חברות התעופה שהבטיחו טיסות זולות ליעדים חדשים - ועוד לא מקיימות
היינאן הסינית הבטיחה קו ישיר לשנגחאי, אייר אינדיה הבטיחה קו ישיר וזול לדלהי בחודש הבא, ולאן נעלמו ההבטחות של WOW Air האיסלנדית להטיס אתכם בזול לאמריקה ביוני 2017? תמונת מצב תעופתית עם הרבה כיסי אוויר
אמרו לנו שבקרוב נוכל לטוס הרבה יותר בזול להרבה יותר יעדים, משרדי התיירות והתחבורה מוציאים הודעות חגיגיות בקצב מטורף, אבל הבטחות לחוד ומציאות לחוד, ואנחנו נשארים על הקרקע.
חברת התעופה הגדולה באיסלנד, איסלנד אייר, הודיעה אתמול (ג') על כוונתה לפתוח קו ישיר בין תל אביב לרייקיאוויק. אבל בדיוק היום לפני שלושה חודשים, הודיעה חברה איסלנדית אחרת, WOW Air, על כוונתה לפתוח את אותו קו בדיוק - ואפילו להטיס אתכם בטיסות המשך לארצות הברית במחירים זולים מתמיד. בהודעה חגיגית מטעם שר התחבורה ישראל כץ נכתב כי הוא "אישר טיסות בכ-500$ לניו יורק".
אבל מאז לא WOW ולא וואו. החברה עדיין לא פתחה את האפשרות להזמין את הטיסות באתר שלה, למרות שהבטיחה לפתוח את הקו כבר ביוני 2017, כלומר בעוד קצת יותר מחודש. על פי הודעות משרדי התיירות והתחבורה בישראל, המחירים של טיסות ההמשך עם WOW מרייקיאוויק לצפון אמריקה אמורים להתחיל כאמור בסכום של כ-500$. אבל ככל שחולף הזמן, הכרטיסים הזולים מבירת איסלנד לניו יורק אוזלים ממערכת ההזמנות.
הבטיחו שנטוס לאיסלנד בזול (ומשם נמשיך לארה"ב)
בדקנו אתמול (ג') את מחירי הטיסה מרייקיאוויק לניו יורק (ניוארק) עם החברה מחודש יוני ועד נובמבר. המחיר הזול ביותר לטיסה הלוך ושוב בין שתי הערים בחודש יוני לטיסה הלוך ושוב היה 329.98$. לחודש יולי 449.98$, לחודש אוגוסט 279.98$ ולחודשים ספטמבר-נובמבר המחירים הזולים ביותר לטיסת הלוך ושוב בין רייקיאוויק לניו יורק היו 319.98$.
מכיוון שאורך הטיסה בין תל אביב ורייקיאויק דומה לזה של רייקיאוויק לניו יורק (כ-7 שעות), סביר שהמחיר מתל אביב לניו יורק יעמוד על כ-600$ לטיסת הלוך ושוב. אבל כדאי לדעת: מדובר בטיסות (גם בקו הטרנסאטלנטי) במטוסי איירבוס A321, צרי גוף. המחיר לא כולל מזוודה בעלות של 69.99$ לכיוון אחד (!) ועלות נשיאת מזוודת טרולי למטוס היא 49.99$ לכל כיוון. המחיר גם אינו כולל בחירת מושב ואוכל.
עדכונים נוספים גם בפייסבוק של ynet חופש
לשם הדוגמה, טיסה בחגי תשרי בחברת אירופלוט הרוסית מתל אביב דרך מוסקבה לניו יורק, הוצעה לנו במחיר של 686$ בשירות מלא, כלומר כולל מזוודה, טרולי ואוכל. כך שלסיכום העניין, ממש לא ממש ברור על מה החגיגה הגדולה.
הבטיחו שנטוס להודו בזול (והרבה יותר מהר)
באשר לחברת אייר אינדיה, שהבטיחה לפתוח קו חדש וישיר בין תל אביב לדלהי - גם זה עדיין לא יוצא לפועל. החברה עוד לא העלתה את ישראל ללוח הטיסות שלה, על אף ההבטחות לפתוח את הקו כבר בחודש מאי 2017.
ל-ynet נודע כי בחברה כבר הכינו אתר הזמנות בעברית, וגם החלו לבצע מכרזים על טיסות. אולם הבעיה כעת היא מסלול הטיסה. אייר אינדיה מעוניינת לטוס במסלול קצר (כ-6 שעות) שיעבור בסמוך לגבולות ארצות ערב, מה שיוצר בעיה בקבלת אישור ביטחוני לטיסה בנתיב זה. מצד שני, הנתיב הארוך (כ-8 שעות), שבו טסה כיום גם חברת אל על, פחות משתלם מבחינה כלכלית.
בכל מקרה בחברה אומרים שגם יהיה עיכוב של כמה שבועות, החברה נחושה לבצע את הטיסות לישראל, ואנחנו תוהים כיצד לא אישרו וסגרו את כל הפינות לפני ההודעות החגיגיות לתקשורת ולפני הפגישות עם מנכ"ל החברה בישראל.
הבטיחו שנטוס לשנגחאי (ולא רק לבייג'ינג)
גם חברת היינאן הסינית, שמפעילה בהצלחה יתרה את הקו לבייג'ינג, עוד לא הודיעה מתי בדיוק תחל להפעיל את קו הטיסות שלה לשנגחאי. החברה הודיעה כי פתיחת הקו צפויה במהלך 2017 והיא מתעתדת להפעיל שלוש טיסות שבועיות בקו זה, אך העיכוב נובע מכך שאחד מהימים שהחברה קיבלה עבורם אישור טיסה לנתב"ג הוא בסוף שבוע ואינו מתאים לה, והיא בוחנת את החלפת ימי הטיסה. כמו במקרים הקודמים שהזכרנו, גם כאן עדיין לא נפתחה מערכת הזמנת הטיסות הישירות מתל אביב לשנגחאי, ולא ברור מתי זה יקרה בסופו של דבר.
יש לציין כי כמו היינאן, גם אייר אינדיה ו-WOW קיבלו כבר "סלוטים", זמני נחיתה יעודיים בנמל התעופה בן גוריון, מרשות שדות התעופה, אך כאמור בכל אחד מהמקרים עדיין לא ברור מתי קו התעופה ייפתח, ומתי נזכה לראות טיסות ישירות לרייקיאוויק, דלהי ושנגחאי.