התחלתם עבודה חדשה? כללי זהב להשתלבות
התחלתם לעבוד במקום עבודה חדש? נהלו מחברת חפיפה, אל תיקחו שום דבר באופן אישי, היזהרו עם הביקורת, והכי חשוב - הקלו על עצמכם בתקופת ההשתלבות הראשונית. שמונה כללים להצלחה בתפקיד החדש
תקופת החזרה לשיגרה של אחרי החגים משמעותית במיוחד לאלה מאיתנו שמתחילים לעבוד במקום עבודה חדש, שעבורם מדובר בתקופה אינטנסיבית במיוחד. עבור אלו, רצוי להקל בתקופת החפיפה וההשתלבות הראשונית - משעמם ללמוד חומר חדש מתוך חוברת, ולא פשוט להכיר ביום אחד כמה עשרות אנשים חדשים - שאין סיכוי בכלל לנסות לזכור מה התפקיד של כל אחד מהם, תוך מילוי טפסי קליטה והיכרות עם המחלקות השונות. כדי להקל עליכם, לפניכם שמונה כללים שכדאי להכיר בדרככם להצלחה בתפקיד החדש:
כתבות נוספות בערוץ הקריירה
חזרה לשגרה
9 צעדים להתמודדות עם לחץ ושחיקה בעבודה
פרופ' נתי לאור
אתם עייפים ומדוכאים? מתעצבנים בקלות? מתקשים להתרכז? ייתכן שמדובר בתופעות הלוואי של לחץ מתמשך ושחיקה בעבודה. במקרים קיצוניים, זה גם עלול להביא למריבות משפחתיות, גירושין ואפילו מחשבות אובדניות. כיצד מתמודדים? מדריך
יש לכם שאלה והמנהל עסוק? אל תפרשו חוסר קשר כדחייה. אף אחד לא מתכוון לפגוע בכם, והכוונה הכללית היא לעזור לכם להיקלט במערכת במהירות ובקלות. זכרו שבמקביל לתהליך הקליטה שלכם ישנה עבודה שצריכה להתבצע.
בנוסף, אם התקשרתם אל המנהל או היקשתם על דלתו, והוא בוחר להמשיך את התקשורת ביניכם דווקא במייל - צאו מנקודת הנחה שזה אופי העבודה שלו, והפנייה לא נובעת מכוונה להתנשא או לסנן אתכם. הסיקו מכך שזו צורת העבודה המועדפת עליו.
תרומתכם המקצועית לארגון היא הסיבה שלשמה גויסתם. כל פידבק חיובי שתקבלו הינו בגדר בונוס, שהציפייה לקבלו עלולה רק לדחות אותו. עשו עבודתכם נאמנה ואל תתעסקו בקבלת מחמאות. אם הן יגיעו - אשריכם, אבל אם לא, זה לא אומר כלום. מכירים את המשפט "וַעֲנָוִים יִירְשׁוּ אָרֶץ" - בהקשר לתחום הקריירה אפשר לפרשו כך שעשייה ממוקדת ללא ציפייה לקבלת פידבקים נותנת "ירושה" טובה יותר בטווח הרחוק.
קיבלתם משימה מקצועית? נסו להציג פתרון באופן עצמאי. אם עברה חצי שעה או שעה ועוד לא השגתם קצה חוט לפתרון, פנו למישהו מהצוות או למנהל לקבלת נקודת התחלה ממנה תמשיכו לבד. גם פתרון חלקי שתשיגו בעצמכם ינסוך בכם ובמנהל ביטחון להמשך הדרך. זה האתגר שבוודאי דיברתם עליו בראיון העבודה, זוכרים? אל תוותרו עליו.
היו מסבירי פנים לכל אדם בחברה ובסביבה בה התחלתם לעבוד. הגעתם למקום חדש - האם לא מן ראוי להגיד שלום לכל אדם שאתם עוברים מולו במסדרון?היו נחמדים.
התמקמתם בכיסא? נא לנסות להימנע מלהעביר ביקורת על אנשים, תהליכים, נהלים, בעלי תפקידים, על חברת הניקיון, על מכונת הקפה ועוד. כל עוד לא אירע מקרה קיצוני כלשהו, זכרו כי אחרים עבדו כאן גם לפני שהגעתם, והחברה מתנהלת היטב גם בלעדיכם. יש לכם הצעת ייעול? בדקו שהיא לא סותרת את הנהלים והערכים של החברה, ולאחר מכן העבירו למנהל שלכם לצורך אישור ביורוקרטי. זכרו שגם אם הצעתכם מדהימה ויעילה- זכותו של מנהל הארגון לא לקבל זאת.
כל עוד משולמות לכם שעות נוספות, עליכם להיות מוכנים לתת יותר מעצמיכם בתקופת החפיפה, כדי להקל על עצמיכם בהמשך. מקצועות רבים דורשים נבירה מעמיקה בחומר הנלמד, ניסיון מעשי במערכות החברה ועוד. ככל שתשקיעו יותר בלמידה התחלתית תיקלטו מהר יותר ותסומנו כמובילים.
כל עוד אינכם עוסקים בהצלת חיי אדם או בתפקיד בעל אחריות לאומית מיוחדת, אל תהיו זמינים תמידית. הגבילו את התקשורת עם מקום העבודה לשעה מסוימת- לדוגמא, 18:00 בערב. גם לעשייה ראוי שתהיה תחימה בזמן, ראוי שתשקיעו גם בעצמיכם ותייצרו גבולות שיגנו על שעות הפנאי שלכם.
הכותבת היא מנהלת מיטל דגן - הכנה לראיון עבודה , מומחית בהכנה לראיונות עבודה בהתמחות במקצועות ההיי טק והכלכלה, ומנהלת אסטרטגיה לניהול מו"מ של חוזה העסקה.
עוד בערוץ הקריירה: צפו בקריירות החדשות של דוגמני העבר:
צלמם: ניר כהן ואסף מגל
פורסם לראשונה 06/10/2015 23:19
צילום: shutterstock
מיטל דגן
צילום: יח"צ
מומלצים