שתף קטע נבחר
 

בקשת המיזוג של אל על וישראייר נדחתה

רשות ההגבלים העסקיים הודיעה על דחיית בקשת המיזוג. הסיבות: קיבוע הדואופול של ישראייר וארקיע בטיסות לאילת, וחשש לפגיעה בפעילות הבינלאומית של המתחרים עקב תלותם בשירותי אבטחת תעופה בחו"ל הניתנים באופן בלעדי על ידי אל על

רשות ההגבלים העסקיים דוחה את בקשת המיזוג של ישראייר ואל על. המהלך למיזוג חברות התעופה, עליו הצהירה אל-על לפני כחצי שנה, נדחה בצהריים (ד') על ידי עו"ד אורי שוורץ, מ"מ הממונה על הרשות להגבלים עסקיים.

 

ממריאים: ישראייר מגייסת 20 טייסים חדשים

גונן אוסישקין ימונה למנכ"ל אל על

אל על מבטלת את המותג המוזל UP

 

מרשות ההגבלים נמסר כי מ"מ הממונה עו"ד אורי שוורץ דחה את הבקשה משתי סיבות עיקריות: "ראשית, הוא ימנע כל אפשרות לפעילות עצמאית של אל על בקווי התעופה לאילת, ויקבע את הדואופול של ישראייר וארקיע בטיסות לאילת.

"שנית, המיזוג מעלה חשש בפעילות הבינלאומית בפרט על רקע החששות לדחיקת מתחרים, הנובעים מהתלות המוחלטת של חברות התעופה הישראליות, ובפרט של ארקיע, בשירותי אבטחת תעופה בחו"ל הניתנים באופן בלעדי על ידי אל על".

 

על פי התוכנית עליה הצהירה אל-על בדיווח לבורסה, היה בכוונת אי.די.בי תיירות מקבוצת אי.די.בי (בעלי השליטה בישראייר) להעביר לסאן דור שבשליטת אל על את החזקותיה תמורת 25% מניות בסאן דור. לאחר העסקה, היתה אמורה ישראייר להפוך לחברה בת בבעלות מלאה של סאן דור, שבה תחזיק אל על נתח של 75%. מעבר להחלפת המניות, סאן דור נדרשה לשלם סכום מזומן של עד 24 מיליון דולר, בהתאם להון העצמי של ישראייר ב-31 בדצמבר.

 

במסגרת העסקה שנדחתה, היתה אמורה ישראייר למכור לצדדים שלישיים את המטוסים שבבעלותה בעסקת מכירה והחכרה, כלומר למכור את מטוסיה לחברה זרה ולחכור אותם ממנה מחדש.

 

מאל על נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטה שגויה אשר בראש ובראשונה משמרת את המונופול של ארקיע על הקו לאילת, שמחזיקה ב-70% מהטיסות. אל על הציגה בפני הרשות תחשיב כלכלי שמבהיר מדוע מדובר בפעילות הפסדית עבורה ושאין בכוונתה בלי קשר למיזוג להכנס לפעילות באילת. יתרה מכך - היא בחרה לצאת ממנה לפני כמה שנים.

 

"החברה אף התחייבה בפני הרשות כי לאחר הרכישה ישראייר תרכוש שני מטוסים נוספים לצורך הפעילות באילת, מה שיוסיף תדירויות לטיסות לאילת ויפחית מחירים בקו לתועלת כלל הציבור.

 

"ההחלטה המצערת מעידה כי רשות ההגבלים העסקיים בישראל, בשונה מכל רשות אחרת בעולם, בוחרת להשקיע אך ורק בעידוד תחרות בינלאומית כנגד חברות התעופה הישראליות ומקשה

עליהן להתמודד אל מול בריתות ענק בתעופה העולמית.

 

"היה מקום לטעמנו שהרשות תנהג ביתר זהירות בבחינת טיעונים שהובאו בידי בעלי אינטרס, כפי שנוהגות רשויות תחרות בעולם במצבים דומים. את מחיר ההחלטה ישלם הציבור". 

 

מחברת ישראייר נמסר: "קיבלנו את החלטת הממונה על ההגבלים ואנו ממתינים לנימוקי ההחלטתו. משיצאנו לדרך, היה לנו ברור כי מדובר בהליך מורכב וארוך המלווה בעליות ומורדות.

 

"מול אופציה עתידית כביכול, במסגרתה, תחדש אל על את טיסותיה לאילת, דחה הממונה, הצעה מחייבת לפיה תכפיל ישראיר את כמות מטוסי ה-ATR הפועלים בקו לאילת.

 

"הכפלת כמות המטוסים יכולה היתה לחזק את התעופה ישראלית, אך יותר מכך, לשנות אחת ולתמיד את שיווי המשקל בקווים הפנים ארציים. התחייבות זאת הייתה גוררת ירידה מיידית של כ-7% עד 10% במחירים לטובת הצרכנים, החיילים, הגימלאים ותושבי העיר אילת.

 

"ישראיר היא חברה חסונה, שדורגה לראשונה בשנת 2017 בין חמש החברות המובילות בנתב"ג. הנהלת החברה ועובדיה יציבים וחסונים, ויכולים להתמודד ולהתאים עצמם במהירות לסביבה תחרותית ומשתנה".

 

מנכ"ל חדש לאל על - צפו בדיווח: 

צילום: עפר מאיר

צילום: עפר מאיר

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים