קולות בארה"ב: "להחרים את יונייטד"
לאחר הורדת הנוסע באלימות מטיסה, חברת יונייטד נמצאת באחד המשברים החמורים בתולדותיה. עצומות ברשת קוראות להחרמתה ולפיטורי המנכ"ל, שלאחר שתקף את הנוסע - התנצל בפניו ואמר "אף נוסע לא ראוי ליחס שכזה". חותמי העצומות זועמים: "מבקשים מהקונגרס להחיל חוק שישים סוף להורדת נוסעים שלא בהתנדבות"
סערת יונייטד נמשכת, ואמריקה לא נרגעת מהתמונות הקשות. לאחר שנוסע הורד מטיסת החברה שלשום באלימות בשל רישום יתר (אוברבוקינג), כעת קוראים נוסעי החברה בארצות הברית להחרים אותה. בין היתר נפתחו עמודי פייסבוק הקוראים להטיל חרם על החברה ולא לטוס עמה. כמו כן, מספר עצומות עלו לרשת, ביניהן אחת כללית הקוראת לא לטוס עם יונייטד, ואחת אחרת הקוראת לפיטוריו של מנכ"ל החברה, אוסקר מונוז.
אחת העצומות המדוברות בתקשורת האמריקאית אמש היתה זו שכותרתה "נשיא ארה"ב - אנו דורשים זכויות לנוסעים". בעצומה מוסבר כי "חברות התעופה יכולות להוריד נוסעים שעלו לטיסה כחוק לאחר ששילמו עליה. על פי חוק החברות יכולות להוריד את הנוסעים בגלל רישום יתר, או לצורך הטסת צוותים".
סערת יונייטד - כותרות אחרונות ב-ynet
המנכ"ל התנצל בפני הנוסע
"הנוסע היה פרוע ותוקפני" סרטון תיעוד התקיפה עדכונים נוספים לאורך היום בפייסבוק של ynet חופש
"אנחנו צריכים חקיקה במקום שבו נוסע נדרש לרדת מטיסה עליה עלה כחוק. אם חברת תעופה רוצה ליצור מצב של רישום יתר, היא חייבת להתבסס על נוסעים שיתנדבו לרדת ממנה או לספק פתרונות אחרים לנוסעים. אם החברה כל כך רוצה להוריד מהטיסה נוסע - שתשלם לו כמה שיידרש".
בסיום העצומה נכתב כי "אנו מבקשים מהקונגרס האמריקני להחיל חוק לפיו כל מי שנרשם לטיסה יוכל לטוס ולהבטיח את מקומו, אלא אם התנדב לרדת ממנה. עלינו להבטיח שכל מצב של רישום יתר יטופל באופן אחראי על ידי חברת התעופה ויסתיים בפנייה למתנדבים לרדת מהטיסה בלבד. יש להפסיק את המצב בו מכריחים נוסע ששילם על הטיסה לרדת ממנה".
התגובות הקשות ממשיכות לזרום
אמש (ג') התנצל מנכ"ל חברת יונייטד בפני הנוסע בן ה-69 שהורד מהטיסה בכוח, לא לפני שנחבל קשות בפניו. המנכ"ל אמר "אף נוסע לא ראוי להתנהגות שכזו". אך זאת לאחר שבהודעה קודמת יצא המנכ"ל מונוז נגד הנוסע וכינה אותו "פרוע ותוקפני". כזכור, שלשום הורד הנוסע מהטיסה בשל רישום יתר (אוברבוקינג). הנוסע, רופא ממוצא אסיאתי, נראה בסרטון וידאו שהפך ויראלי אומר "אני רוצה ללכת הביתה" ו"פשוט תהרגו אותי", תוך שהוא מדמם מפניו.
התגובות בארצות הברית לתקרית היו ועדיין קשות ביותר. לצד הביקורת הקשה בעולם התעופה, גם תכניות האירוח בארה"ב הקדישו פרק זמן נכבד לתקרית ואף פרסמו סרטונים פארודיים על המקרה המצער.
בתוך כך, גם חברת התעופה אמירייטס מהמפרץ הפרסי לא חיכתה יותר מ-24 שעות והגיבה בסרטון חצי-משעשע וחצי-מתריס נגד יונייטד. בסרטון שפרסמה ציטטה החברה את מנכ"ל יונייטד שאמר "חברות התעופה מהמפרץ אינן חברות תעופה".
"ובכן, מר מונוז, על פי טריפאדוויזור, אתר התיירות הגדול בעולם, לא רק שאנחנו חברת תעופה, אנחנו חברת התעופה הטובה בעולם". בהמשך התשדיר שעלה לרשתות החברתיות ציטטה חברת התעופה מאיחוד האמירויות את הסלוגן של יונייטד: "Fly The Friendly Skies" ("טוסו בשמיים הידידותיים") והוסיפה "אבל הפעם, באמת".
גם מתחרתה של יונייטד בארצות הברית, חברת JetBlue לא נשארה חייבת. בראיון לרשת CNBC אמר מנכ"ל החברה כי לדעתו הכל עניין של כסף. "אם הייתם מציעים סכום כסף מספיק ראוי, לנוסע לא היה אכפת לרדת מהטיסה". יונייטד הציעה לנוסע, על פי הדיווחים בארה"ב, פיצוי העומד על 800$, אך זה כנראה - לא הספיק לרצות את הדוקטור, ש"רק רצה לשוב הביתה", לדבריו.