צפו: הפתרון של פולקסווגן לסקנדל הזיהום
חודשיים לאחר שנחשפה פרשת המרמה שכללה התקנת תוכנת מחשב שמטרתה לשנות נתוני זיהום, יצרנית הרכב הגרמנית מפרסמת את הפתרון: עדכון תוכנה והתקנת רכיב במנוע
פולקסווגן תעדכן תוכנה ותתקין מעין שרוול אוויר במנועי דיזל - כך תיפתר לטענת היצרנית פרשת "דיזלגייט", במסגרתה היצרנית הודתה במרמה בבדיקות זיהום ממשלתיות בארה"ב ואירופה. הפתרון, שתקף לאירופה וצפוי להתבצע גם בישראל, כולל עדכון תוכנה במנועים מסדרת EA 189 בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר (טורבו-דיזל), כאשר במנוע ה-1.6 יבוצע בנוסף גם שדרוג למערכת יניקת האוויר.
- גם רנו מזהמת את הסביבה - פי 25 מהמותר
- בהלת הדיזל - הגרמנים יבדקו 23 מותגים נוספים
- בעקבות דיזלגייט? פולקסווגן איבדה הבכורה לטויוטה
על-פי פולקסווגן, במנוע ה-1.6 נדרשת התקנת "טרנספורמטור זרימה", למעשה צינור אוויר שונה מהרגיל שיאפשר לטענת היצרנית הכנסת אוויר יעילה יותר לתא המנוע. באופן זה ניתן יהיה גם לייעל את השימוש בדלק, ובכך להפחית את פליטת המזהמים. ביצרנית מצהירים כי השינויים שיבוצעו בצמד המנועים לא יובילו לעלייה בתצרוכת הדלק או לפגיעה בביצועים.
התיקון מתייחס לפי שעה לכל כלי הרכב - ממותגי פולקסווגן, אודי, סיאט וסקודה - המצוידים במנועי 1.6 ו-2.0 ליטר בלבד. ביצרנית מבטיחים כי בחודש הבא יתווסף תיקון גם למנוע ה-1.2 ליטר טורבו-דיזל (שלא משווק בישראל), וכי זה יכלול עדכון תוכנה בלבד. פתרון למנועים נוספים, בהם יחידת ה-3.0 ליטר שישה צילינדרים שמותקנת בין היתר בפורשה, אודי ופולקסווגן, עדיין לא פורסם.
צפו - הליך התיקון המלא במנוע 1.6 ליטר:
מפולקסווגן נמסר כי משך תיקון התקלה במוסכים המורשים יעמוד על חצי שעה במקרה של ה-2.0 ליטר (עדכון תוכנה בלבד), ועד כשעה במקרה של ה-1.6 ליטר, זאת בשל הצורך גם לבצע פירוק והרכבה במערכת היניקה. ביצרנית ממשיכים לטעון כי השימוש בכלי הרכב בטוח גם טרם ביצוע התיקון, שיש לציין כי אינו מוגדר כתיקון בטיחותי.