סיוט אווירי: "משושה מחלקת התיירים"
אחרי שהציעו לנו לטוס בעמידה או לשבת על מושב אופנים במטוס, חברה צרפתית יוזמת סוג חדש של הושבת נוסעים: "משושה מחלקת התיירים". צפו בתרשימים וכתבו לנו - הייתם מוכנים לטוס כך?
לא מעט גורמים בעלי אינטרסים כאלה ואחרים מנסים בשנים האחרונות למצוא פתרונות ישיבה (או עמידה) יצירתיים במטוסים. המטרה היא כמובן להוזיל את עלות הטיסה לנוסע, האמצעים - כולם כשרים.
רק בשנה האחרונה הציעה חברה סינית שנטוס בעמידה ונשלם חמישה שקלים בלבד על הטיסה וחברת איירבוס, יצרנית המטוסים, רשמה פטנט על מושב המבוסס על משהו כמו כסא אופניים. אותה איירבוס, אגב, הציגה לא מזמן את תצורת ההושבה העתידית במטוסי A380 המפוארים שלה, לפיה יתווסף מושב בכל שורה מה שיעשה את השהייה אפילו פחות נוחה. כעת, חברה צרפתית בשם Zodiac מציעה פטנט הושבה חדש נוסף, המכונה "משושה מחלקת התיירים".
המשושה הצרפתי הוא צורת הושבה המבוססת על סוג של כוורת, ובה חלק מהנוסעים יושבים עם הפנים לכיוון הטיסה וחלקם עם הגב. על פי הפטנט הצרפתי שבשרטוט שלפניכם והוגש לא מכבר לגורמים הרשמיים העוסקים בפטנטים מסוג זה, תוצמדו כמעט ראש-אל-ראש לנוסע שלצדכם, ואם לא די בכך, הנוסע מהצד השני יוצמד אליכם כשרגליו ליד ראשכם.
המטרה של ההושבה המסויטת הזו, כאמור, היא הוזלת מחירי הטיסות, אך גם מאפשרת לחברות התעופה יצירת תת-מחלקת נוסעים, כך שכל מחלקה אחרת - החל מזו הפשוטה ביותר המוכרת לנו כיום - תיחשב לשדרוג ותעלה מעט יותר. זאת אגב, בניגוד ל"ספת השמיים", מחלקת התיירים החדשה של אייר ניו זילנד שבאמת הציגה חידוש מהפכני שדווקא הולך לקראת הנוסע במחלקת התיירים, והוא ספה נפתחת שהופכת את שלשת המושבים המפורסמת לספת שינה נוחה למדי. כן, במחלקת התיריים, וכן - גם על זה לוקחים עוד קצת כסף.
למרות רישום הפטנט הרשמי של החברה הצרפתית, למרבה השמחה ובדומה ל"מושבי האופניים" של איירבוס, עד עתה אף חברה לא הודיעה כי תאמץ את "משושה מחלקת התיירים". "המטרה שלנו היא לעשות שימוש טוב יותר בשטח מחלקת התיירים תוך התחשבות בנוסע ואפילו לספק לו מרחב גדול יותר", הצהירו אנשי החברה. ולנו רק נותר להוסיף - שישמרו את הרעיונות שלהם לעצמם.