שתף קטע נבחר

שדה התעופה רמון יחל לפעול באפריל 2017: צפו בביקור באתר הבנייה

רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה הכריזו כי השדה החדש הסמוך לאילת, שהקמתו בעיצומה, ייפתח בעוד כשנה. זהו השדה האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. צפו בהכנות

ביקור בשדה התעופה רמון    (צילום: מוטי קמחי )

ביקור בשדה התעופה רמון    (צילום: מוטי קמחי )

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

בשנה הבאה צפוי להיפתח שדה התעופה הבינלאומי החדש רמון, הנבנה בימים אלה בתמנע. הבוקר (ג') הגיעו בכירי התעופה בישראל, מלווים בשר התחבורה ישראל כץ ומבקר המדינה יוסף שפירא לבחון מקרוב ולהתרשם מהעבודות הנמצאות בעיצומן. עלות הפרויקט הלאומי, שיצא לדרך בשנת 2013, נאמד בסכום של 1.7 מיליארד שקלים שהגיעו מתגמולי רשות שדות התעופה ומכירה עתידית של שדה התעופה באילת הצפוי להיסגר.

 

עוד בערוץ החופש: מלונאים תתעוררו, הלקוח שלכם לא אידיוט

 

הבוקר הוכרז כי השדה החדש, שהוא גם השדה האזרחי הראשון שנבנה בארץ מאז קום המדינה, יחל לפעול באפריל 2017. הוא צפוי לשמש כשדה בינלאומי נוסף לנתב"ג ולשמש בעיקר לטיסות ממדינות אירופה ולטיסות פנים ארציות. השדה אמור להחליף את נתב"ג בעתות משבר וחירום, דבר שעמד למבחן המציאות בימי "צוק איתן" כשנתב"ג עמד תחת איום רקטות, וחברות תעופה זרות ביטלו את הגעתן לישראל.

 

הדמיית שדה התעופה רמון    (באדיבות רשות שדות התעופה)

הדמיית שדה התעופה רמון    (באדיבות רשות שדות התעופה)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

הדמיה: משה צור, אמיר מן, ארנה צור, עמי שנער אדריכלים
 

זמן ההגעה מהעיר אילת לשדה התעופה החדש עומד על 21 דקות. "לא נראה שיוקם באילת קזינו בזמן הקרוב", אמר שר התחבורה ישראל כץ. "למרות זאת, צריך לפעול ולקדם תיירות מחו"ל לאילת ולהשקיע ככל הדרוש בפרסום ובהפיכתה של העיר לאטרקטיבית ומושכת.

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

"אנחנו מגדילים בהדרגה את מספר חברות התעופה המגיעות לישראל ובנוסף לשיווק שדה רמון ישווקו טיסות מרפא מיוחדות לים המלח. בנוסף נבדקת האפשרות לייצא תוצרת חקלאית מדרום הארץ בטיסות מטען שימריאו מרמון למדינות אירופה".

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

השדה צפוי להחליף את שדה התעופה באילת שייסגר. "הפרויקט ייצור אלפי מקומות עבודה חדשים לתושבי אילת שיעבדו בנמל התעופה באופן ישיר ועקיף", ציין כץ. "עם הפעלת הנמל החדש יתפנה שטח של רבע מגודלה של אילת שיאפשר את המשך פיתוחה של העיר ובניית בתי מלון חדשים".

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

במסגרת הפרויקט נבנו מסלולי המראה באורך של 3.6 ק"מ, שיאפשרו נחיתת מטוסים גדולים, 29 עמדות לחניית מטוסים, וכביש הערבה הורחב בקטע שבין תמנע לאילת לארבעה נתיבים (שניים לכל כיוון). בעתיד יחובר השדה החדש לאילת באמצעות קו רכבת. בנוסף, נבנה מגדל פיקוח בגובה של 50 מטרים, ועיצוב הטרמינל המשתרע על פני שטח של 34 אלף מטרים, כולל בתוכו עיצובי במבוק, אלומיניום ובריכה ביולוגית. בשלב הראשון, כך מבטיחים ברשות שדות התעופה, יאפשר השדה מעבר של 1.8 מיליון נוסעים בשנה.

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)
 

מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, אמר: "בשבילי זה יום חג כי הגענו היום למצב שבו אנחנו מצהירים שעוד שנה מהיום, טיסות מסחריות ינחתו כאן, בלי לחרוג מתקציב ומזמן".

יו"ר רשות שדות התעופה, אליעזר (צ'ייני) מרום, הסביר כי בניגוד לשדות פנים ארציים אחרים מקווים ברשות שהשדה החדש יהיה רווחי. "בגלל מדיניות הממשלה שרוצה לאפשר לאנשים לטוס בתוך הארץ במחירים נמוכים, אנחנו לא גובים אגרות ולכן השדות האלה גירעוניים", הסביר מרום. "באמצעות שיווק נכון של השדה החדש לתיירות בינלאומית אנחנו מקווים שהוא יוכל להחזיק את עצמו".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
מגדל הפיקוח הולך ומוקם
צילום: מוטי קמחי
מומלצים