שדה התעופה רמון יחל לפעול באפריל 2017: צפו בביקור באתר הבנייה
רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה הכריזו כי השדה החדש הסמוך לאילת, שהקמתו בעיצומה, ייפתח בעוד כשנה. זהו השדה האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. צפו בהכנות
בשנה הבאה צפוי להיפתח שדה התעופה הבינלאומי החדש רמון, הנבנה בימים אלה בתמנע. הבוקר (ג') הגיעו בכירי התעופה בישראל, מלווים בשר התחבורה ישראל כץ ומבקר המדינה יוסף שפירא לבחון מקרוב ולהתרשם מהעבודות הנמצאות בעיצומן. עלות הפרויקט הלאומי, שיצא לדרך בשנת 2013, נאמד בסכום של 1.7 מיליארד שקלים שהגיעו מתגמולי רשות שדות התעופה ומכירה עתידית של שדה התעופה באילת הצפוי להיסגר.
עוד בערוץ החופש: מלונאים תתעוררו, הלקוח שלכם לא אידיוט
הבוקר הוכרז כי השדה החדש, שהוא גם השדה האזרחי הראשון שנבנה בארץ מאז קום המדינה, יחל לפעול באפריל 2017. הוא צפוי לשמש כשדה בינלאומי נוסף לנתב"ג ולשמש בעיקר לטיסות ממדינות אירופה ולטיסות פנים ארציות. השדה אמור להחליף את נתב"ג בעתות משבר וחירום, דבר שעמד למבחן המציאות בימי "צוק איתן" כשנתב"ג עמד תחת איום רקטות, וחברות תעופה זרות ביטלו את הגעתן לישראל.
זמן ההגעה מהעיר אילת לשדה התעופה החדש עומד על 21 דקות. "לא נראה שיוקם באילת קזינו בזמן הקרוב", אמר שר התחבורה ישראל כץ. "למרות זאת, צריך לפעול ולקדם תיירות מחו"ל לאילת ולהשקיע ככל הדרוש בפרסום ובהפיכתה של העיר לאטרקטיבית ומושכת.
"אנחנו מגדילים בהדרגה את מספר חברות התעופה המגיעות לישראל ובנוסף לשיווק שדה רמון ישווקו טיסות מרפא מיוחדות לים המלח. בנוסף נבדקת האפשרות לייצא תוצרת חקלאית מדרום הארץ בטיסות מטען שימריאו מרמון למדינות אירופה".
במסגרת הפרויקט נבנו מסלולי המראה באורך של 3.6 ק"מ, שיאפשרו נחיתת מטוסים גדולים, 29 עמדות לחניית מטוסים, וכביש הערבה הורחב בקטע שבין תמנע לאילת לארבעה נתיבים (שניים לכל כיוון). בעתיד יחובר השדה החדש לאילת באמצעות קו רכבת. בנוסף, נבנה מגדל פיקוח בגובה של 50 מטרים, ועיצוב הטרמינל המשתרע על פני שטח של 34 אלף מטרים, כולל בתוכו עיצובי במבוק, אלומיניום ובריכה ביולוגית. בשלב הראשון, כך מבטיחים ברשות שדות התעופה, יאפשר השדה מעבר של 1.8 מיליון נוסעים בשנה.
מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, אמר: "בשבילי זה יום חג כי הגענו היום למצב שבו אנחנו מצהירים שעוד שנה מהיום, טיסות מסחריות ינחתו כאן, בלי לחרוג מתקציב ומזמן".
יו"ר רשות שדות התעופה, אליעזר (צ'ייני) מרום, הסביר כי בניגוד לשדות פנים ארציים אחרים מקווים ברשות שהשדה החדש יהיה רווחי. "בגלל מדיניות הממשלה שרוצה לאפשר לאנשים לטוס בתוך הארץ במחירים נמוכים, אנחנו לא גובים אגרות ולכן השדות האלה גירעוניים", הסביר מרום. "באמצעות שיווק נכון של השדה החדש לתיירות בינלאומית אנחנו מקווים שהוא יוכל להחזיק את עצמו".