במקום בית קפה: שוכרים משרד ליום אחד
יש לכם פגישות ואתם רוצים לוק יצוגי? אתם יכולים לשכור משרד ליום אחד או לכמה ימים ולא לשלם שכירות חודשית. ומה עוד אפשר לקבל וכמה זה עולה?
בשיתוף אתר "הספקים"
רק פתחתם עסק? נמאס לכם לעבוד מהבית או מבית-קפה רועש? היום תוכלו לשכור משרד ליום אחד תמורת כ-350 שקל ואפילו לשעה אחת (כ-90 שקל) ולהרוויח משרד שנראה כמו מיליון דולר, עם טרקלין מפואר ועמדת מזכירות. אם אתם מקבלים לקוחות רק יום בשבוע, או אם העסק שלכם מחפש סניף במקום חדש בארץ, אין טעם להחזיק משרד שלם שאינו בשימוש רוב ימות החודש.
עוד בנושא:
השכרת משרדים יומית: מונחים מקצועיים
אתם לא צריכים אפילו חדר שלם? תמורת 450 שקל בחודש תוכלו לשכור עמדה בחלל שבו עובדים אנשים נוספים (אופן ספייס) ולהביא אוכל מהבית ולחמם במיקרוגל במטבחון של המקום. צריכים מזכירה רק לשעתיים לצורך כתיבת פרוטוקול? תוכלו לשכור שירותי מזכירות נקודתיים מתוך תפריט.
כך תרוויחו פוזה, נוחות ושקט במחיר סמלי, עד להתרוממות העסק שלכם. כי בשנת 2016 מי אוהב לשלם יותר ממה שהוא משתמש בו בפועל? קהל היעד העיקרי כרגע הוא בעלי מקצועות חופשיים (עורכי-דין, רואי-חשבון, מטפלים) ובתחום האופן ספייס, בעיקר הייטקיסטים. אבל מי יודע? אולי כך יראה בעתיד השוק העסקי בתחומים נוספים?
משרד לשעה או יותר
היתרון המשמעותי של השכרת משרד ליום אחד, היא שבעלי עסקים יכולים להרוויח משרד ממש יוקרתי לשעה אחת, ליום אחד, לשבוע אחד או לחודש אחד.
אין צורך בלקיחת סיכונים בעת הקמת עסק חדש, הדבר מאפשר להם לבחון את סביבת העבודה, את התאמת העסק למיקום, ולשלם רק עבור מה שהם צורכים בפועל. נכון, העלות היומית תהיה הרבה יותר גבוהה במקרה כזה, אבל בחישוב כולל, משלמים רק על מה שהם משתמשים בו ולא על ימים שבהם לא יהיה בהם שימוש למשרד.
ברגע שמשלמים נקודתית, גם נחסכות הוצאות שאם ממנים אותם בנפרד, הן מגיעות לאלפי שקלים בחודש. אין צורך לקנות ריהוט למשרד, מכשור מתקדם לחדרי ישיבות, אין צורך לשלם לחברת ניקיון, לחתום לחוזה ארוך טווח של שלוש שנים (כפי שנדרש בשוק העסקי), אלא פשוט להזמין את השירות ויום אחרי להגיע ולהתחיל לעבוד. אם לבעל העסק יש לקוחות במספר מקומות שונים ברחבי הארץ, הוא לא חייב להחזיק מספר סניפים, אלא הוא יכול לנייד את עצמו בהתאם ליומן הפגישות שלו. תמורת תשלום שכירות של כ-10 מ"ר רבוע מרוויחים באותה עלות גם טרקלין המתנה למבקרים, עמדת מזכירות, חדר ישיבות - זה להיות בלי אבל להרגיש עם.
ואם גם משרד מיותר עבורכם, ואתם פשוט רוצים לעבוד בסביבת עבודה שהיא לא הבית או בית-קפה, שימו לב – היום כבר אפשר לשכור עמדה באופן-ספייס. כלומר, לשלם רק על שולחן ולהרוויח חברים לעבודה, חדר ישיבות, מטבחון (שיכול לחסוך לכם המון כסף על אוכל ושתייה, ולאפשר להביא מנה חמה מהבית). מה מחבר בין כל העובדים במתחם? שום-דבר למעט העובדה שהם שכרו אותו. ממש כמו שותפים לדירה, אתם יכולים לרכוש שותפים למשרד ולשמר את הכישורים החברתיים שלכם, בסביבת עבודה שהיא הרבה יותר נוחה ממקום ציבורי רועש והומה אדם.
בשנת 2016, כבר לא תצטרכו לשלם לעובדים. היום קוראים לזה 'שירותי מזכירות'. כלומר, הגעתם למשרד החדש שלכם? כיום יש אפשרות להציץ ב"תפריט שירותי מזכירות" ולשלם נקודתית רק עבור הקלדת מסמכים, כתיבת פרוטוקול ישיבה וכו'. לרוב התשלום יהיה שכר מינימום שעתי. השתמשת? שילמת.
אז איך זה מתומחר?
מוקד השירות של 'הספקים': השכרת משרד לשעה תעלה לכם כ-90 שקל לשעה. אם תחליטו לשכור משרד ליום שלם, העלות תהיה כ-350 שקל ליום (לא כולל חנייה ושירותי מזכירות חריגים). השירות הבסיסי הוא מענה טלפוני, לקיחת הודעות, קבלת דואר עבורכם והפניית הלקוחות שלכם אל המשרד בעת הגעתם. העלות כוללת חיבור קווי או אלחוטי לרשת האינטרנט, כשאת המחשב תצטרכו להביא בעצמכם (כך שמי שעובד עם לפטופ, לא ירגיש בהבדל)".
עוד אמרו במוקד השירות: "אם תידרשו לקיים ישיבה מרובת משתתפים, תוכלו לשכור חדר ישיבות שעלותו כ-500 שקל לחצי יום (כולל שירותי וידאו קונפרנס). אם הצורך שלכם במשרד הוא מעבר ליום אחד, תוכלו לרכוש 'משרד וירטואלי'. כלומר, תמורת כ-1,500 שקל בחודש תהיה לכם כתובת עסקית, 5 ימים בחודש שבהם תוכלו להגיע ולעבוד מהמשרד. כדי להבטיח שיהיה מדובר באותו המשרד, תוכלו לבחור יום קבוע בשבוע אליו אתם מגיעים. במידה ולא, תהיו על בסיס מקום פנוי. כשחברות השכרת המשרדים נוהגות להשאיר חדרים פנויים בשביל לאפשר זמינות".
כמה תעלה השכרת עמדה באופן ספייס והאם זה משתלם? במוקד השירות של "הספקים" אמרו: "תמורת כ-450 שקל בחודש תכלו לקבל עמדה באופן ספייס. החיסכון? אם הינכם עובדים מבתי-קפה, ייחסכו מכם הוצאות הקפה, האוכל, שבחישוב כולל נעים סביב כ-70 שקל ליום".
כמה תעלה השכרת משרד לחודש? כאן מדובר בעלויות גבוהות יותר. "העלות היא כ-4,000 שקל ומעלה", אמרו במוקד השירות. "החיסכון הוא לא עבור השכירות במקרה זה, אלא עבור כל העלויות הנלוות (דמי ניהול, ארנונה, תיקונים, ניקיון, טלפון, אינטרנט, ריהוט משרדי".
רן יריב מחברת Regus הוסיף: "זה ישתלם בעיקר למי שנמצא בשלבי הקמה ראשוניים של עסק, ולא מעוניין להתחייב לטווח ארוך. במידת הצורך, אם העסק גדל, הוא יכול לשכור חדר נוסף באותו המתחם, או במקרה שהעבודה היא עונתית, הוא יכול לשכור שני חדרים לתקופה החמה למשל, ובעונות עם פחות פעילות לשכור רק חדר אחד".
איך לבחור את מיקום וסוג המשרד?
"כדאי לבדוק מהי הסביבה העסקית, ולאיזה תחומים היא מתאימה" מסביר יריב. "אם זהו משרד לעורך-דין, אז עד כמה חשובה לו הקרבה לבית-משפט. אם זו סביבת היי טק, אז אולי רמת החייל. חשוב להתאים את המיקום לסוג העסק. צריך לבדוק האם יש גישה נוחה לתחבורה בקרבת המשרד, האם יש חנייה נוחה. לקחת בחשבון לא רק את נוחות ההגעה שלכם למשרד, אלא גם של לקוחותיכם. אם זהו עסק שעוסק בטיפולים, אז האם הוא מספיק שקט ומאפשר קבלת לקוחות שם. האם יש מיטת טיפולים, כיור ומספיק מקום לפינה משרדית בתוך החלל. אם מקבלים קהל לקוחות גדול יחסית, שמחייב המתנה בחוץ, האם יש חלל שמתאים להמתנה של הלקוחות שמגיעים? שוק הרופאים, שונה משוק רואי החשבון. לא כדאי להסב חדר שמיועד לעסק מסוים, לטובת קבלת עסק שלא מתאים לאותו המיקום ולאותו סוג החלל".
סוגיית החנייה גם היא חשובה כשמדובר בעבודה עם לקוחות. אתם לא רוצים להפסיד לקוח רק בגלל שהוא נאלץ ללכת רבע שעה בחום עד לחנייה הקרובה. יריב: "גם אם אין לחברה שמשכירה את המשרד חנייה באותו הבנייה, חשוב שלפחות תהיה חנייה בתשלום בקרבת מקום. חנייה היא בהחלט שיקול משמעותי, ולא רק הימצאותה, אלא גם הנגישות אליה. מי ששוכר משרד לתקופות קצרות יחסית, מעדיף לרוב לשלם רק בימים שהוא מגיע לחניון ציבורי קרוב. זה מוריד את העליות, מפני שאם שוכרים משרד עם חנייה, לרוב הסידור הוא סידור חודשי שיוצא יקר יותר מאשר תשלום רק עבור ימי השימוש בפועל, בחניון ציבורי. לכן, חשוב מאוד לברר אם יש חניון ציבורי בקרבת המשרד".
ועוד טיפ. לפני ההתקשרות עם חברת ההשכרה, ודאו שיש ביטוח לכל באי המבנה. יריב: "חשוב שיהיה ביטוח למקרה שמבקר מטעמכם מגיעים למושכר, כדי שהעלויות לא יפלו על השוכר בקרות תאונה בשטח המשרד. לגבי אחריות מקצועית, זה כבר באחריות בעל העסק לשלם עליה כמובן, בהתאם לסוג העסק שלו".