גרופון אישרה ל-10 זוכים נוספים לממש השובר. שאר הרוכשים זועמים: "נתבע"
החברה ביטלה את המבצע שתוכנן היום, ובמקומו חילקה קופונים ל-10 מתוך 110 נפגעי המבצע של אתמול. 100 הצרכנים הנותרים, שהצליחו לקנות קופון אך לא קיבלו חופשה, עדיין דורשים נופש או פיצוי בעל ערך כספי שווה
בעקבות תקלת הקופונים לרכישת חופשה ביוון: האם חברת גרופון התקפלה באופן חלקי? חברת הקופונים החליטה לממש זכייה לעוד 10 רוכשים של קופון חופשה זוגית ברודוס ב-10 שקלים. זאת, אחרי שאתמול אישרה זכייה של 10 זוכים בלבד בחופשה, למרות ש-120 איש הצליחו לקנות את הקופונים. עקב כך, כרגע יש 20 זוכים שיזכו בחופשה.
המבצע המדובר הוצע במסגרת שבוע בו גרופון מציעה קופונים ב-10 שקלים בלבד. החברה ייעדה זכייה ל-10 אנשים בלבד, אך בפועל כאמור, 120 איש הצליחו לקנות את הקופונים. 10 מהם "זכו" והאחרים - קנו ולא זכו. וזעמו.
במבצע של היום "זכו" קוני הקופונים מאתמול
לאור הזעם שעוררה התקלה ובמקום המבצע של היום - שהוא גם המבצע האחרון במסגרת שבוע המבצעים - החברה החליטה לתת ל-10 קונים נוספים את הקופון בו חשבו שזכו אתמול. כך בעצם לא חילקה קופונים חדשים היום במסגרת המבצע, אלא העניקה אותם ל-10 אנשים מתוך ה-110 ש"זכו-לא זכו" אתמול.
כלומר בעצם החברה פיצתה 9% מהקונים שנאמר להם שלא זכו, וגם לכאורה ביטלה מבצע קופונים בו יכלו לזכות היום קונים נוספים.
100 ה"זוכים" הנוספים שזכייתם לא אושרה, דורשים מהחברה לממש גם את זכייתם ולא להסתפק ב-20 הזוכים שאושרו. בינתיים, היא מסרבת, בטענה שלקונים יש אמנם אישור רכישה מגרופון ומחברת האשראי או מפייפאל, אבל הם לא קיבלו הודעה על זכייה מגרופון.
גרופון הציעה לזוכים שלטענתה לא זכו, פיצוי בדמות 100 שקל "כסף גרופון", לקנייה בגרופון. הזוכים חושבים שזה פיצוי לא הולם, שכן לא רק שהוא דורש מהם לקנות שוב באתר, אלא שגם הסכום קטן לנוכח עלות החופשה בה הבינו שזכו.
הקונים: "איך הם יודעים שה-10 היו הבאים בתור? נתבע"
"מבחינתנו המאבק לא הסתיים", אמרה ל-ynet אחרת ממקימות קבוצת הנפגעים שקמה בפייסבוק. "יש לי שובר ביד, אני רוצה חופשה. שווי החופשה 3,100 שקל. אז שיתנו לי או זיכוי כספי או שובר. לא רוצה שום דבר אחר. בשבוע הבא יש לנו 2 פגישות עם עורכי-דין ונגיש יחד תביעה, אם עד יום ראשון לא נקבל שובר או פיצוי".
מיהם עשרת האנשים הנוספים שקיבלו שובר זכייה עכשיו?
"אלה אותם אנשים שאצלי בקבוצה. הם לכאורה נתנו שובר זכייה לבאים בתור. מי שהם הגדירו שהם הבאים בתור. לי אין שום דרך להוכיח שאנחנו הבאים בתור או לא הבאים בתור. המבצע גם ננעל תוך שנייה ואני לא בטוחה שגרופון עצמה יודעת מי הבאים בתור. אם כן שישלחו לנו את הדירוג של הקונים: מתי בדיוק כל אחד רכש. בכל מקרה, אם היתה לכם תקלה זו לא אשמתי. אני קניתי קופון וקיבלתי אישור שהרכישה עברה. מבחינתי זכיתי. אתם צריכים לספוג את זה".
ראית את ההתנייה שלהם - שהקנייה לא מאושרת למרות שנעשתה באשראי ולמרות שאושרה באתר גרופון, אלא אחרי קבלת הודעה על כך מגרופון?
"הפרטים של המבצע צריכים להיות גלויים בעיני כל. יש לי מאית שנייה לרכוש את השובר, אתם לא משאירים לי זמן לקרוא אותיות קטנות. וגם אם היה לי זמן: אני חושבת שאם הרכישה עברה זה האישור לזכייה. אם היו רוצים לנהוג אחרת - היו צריכים לסגור את אפשרות הקנייה אחרי 10 אנשים".
מאתר גרופון נמסר: "לרגל חגיגות השובר ה-10 מיליון בגרופון, הוצע לגולשי האתר מלאי של עשרות אלפי שוברים אטרקטיביים במחיר של 10 שקלים. בין העסקאות הוצעו גם חופשות בודדות ליוון, תוך שהמלאי מצויין מראש ובאופן בולט בכוונה.
"על פי תנאי העסקה שצויינו בברור בעת הרכישה תחת המילים 'לתשומת ליבכם', נכתב: 'אישור רכישה וקבלת שובר אינם מהווים אישור רכישה סופי, אלא בחלוף 72 שעות מקבלתם, וככל שלא התקבלה הודעה אחרת מטעם גרופון'.
"עשרת הרוכשים הראשונים קיבלו על כך הודעה אישית אתמול ושמותיהם פורסמו בעמוד הפייסבוק. היום הוכרזו עשרת הרוכשים הבאים בתור ובכך הושלמה המכסה הכוללת של 20 שוברים אשר הוקצתה, כפי שפורסם מראש.
"למען הסר ספק, כמאה הגולשים הנוספים שלא קיבלו פניה אישית מנציג גרופון, לא יחוייבו בגין רכישה ולפנים משורת הדין וכמחווה שירותית, יקבלו 100 שקל כסף גרופון".