בעקבות פרשת GM: יוחמר נוהל הקריאות לתיקון
הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים תקשיח את נוהל הקריאות לתיקון, בעקבות פרשת מתג ההנעה של GM שהובילה למותם של 117 בני אדם
הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) תקשיח את נוהל הקריאות לתיקון. זאת, לאחר שחקירה שביצע משרד התחבורה האמריקני בעקבות פרשת מתג ההנעה במכוניות ג'נרל מוטורס, הובילה למסקנות שהפיקוח על היצרניות אינו הדוק מספיק.
ה"אוטומוטיב ניוז מדווח" כי ב-NHTSA ידרשו מהיצרניות דיווח מוקדם ומפורט מבעבר בנוגע לתקלות, וגישה נרחבת יותר למסמכים פנימיים. זאת לאחר שהתברר כי ג'נרל מוטורס הסתירה את התקלה שגרמה למותם של 117 בני אדם ולפציעתם של 237 במשך שנים ארוכות - למרות שמהנדסיה זיהו כשל במתג ההנעה שוביל לכיבוי המנוע ולהפסקת פעולת מערכות הבטיחות ברכב.
החל מחודש יוני בשנה הבאה ה-NHTSA יחל בנוהל נוקשה, זאת כתגובה לגילויים של החקירה שנערכה מטעם משרד התחבורה. במסגרתה התגלתה תמונה לפיה הרשות לא מסוגלת לפקח בתנאים הקיימים על גילוי מוקדם של תקלות מסכנות חיים. בין היתר נמצא כי ברשות מועסקים עובדים שלא הוכשרו כראוי, שאיסוף הנתונים מבוצע באופן לקוי והליך הבדיקה לא מבוצע באופן יעיל. ה-NHTSA ספגה אש כבדה במהלך שימועים שנערכו בנושא בקונגרס, לעיתים אף ברמה גבוהה מכפי שספגה ג'נרל מוטורס.
עוד נמצא בחקירה כי בעוד GM ניסתה להסתיר את התקלה, ב-NHTSA פספסו מספר הזדמנויות לבצע חקירה מקיפה של הנושא - זאת למרות שמידע חלקי על הכשל היה בידי הרשות עוד בשנת 2003. הקריאה לתיקון, שפורסמה רק לפני כשנה וחצי, כללה 8.7 מיליון מכוניות ונחשבת לאחת הקטלניות בהיסטוריה. יצרנית הרכב הגדולה באמריקה הודתה עד כה באשמה למותם של 117 בני אדם, שבני משפחותיהם יזכו לפיצוי כספי בגובה מצטבר של מאות מיליוני דולרים. מאות מקרים נוספים נבחנו ונדחו על-ידי עורך הדין של החברה, וחלק מהם עשוי למצוא דרכו לבתי המשפט.