים!' בושה וחרפה, בחברה אחרת זה לא היה קורה".
יהודית גריסרו, סמנכ״ל השירות והלקוחות באל על מסרה בתגובה כי "החברה מעדכנת את נהלי השירות ובמסגרת זו הוחלט כי צוות הדיילות ינעלו נעליים ייצוגיות גם בעת קבלת הלקוחות לטיסה. מיד לאחר שלב ההושבה ובמהלך הטיסה כולה, הפעילות היא בנעלי עבודה. יודגש כי פרקטיקה זו מקובלת בענף התעופה בעולם".