נושמת לרווחה: פולקסווגן תורשה לתקן רכבי דיזל
הרשויות הגרמניות אישרו את התיקון שפולקסווגן הציעה למנועי ה-1.2, 1.6 ו-2.0 ליטר דיזל, וסללו למעשה את הדרך לסיום הפרשה באירופה
יצרנית הרכב פולקסווגן תורשה לבצע תיקון במנועי הדיזל המעורבים ב"דיזלגייט", פרשה בה נחשפה תרמית של היצרנית במבחני זיהום אוויר. האישור התקבל מרשויות החוק הגרמניות, וסולל את הדרך לפולקסווגן להניח את הפרשה מאחוריה, לפחות באירופה שם הנזק המשפטי, תדמיתי וכלכלי שצפוי ליצרנית קטן ביחס לארה"ב.
התיקון עליו הכריזה פולקסווגן בחודש שעבר, כולל התקנת רכיב חדש במערכת היניקה ועדכון תוכנה במנועי 1.6 ליטר. במנועי 1.2 ו-2.0 ליטר נדרש רק עדכון לתוכנה. בכך מקווים בפולקסווגן שהמנועים יעמדו בתקני הזיהום, לאחר שהתגלה כי תוכנת רמייה שהותקנה בהם גרמה לכך שיעברו מבחני זיהום בהצטיינות, אך יזהמו עד פי 40 מהמותר בתנאי אמת.
סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת כי פולקסווגן סבורה שהאישור שניתן על-ידי רשויות התחבורה בגרמניה, תקף ל-28 מדינות האיחוד האירופי. היצרנית תזמן את המכוניות למוסך - כולל שורה של מכוניות ששווקו בישראל (בעיקר מוניות עם מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר) - בהדרגה בחודשים הקרובים. הקריאה לתיקון, שאינה מוגדרת בטיחותית, תחל ברבעון הראשון של 2016 עם מנועי 2.0 ליטר, מנועי 1.2 ליטר (שלא נמכרו בישראל כלל) יתוקנו ברבעון השני ואילו התיקון הנדרש במנועי 1.6 ליטר יבוצע החל באמצע 2016.
יו"ר פולקסווגן מעדכן על ההתפתחויות בפרשה:
יצרנית הרכב הגדולה באירופה, שהייתה באותם ימים גם הגדולה בעולם, הודתה בחודש ספטמבר כי ב-11 מיליון מכוניות עם מנועי דיזל הותקנה תוכנת רמייה. המכוניות שווקו תחת מותגי פולקסווגן, אודי, סיאט וסקודה, ותוכנת הרמייה בהן נועדה כדי לעמוד בתקנים המחמירים לפליטת תחמוצת החנקן, זיהום האופייני למנועי דיזל.
למרות שבפולקסווגן ללא ספק נושמים לרווחה נוכח אישור התיקון באירופה, בארה"ב המשבר עדיין רחוק מלהסתיים וצפוי לשאת תוצאות קשות הרבה יותר. כנגד היצרנית הוגשו מספר תביעות של רשויות וצרכנים, והיצרנית צפויה לשלם קנסות עתק לממשל האמריקני.