הסכם קיבוצי חדש בנתיבי ישראל
עובדי החברה וההנהלה חתמו על הסכם חדש בתיווך ההסתדרות הכולל מענקים ותוספות שכר, אשר יחול על 320 עובדי החברה. גורמים בחברה אמרו לynet כי ההסכם יסייע משמעותית לגיוס ושימור מהנדסים אזרחיים בחברה, אל מול התחרות מהשוק הפרטי
ההסכם שתוקפו עד סוף שנת 2020 ויחול על כ-320 עובדי החברה קובע כי נתיבי ישראל מצטרפת להסכם המסגרת במגזר הציבורי כפי שנחתם ביולי 2016 בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לבין שר האוצר משה כחלון. בהתאם לסעיף זה, הסכם המסגרת בעלות של 7.75% ייושם על כלל עובדי החברה, כאשר מחצית מתוספת השכר תחולק לעובדים כתוספת אחוזית ויתרת התוספת תינתן כתוספת שקלית ובאופן דיפרנציאלי, על מנת לחזק את העובדים ברמות השכר הנמוכות.
גורמים בכירים בחברה אמרו ל-ynet כי ההסכם מעניק עידוד משמעותי ליכולת לגייס ולשמר מהנדסים אזרחיים, משימה שהיא האתגר המרכזי מבחינת מצבת כוח האדם בארגון לאור פערי השכר והתנאים של המגזר הפרטי לעומת זה של המגזר הממשלתי.
תוספות השכר מכוח הסכם המסגרת, תינתן לעובדים בנוסף להפרשי שכר והפקדות רטרואקטיביות בגין כל התקופה ממועד כניסת הסכם המסגרת לתוקף. העובדים יהיו זכאים גם לחלקו השני של המענק החד-פעמי המעוגן בהסכם השכר במגזר הציבורי, בסכום של 1,000 שקל שיחולקו לכל עובד המועסק בהיקף של משרה מלאה.
ההסכם כולל גם מענקי מצוינות שנתיים שיחולקו לעובדים במנגנון דומה לזה שחל על מנהלי החברה. החל משנת 2017 ואילך, החברה תקצה עד 1.7 מיליון שקל מדי שנה לשם חלוקת מענקי המצוינות.
בשורה נוספת שנושא ההסכם החדש היא הגדלת תקציב קידומי השכר בחברה. החל מ-2017, יוקצה תקציב בסך 1.55% מעלות השכר בחברה לצורך תוספות קידום לעובדי החברה, על בסיס הישגיהם האישיים. לצד זאת, ההסכם גם פותח אופק קידום בשכר לעובדים שהגיעו לדרגות השיא במתח הדרגות בסכום של עד 1,000 שקל מעבר לרמה של דרגת השיא בה הוא משובץ.
מנכ״ל נתיבי ישראל ניסים פרץ מסר: "זהו יום מכונן לחברת נתיבי ישראל. אני שמח ונרגש שהצלחנו לאחר משא ומתן עם ועד העובדים, הממונה על השכר וההסתדרות החדשה לגבש הסכם קיבוצי פורץ דרך לעובדי החברה. הסכם הוגן לעובדי החברה המגלם בתוכו גם אחריות ציבורית. אני מבקש לציין את הוועד בראשות איריס פוקס ואת עובדי החברה על הסבלנות ואורך הרוח שלא פגע לרגע בפריון העבודה ועל כך הברכה".
יו"ר ועד העובדים בחברת נתיבי ישראל, איריס פוקס, מסרה כי: "אחרי המשבר הגדול שחוותה החברה בשנת 2015, גיבוש ההסכם הנוכחי היה בבחינת תהליך חיוני לבניית האמון בין הצדדים. פעלנו לשיפור תנאי העובדים, מתוך תחושה גדולה של אחריות והבנה משותפת, הן של הוועד והן של ההנהלה, כי ההון האנושי בנתיבי ישראל הוא המשאב החשוב ביותר של החברה. אני רוצה להודות מקרב לב לכל צוות המו"מ מטעם ההנהלה, ובראשם מנכ"ל החברה ניסים פרץ, על כך שהפגינו כבוד אנושי לעובדים ופעלו בשיתוף פעולה למען הסכם שמיטיב עם העובדים. תודה מיוחדת גם ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על מעורבותו האישית ולשי בירן, מנכ"ל אגף כלכלה בהסתדרות, שיחד עם צוותו, העמיד לרשותנו את כל הידע והכלים על מנת להשיג את ההסכם הטוב ביותר לעובדים".