בלי בוס על הראש: כך תהפכו מהר לזכיינים
רוצים להשתחרר מעול הבוס ולהפוך לעצמאים? אתם יכולים להפוך לזכיינים של אחת הרשתות הגדולות גם אם אין לכם הון עצמי גדול. רק חשוב לברר את מוניטין הרשת, אסטרטגיית הפרסום שלה ואם המודל הכלכלי רווחי. מדריך
הרבה אנשים חולמים לצאת לעצמאות, אך לא לכולם יש את הניסיון הנדרש בפתיחת עסק ובניהולו, דבר שעלול לגרום להפסדים כלכליים קשים. דרך אפשרית לעשות זאת היא באמצעות מסלול הזכיינות של רשתות יציבות ומוכרות במגוון תחומים, המספקות תמיכה, הדרכה וליווי לניהול עסק עצמאי.
- לכתבות נוספות בערוץ קריירה
מסלול הזכיינות מאפשר לאנשים לצאת לעצמאות עם מותג בעל מוניטין מוכח ועסק עובד, שפוטנציאל הרווח שלו והמתווה העסקי שלו מוכחים. הזכיינים מקבלים עסק מוכן לידיהם, תוך ליווי והכשרה צמודים של הרשת, בכל הנוגע לניהול ועבודה שוטפים, הכוללים הדרכות אשר מקצרות תהליכים וחוסכת המון טעויות שסביר להניח שהיו קורות, בכך הרשת מאפשרת לכם לקפוץ הישר למדרגת העצמאי תחת כנפי הרשת.
גם אם אינכם יודעים בוודאות באיזה תחום הייתם רוצים להיות עצמאיים, בעולם הזכיינות אתם יכולים לבחור את התחום אליו אתם הכי מתחברים גם אם אתם חסרי ניסיון בו. יתרונות בולטים נוספים, כחלק מהרשת יש לזכיין כוח קניה אדיר שמתבטא בשלב ההקמה של העסק, בזכות קבלה מהירה יותר של שירות וסחורה מאדריכלים, קבלנים, שילוט וכדומה.
בנוסף הוא מתבטא בתפעול השוטף של העסק, בקניית סחורות במחירים מאוד זולים בגלל כוח הקניה החזק של הרשת מול בעלי מקצוע. אז אם אתם רוצים להפוך לזכיינים - לפניכם היתרונות הבולטים של זכיינות רשתית ומעניקים מספר טיפים שימושים:
1. מוניטין הרשת
לרשתות מוכרות ישנו מוניטין קיים , על כן בראש ובראשונה צריך לבחון את מוניטין הרשת מה שוק הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים חושבים על המוצר או השירות. חשוב לבדוק כמה שנים הרשת פעילה וקיימת, כאשר המינימום המומלץ הינו 4-5 שנים וכמובן כמה סניפים פעילים יש לה (המינימום הוא 3-5 סניפים בפריסה ארצית). כמו כן חשוב גם לבדוק את המוניטין מצדם של הזכיינים עצמם ולהתייעץ עמם.
2. הון עצמי
כשיוצאים לעצמאות באמצעות מסלול הזכיינות לא צריך להביא הון עצמי גדול מהבית, אך חשוב לוודא כי יש בידיכם לפחות בין 40% ל- 50% מהסכום של ההשקעה. הרשת שמומחית בהליכים מסוג זה מסייעת ומלווה זכיינים חדשים בכל הנוגע להלוואת הכספים, היכן כדאי לקחת הלוואה, איזו הלוואה הכי מומלצת, מה התנאים הכדאיים. חשוב לזכור לא לקחת הלוואות גבוהות מדי.4. ממשקי ניהול
מערך הניהול של הרשת כולל ממשקי ניהול מתקדמים לניהול הרשת בשוטף, חוברות הדרכה ותפעול מערכות לניהול משכורות ניהול כ"א ושירות לקוחות, הרשת מנוסה ומיומנת ולרוב רשתות מפתחות מערך ניהול שמתאים לסניפי הרשת, זכיין חדש לא צריך לבנות מערך ניהול לטעות ולתהות בדרך לבניית ממשקי ניהול שעובדים , לכן גם חשוב לבדוק לפני שמתקשרים עם הרשת שמערך הניהול איכותי ומיומן.
5. שיווק פרסום
רשתות עובדות בדרך כלל עם פרסומאים ומשווקים במדיות השונות, על כן זכיינים יכולים ליהנות מחשיפה גדולה מאוד, באמצעות פרסומים ושיווק, וזאת רק בגלל היותם שייכים. כמובן שחשוב לבדוק באילו מדיות הרשת מפרסמת איך היא מפרסמת וכן את אסטרטגית הפרסום ותקציב השקעה בתחום זה.
6. מודל כלכלי
לרשתות ישנו מודל כלכלי שנבנה בהתאם לניסיון הרשת עם יועצים מומחים, מודל זה מאפשר לזכיין לערוך בדיקת התכנות (GO NO GO) לבחון נושא עלויות הקמה, עלויות שוטפות ורווחיות. חשוב שהזכיין יבדוק אם המודל הכלכלי מספיק רווחי, וכן שקיימים בו תנאים מסחריים טובים. היתרון הוא שכשאדם חסר ניסיון שנכנס לעולם העצמאי אתה יודע להעריך כמה תרוויח וניתן לראות איך העסק נראה מבחינה כלכלית, אלו נושאים המשמעותיים לעצמאיים.
7. סדר פעולות נדרשות
1. מודל תפעולי - יש לבדוק שהמודל קל ופשוט לתפעול.
2. בעלי הרשת - חשוב מאוד לערוך פגישה עם בעלי הרשת וההנהלה בטרם רכישת הזכיינות כי לחיבור ולכימיה יש משמעות רבה , רשת היא כמו משפחה שעוטפת כל זכיין.
3. תחום הרשת - אם בוחרים תחום מסוים חשוב ללכת ולשמוע כמה רשתות מאותו תחום.
4. חוזה זיכיון - כשמקבלים את חוזה הזיכיון חייבים להיות מיוצגים ע"י עו"ד שאינו קשור לרשת אלא מטעם הזכיין עצמו.
שחר ניר הוא הבעלים של רשת המזון האסייתית ג'אפן ג'אפן וחיים חלפון הוא אסטרטג עיסקי שעוסק בפיתוח רשתות במודל זכיינות ואחראי לרשתות מזון דוגמת בורגרים ובנדורה