סקר סוכני הביטוח: לא חל שיפור בשירות החברות
סקר שערכה לשכת סוכני הביטוח בתחום ביטוח הרכוש מעלה כי לא חל שיפור בשירות חברות הביטוח במהלך השנים האחרונות. מבין חברות הביטוח דורגה כלל במקום האחרון
למרות שלל הבטחות והצהרות, רמת השירות של חברות הביטוח לא השתפרה במהלך השנים האחרונות, כך עולה מהסקר השנתי בתחום הביטוח האלמנטרי (רכוש), שפרסמה היום (ג') לשכת סוכני הביטוח במסגרת כנס הלשכה המתקיים באילת.
- נזקי הסערה: האם אתם זכאים לפיצוי?
הסקר, המתקיים מדי שנה ובוחן 10 קריטריונים שונים בתחום השירות, לצורך מתן ציון לחברות, מראה כי הציון הכללי בתחומי השירות השונים נשאר דומה בשלוש השנים האחרונות ונע סביב 7.5 בממוצע, כאשר את הציון הכללי הנמוך ביותר קיבלה חברת כלל.
בחינת הקריטריונים עצמם במדד השירות מעלה עוד כי בפרמטר של 'הוגנות החברה בקבלת החלטות בנושא תשלום תביעות', קיבלה כלל את הדירוג הנמוך ביותר (7.1) כאשר מעט לפניה הפניקס עם ציון 7.2. את הדירוג הגבוה ביותר בסקר קיבלו חברות הביטוח הקטנות (אם כי רמת הפעילות של הסוכנים איתן נמוכה משמעותית בהשוואה לחברות הגדולות). כך בפרמטר הוגנות בתשלום תביעות קיבלה חברת הביטוח שלמה ציון של 8.6 ולאחריה הכשרה ביטוח עם 8.3.
בפרמטר של מהירות הטיפול בתביעות, גם כן קיבלה כלל את הציון הנמוך ביותר - 6.8 והפניקס 6.9 . בפרמטר הבוחן את תעריפי החברה שמשמעותם - מחיר הפרמיה אותה משלמים המבוטחים, דורגו במקום האחרון הראל וכלל עם התעריפים היקרים ביותר ובמקומות הראשונים - שלמה ושומרה.
בסעיף "נכונות החברה לתשלום לפנים משורת הדין" דורגה הפניקס במקום האחרון - 6.5 ולפניה מגדל גם כן עם ציון נמוך של 6.6.
הסקר, שבוצע על ידי מכון דיאלוג, בדק גם עם אילו חברות בכוונת הסוכנים להגדיל את פעילותם בשנה הבאה, ועם אילו חברות הסוכנים יקטינו את פעילותם. מהנתונים עולה כי בכוונת הסוכנים להגדיל פעילות עם שומרה (8%+), מגדל (4%+), שלמה (4%+), מנורה (3%+), והכשרה (2%+), ואילו החברות איתן יקטינו פעילות הן: כלל (13%-), הפניקס (4%-), הראל (4%-), ואיילון (1%-).
על פי הנתונים, דווחה שביעות רצון נמוכה מאוד מחברות הליסינג, בכל הנוגע לטיפול בתביעות, ללא הבדל בין החברות: שלמה סיקסט (2.3), אלבר (2.3), אלדן (2.2), אוויס (2.1), הרץ (2.1), ליס פור יו (2.0), קל אוטו (1.9).
נשיא לשכת סוכני הביטוח, אריה אברמוביץ אמר בעקבות פרסום הסקר, "שמחנו לגלות השנה כי חברות הביטוח החלו ליישם את ממצאי סקר הלשכה וכי מדד השירות נמצא במגמת עלייה. אנו מצפים מהחברות הגדולות כי למרות גודלן ימשיכו במאמציהם ויגיעו לרמת השירות לו אנו זוכים מהחברות הקטנות״.