גרופון מכרה ל-120 לקוחות חופשה ביוון ב-10 שקלים בטעות - ומתנערת מהעסקה
בגלל תקלה, 120 איש במקום 10 בלבד הצליחו לרכוש קופון לחופשה ברודוס, וכולם היו בטוחים שזכו. יום לפני כן היתה תקלה דומה בקופון לחופשה בארץ. בגרופון טוענים בתגובה כי הרכישה מותנית בהודעת מייל מהחברה: "אישור רכישה וקבלת שובר אינם מהווים אישור רכישה סופי"
120 איש שמחו היום (ד') לגלות שזכו בזוג כרטיסי טיסה מוזלים לרודוס ביוון, רק שהשמחה התחלפה בכעס. 110 מהם גילו שחלה תקלה, ובעצם גרופון לא מתכוונת למסור להם את הכרטיסים, בטענה שלא הושלמה העסקה. זאת, למרות שה"זוכים" טוענים שקיבלו אישור רכישה מגרופון ומפייפאל, או מחברת האשראי. לטענת גרופון, במסגרת המבצע נאמר כי אישור הרכישה מותנה בהודעת מייל מגרופון.
נפגעתם? כיתבו לנו >>
הקונים הזועמים פתחו קבוצת פייסבוק, בה חברים למעלה מ-90 איש. בגרופון ביקשו לפייס את הלקוחות, בכך שהציעו להם פיצוי של 100 שקל, לקנייה ב...גרופון.
שירה גיאת, בת 28 מפתח תקוה, ואחת מנפגעות העסקה שלא היתה, סיפרה ל-ynet: "שמעתי על זה מחברה. נכנסתי לאפליקציה לדילים של חופשות ב-10 שקלים. ראיתי שהדיל יעלה היום ב-9:00 בבוקר.
"החל משתי דקות לפני 9:00 הייתי כבר על האפליקציה, עם חשבון הפייפאל פתוח ומוכן. אפילו קניתי לפני כן סתם משהו, כדי לראות שפייפאל עובד. לחצתי רענן, רענן, רענן, והיד השנייה שלי היתה על כפתור הרכישה. ממש ככה.
"לקראת 9:00 התחלתי להסתכל על השעון. ברגע שהכפתור הפך לירוק ישר רכשתי, מילאתי פרטים, שילמתי. עניין של שניות, וקיבלתי את ההודעה של האישור למייל: אישור הרכישה וקוד שובר. לא האמנתי. נכנסתי באפליקציה לאישור הרכישות שלי וראיתי שזה נמצא שם".
גרופון טוענים שאישור העסקה לא מספיק, אלא נדרשת גם הודעה מגרופון, ושהם הודיעו זאת מראש בתנאי העסקה.
"זה ממש לא מובן ככה, וגם לא נראה לי שזה הגיוני. אם העסקה עברה אז יש עסקה. יש אישור מפייפאל שיש עסקה. הודעה מגרופון לא הגיעה? אז אתה חושב שזה לא מגיע כי זה מתעכב. לא ידעתי שיש רק עשרה זוכים, וגם אם היו אומרים את זה מראש - אני בבית שלי רוכשת את הכרטיס לבד, אין קונים אחרים סביבי, אז מאין לי לדעת. חשבתי שהייתי בין הראשונים. אנחנו מתכוונים לתבוע אותם. כל חברי הקבוצה".
יום לפני כן, אירעה תקלה דומה בקופון לחופשה בארץ שנמכרה ב-10 שקלים, ושם החברה הסכימה לאשר את העסקה. במקרה הזה, היו חמישה זוכים במקום שלושה.
ההזמנה של שירה גיאת:
הצרכנים נהגו בתום לב, על החברה לשקול פיצוי משמעותי יותר
במקרה בו חברה טועה ומפרסמת מוצר במחיר נמוך באופן משמעותי - וצרכנים "מנצלים" זאת - אזי עומדת לחברה הזכות שלא לכבד את העסקה, אך זה בהחלט לא המקרה. כאן המבצע שמהווה הורדת מחיר משמעותית, אכן היה מבצע מטעם החברה. כל הלקוחות שקנו את הקופון עשו זאת בתום לב, בחושבם שאם המבצע מוגבל למספר זוכים - אז הקנייה לא תאושר להם.
בגרופון טוענים שמסרו מראש לצרכנים שאישור הקנייה לא מספיק, אבל לא בטוח שהחוק עומד לצידם. אם חברת האשראי אישרה שהועבר כסף לחברה עבור חופשה, אזי סביר להניח שהצרכן שראה את כל האישורים - האמין שהוא אכן זוכה בחופשה.
נראה שגרופון טעו ולא הטעו ובכל זאת - יתכן מאוד שעל החברה לפצות את הצרכנים בפיצוי גבוה יותר, מאש רהפיצוי ב"כסף גרופון", או לאפשר להם לצאת לחופשה עליה שילמו, מבחינתם.
תגובת גרופון: "100 שקל בכסף גרופון"
מאתר גרופון נמסר:
"לרגל חגיגות השובר ה-10 מיליון בגרופון, הוצע לגולשי האתר מלאי של עשרות אלפי שוברים אטרקטיביים במחיר של 10 שקלים. בין העסקאות הוצעו גם חופשות בודדות ליוון, תוך שהמלאי מצויין מראש ובאופן בולט בכוונה.
"על פי תנאי העסקה שצויינו בברור בעת הרכישה תחת המילים 'לתשומת ליבכם' - נכתב: 'אישור רכישה וקבלת שובר אינם מהווים אישור רכישה סופי, אלא בחלוף 72 שעות מקבלתם, וככל שלא התקבלה הודעה אחרת מטעם גרופון'. עשרת הרוכשים הראשונים קיבלו על כך הודעה אישית ושמותיהם פורסמו בעמוד הפייסבוק.
"למען הסר ספק, כמאה הגולשים הנוספים שלא קיבלו פניה אישית מנציג גרופון, לא יחוייבו בגין רכישה, ולפנים משורת הדין וכמחווה שירותית, יקבלו 100 שקל 'כסף גרופון'".