בעקבות תלונות על הגיר: פורד מתקנת ומאריכה אחריות
חברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, מזמינה למוסך כ-34 אלף פוקוס ופיאסטה לצורך תיקון כשלים במערכת תיבת ההילוכים. במקביל, תאריך את האחריות
בעלי קרוב ל-34 אלף פורד פוקוס ופיאסטה עם תיבת הילוכים רובוטית מוזמנים למוסך. הסיבה: בעקבות תלונות על בעיות בתפקוד תיבת ההילוכים האוטומטית, תבצע היבואנית עדכון תוכנה לעשרות אלפי המכוניות. בנוסף תאריך היבואנית את תקופת האחריות שהיא מעניקה למכלולי התיבה. יש להזכיר כי בעקבות הבעיות בתיבת המצמד הכפול בפוקוס ובדגמי פורד אחרים, החליטה פורד לחזור לתיבה אוטומטית רגילה במתיחת הפנים של הפוקוס, אם כי תיבת המצמד הכפול עדיין זמינה בפיאסטה ובגרסת הדיזל של הפוקוס.
המכתב שנשלח לבעלי המכוניות (לחצו להגדלה)
במכתב שנשלח לבעלי הפוקוס ופיאסטה עם התיבה הרובוטית, ביבואנית מפרטים כי פורד פיתחה עדכון תוכנה למחשב הניהול של תיבת ההילוכים. מטרת העדכון, שיבוצע בנוהל קריאת שירות, היא לשפר את אופי הפעולה של התיבה ולמנוע תקלות. בניגוד לקריאה לתיקון, קריאת שירות אינה מוגדרת כתיקון בטיחותי ובעל הרכב לא חייב לבצעה. עם זאת, גם כאן התיקון יבוצע ללא תשלום מצד בעל הרכב.
מהיבואנית נמסר ל-ynet כי התהליך לעדכון התוכנה כבר החל ובוצע באלפי מכוניות שנכנסו לטיפולים שגרתיים או מסיבות אחרות למוסכי הרשת של היבואנית. בעל רכב שמעוניין בתיקון יכול לבצע אותו באופן יזום על-ידי תיאום עם מוסך מורשה יבואנית או בסיוע מוקד השירות, שמספרו 08-9139995. לחלופין, בביקור הבא במוסך התיקון יבוצע באופן אוטומטי. מהיבואנית נמסר כי זמן העבודה הנדרש לצורך עדכון התוכנה הוא כשעה.
בקריאת השירות והארכת האחריות מעורבות:
- כל גרסאות פורד פוקוס עם מצמד כפול, כ-31 אלף מכוניות
- פורד פיאסטה עם מצמד כפול שיוצרה החל מיוני 2012, כ-2,600 מכוניות
מלבד התיקון, ביבואנית יאריכו את האחריות לתיבת ההילוכים מעבר לאחריות יתר המכלולים של הרכב (שלוש שנים). לתיבה על כל רכיביה תינתן אחריות לחמש שנים או 160 אלף ק"מ, ואילו למחשב ניהול התיבה תינתן אחריות של 10 שנים או 240 אלף ק"מ. בשני המקרים האחריות מתחילה ממועד עליית הרכב לכביש, אך אינה מוגבלת לסוג הבעלות (פרטית, ליסינג וכד') וממשיכה גם לאחר מכירת הרכב.
פורד השיקה מחדש בישראל את הפוקוס לפני שבועות ספורים, לאחר כשנה של היעדרות ולאחר שהמכונית עברה מתיחת פנים. מנוע ה-1.6 ליטר הוותיק (125 כ"ס) הוחלף במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר עם 150 כ"ס, ואילו תיבת ההילוכים הרובוטית הוחלפה בתיבת שישה הילוכים אוטומטית. לצד גרסה זו, היבואנית השיקה לראשונה גרסת דיזל של הפוקוס, שמצוידת במנוע 1.5 ליטר (120 כ"ס) ותיבה רובוטית כפולת מצמד. הפיאסטה, שמשווקת בישראל מזה כשלוש שנים עם תיבת מצמד כפול, נותרה ללא שינוי.