שתף קטע נבחר

 

בקרוב: הוזלה בביטוח החובה לרכב

בעקבות התערבות הפיקוח במחירי ביטוח החובה, לאחר שהתברר כי מחירי הפרמיות שהציבור משלם חורגים בהרבה מהעלות האמיתית, צפויה הוזלה של עשרות אחוזים בביטוחי הרכב. האם נראה שינוי גם בשאר הביטוחים שמעשירים את חברות הביטוח? כנראה שלא

משרד האוצר יוזיל בעשרות אחוזים את מחירי ביטוח החובה לנהגים המבוטחים בביטוח הפול - תאגיד בו שותפות כל חברות הביטוח ומנוהל על ידי המדינה. כך הודיעו היום (א') שר האוצר, משה כחלון, והממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר, דורית סלינגר,במסיבת עיתונאים שקיימו.

 

סקר: מה אתם יודעים על פוליסת הביטוח שלכם?

נזקי הסערה: האם אתם זכאים לפיצוי

 

ביטוח הפול נועד לתת מענה לכל אותם נהגים הנחשבים בעלי סיכון גבוה ולמעשה מאפשר לבטח כל אחד וזאת בתמורה לפרמיה גבוהה ביחס למחירי חברות הביטוח. התעריפים נקבעים על ידי האוצר ומפוקחים על ידיו ועל פי חוק אסור לחברות הביטוח לגבות מחיר גבוה ממחיר הפול.

 

באגף שוק ההון באוצר בחנו מחדש את הסיכון של אותם נהגים המבוטחים בפול והחליטו כי ניתן להוריד את התעריפים בצורה דרסטית, בחלק מהמקרים - עד 50% מהמחיר הנקוב כיום.

 

 (צילום: אלון בלוך) (צילום: אלון בלוך)
(צילום: אלון בלוך)

לטענת האוצר, מבוטחים בשוק ביטוחי החובה, המגלגל כ-5 מיליארד שקל בשנה, משלמים הרבה מעבר לסיכון שלהם, בעיקר נהגים צעירים שנוהגים ברכב בו מותקנות מערכות בטיחות מתקדמות – אולם הם לא מקבלים בשל כך הנחה במחיר הפרמיה.

 

מעתה יקבעו תעריפים חדשים שיתבססו על 4 פרמטרים עיקריים – גיל, מין (סיכון נמוך יותר אצל נשים), האם מותקנת ברכב מערכת בקרת יציבות (ESP) וכן האם מותקנת ברכב מערכת התראה מפני תאונות.

 

כל אחד מהפרמטרים הללו יביא להוזלה בביטוח החובה של הפול, כאשר שילוב של כמה מהם ובוודאי של כולם, יכול להביא ליותר מ-50% הנחה מהמחיר כיום. כך לדוגמה, נהג בן 18 ברכב פרטי ללא מערכת בקרת יציבות, עם כריות אויר, ישלם 3,091 במקום 3,771 כיום, ירידה של 18%. נהגת בת 23 ברכב פרטי עם מערכת בקרת יציבות וכריות אויר תשלם 1,609 שקל לאחר השינוי, לעומת 3,771 בפול כיום, ירידה של 57%. כך גם נהג בן 30 ברכב פרטי עם מערכת בקרת יציבות וכריות אויר ישלם 1,274 במקום 3,771.

 

למרות שאין בסמכות האוצר לקבוע תעריפים בחברות הביטוח, הכוונה היא שהחברות יישרו קו עם השינוי החדש וכך יוזלו המחירים לנהגים רבים, שכן בכל מקרה נאסר עליהן, כאמור, לגבות מחיר יקר מהפול. הכוונה היא שהחברות יאמצו את המודל שקובע האוצר, כך לדוגמה, יוכלו להעניק הטבה לנהגים זהירים בדמות החזר פרמיה בסוף תקופת הביטוח.

 

האם התערבות האוצר בהפחתת מחירי הביטוח המעשירים את החברות, שמוכח כי הם גבוהים בהרבה מהתמחור האמיתי, תגיע גם לשאר הביטוחים? נזכיר כי בעוד בביטוחי החובה "המרווח" של חברות הביטוח מעבר לתמחור הסיכון עומד על 20%, כלומר רווח נקי של 20% מהפרמיות, בביטוחי הסיעוד והבריאות למשל המרווח מתקרב ל-50%, כלומר 50% מהפרמיות שאנחנו משלמים נשארים בכיסי חברות הביטוח.

 

שינוי כזה לצערנו לא נראה באופק. יש לציין כי בעוד ביטוח חובה - כשמו כן הוא – בלעדיו לא ניתן לנהוג ברכב ולכן אחרי שנים רבות נאות האוצר להתערב במחיר, הרי שהביטוחים האחרים הינם וולונטריים ולכן אנחנו לא צפויים לראות את הפיקוח עושה שם סדר כל כך מהר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים