שתף קטע נבחר

"לתיירות לישראל יש לאן להמריא"

יריד התיירות ITB בברלין ננעל ובמשרד התיירות מדווחים על הצלחה לביתן הישראלי, למרות המצב הביטחוני הבעייתי בישראל. המשרד זכה בפרס על קמפיין תיירות גאה מטעם Expedia. בתוך כך, דו"ח חדש של ה-OECD חושף פרטים מעניינים על ענף התיירות בישראל

אחרי עשרות אלפי מבקרים שחלפו על פני דוכני 185 המדינות המציגות בו, ננעל בסוף השבוע יריד התיירות ITB בברלין. על אף המצב הביטחוני הבעייתי מאוד בארץ, בביתן הישראלי הביעו שביעות רצון מהפעילות ומתנועת המבקרים במקום.

טקס הענקת הפרס למשרד התיירות ביריד בברלין (צילום: עמית קוטלר)
טקס הענקת הפרס למשרד התיירות ביריד בברלין(צילום: עמית קוטלר)

משרד התיירות, העומד מאחורי הפעלת הביתן, זכה במסגרת היריד בפרס מיוחד מטעם Expedia, אחד מאתרי ההזמנות המובילים בעולם. הפרס ניתן למשרד התיירות על קמפיין שכוון לתיירות הקהילה הגאה לישראל והופץ באנגליה ובאיטליה, ובמסגרתו הוצעו חבילות טיולים אטרקטיביות ייעודיות לקהילה. במשרד התיירות מציינים כי מדובר בהצלחה גדולה לקמפיין שבעקבותיו נרשם גידול של 23% במספר הנוסעים לישראל מאנגליה ו-19% גידול במספר הזמנות החדרים בתל אביב. הפרס בדמות גביע קריסטל הוענק לנציגי משרד התיירות בביתן הישראלי ביריד בברלין.

 

ynet ביריד התיירות ITB בברלין - סיקור מיוחד

 

הגידול בתיירות הגאה לישראל ואף הגידול בהזמנת החדרים פחות הרשים את נשיא התאחדות המלונות, שערב יריד התיירות בברלין ולאחר הפרסום ב-ynet אודות הדראג קווין אריה עושרי שנבחר לקדם את התיירות הגאה לישראל, יצא נגד פעילות משרד התיירות בברלין. "מוכרים את ישראל בגימיקים, זו לא הדרך", אמר נשיא התאחדות אלי גונן.

 

בנוסף לדראג קווין עושרי ביריד, גימיקים נוספים שהוצגו בביתן הישראלי היו שחקנים בדמות תיירים המבקרים בארץ הקודש, קריקטוריסטית שאיירה את המבקרים, עמדות צילום ו"בירה חומוס" שהוכנה במיוחד לימי היריד.

הפרס בביתן הישראלי (צילום: עמית קוטלר) (צילום: עמית קוטלר)
הפרס בביתן הישראלי(צילום: עמית קוטלר)

שר התיירות יריב לוין אמר בעקבות הזכייה בפרס כי "אנחנו כל הזמן משדרגים את השימוש באמצעים הדיגיטליים בכל הקשור לשיווק ומשתפים פעולה עם הגופים המובילים בעולם בתחום. כמו כן, פלח שוק התיירות הגאה גדל מדי שנה, תורם למשק עשרות מיליוני שקלים וממצב את תדמית ישראל כמדינה ליברלית ומודרנית".

 

גם ברמה העולמית, מארגני יריד התיירות ITB הביעו שביעות רצון מכמות המבקרים ומהעניין הרב שעורר היריד, למרות הטענות החוזרות ונשנות כי בימינו כאשר כל העסקים מתבצעים אונליין הוא הולך ומתייתר. רגע לפני נעילתו, הכריזו המארגנים על המדינה שתהיה השותפה המרכזית ביריד בשנה הבאה, והיא בוצואנה. השנה היו האיים המאלדיבים השותפה המרכזית ביריד.

 

הפוטנציאל עוד גדול

ובתוך כך, דו"ח מיוחד של ה-OECD שפורסם בשבוע שעבר חושף נתונים מעניינים לגבי ענף התיירות בישראל בהשאווה למדינות הארגון. על פי הדו"ח, ענף התיירות בישראל תורם 2.8% מהתוצר בישראל, לעומת 4.1% במדינות ה- OECD. במילים אחרות, פוטנציאל הצמיחה של הענף בישראל גדול, שכן כיום הוא נמוך ב-50% ממדינות הארגון. עוד על פי הדו"ח, בישראל מתפרנסים מענף התיירות כ-3.5% מהעובדים, לעומת ממוצע ה-OECD שעומד על 5.9%.

 

כרמל שאמה הכהן, שגריר ישראל ל-OECD אמר ל-ynet כי "על פי הדו"ח ענף התיירות מוביל ביחס לענפי ייצוא אחרים בערך המוסף הנקי שהוא משאיר לכלכלה המקומית ומהווה מקור תעסוקה גמיש ורחב לכל הגילים ולכל רמות ההכשרה וההשכלה. על אף הקשיים האזוריים לתיירות בישראל יש לאן להמריא".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית קוטלר
הפרס לקמפיין התיירות הגאה
צילום: עמית קוטלר
מומלצים