שתף קטע נבחר
 

מחסור בנהגי אוטובוסים? יש מי שמחפשים דווקא נהגות

על רקע המחסור באלפי נהגים בתחבורה הציבורית, וההסכמים הקיבוציים שנחתמו בחודשיים האחרונים והעלו את שכר המינימום של הנהגים בחלק מהחברות ל-43 שקלים לשעה, יוצאת חברת מטרופולין בקמפיין לגיוס נהגות, תחת הכותרת: נוהגת כמו אישה? בואי לעשות מזה קריירה

חברת מטרופולין, ששכר המינימום אותו ירוויחו נהגי האוטובוס העובדים עבורה החל מיולי הקרוב יעמוד על 43 שקלים, משיקה בימים אלה קמפיין הקורא לנשים להצטרף לשורות החברה כנהגות אוטובוס. הכותרת: "נוהגת כמו אישה? בואי לעשות מזה קריירה".

 

נהגת אחת שכבר מזמן עשתה מזה קריירה    (צילום: טל שמעוני | בימוי ועריכה: יותם קצור)

נהגת אחת שכבר מזמן עשתה מזה קריירה    (צילום: טל שמעוני | בימוי ועריכה: יותם קצור)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

הנשים שעובדות באתרי בניה, במוסכים - וגם בזבל

 

החברה, שרק לפני חודשיים הודיעה על גיוס מאות נהגים חדשים לאחר שזכתה במכרזים של משרד התחבורה באזור השרון ובחולון, הבהירה כי הנשים לא יזכו לתנאים מועדפים על פני הגברים, אך היא מציעה לכל המועמדים ללא רישיון אוטובוס הכשרה בסבסוד מלא ומענק כספי בשווי 5,000 שקל לתקופת ההכשרה.

 

ענף התחבורה הציבורית בישראל סובל בשנים האחרונות ממחסור חמור של אלפי נהגים. הנהגים הקיימים זוכים בחלקם לתנאי עבודה ירודים, ואף חווים אלימות מצד נוסעים. עם זאת, בחודשים האחרונים נחתמו הסכמים קיבוציים בחברות אגד ומטרופולין, ששיפרו במעט את שכר המינימום של הנהגים באותן חברות, לכ-43 שקלים לשעה.

 

לא רק גברים יכולים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
לא רק גברים יכולים(צילום: shutterstock)

זוהי אינה הפעם הראשונה שחברת מטרופולין שמה לעצמה למטרה לגייס דווקא נהגות לאוטובוסים שלהם, והיא גם לא החברה היחידה שעושה זאת, כאשר גם חברת אפיקים יצאה בקמפיין דומה לפני כשנתיים. זאת, בניגוד לסטיגמה הרווחת בציבור הישראלי לפיה מדובר במקצוע גברי - סטיגמה שאף באה לידי ביטוי במספרן של הנשים בתחום, שגם היום הינו נמוך מאוד ביחס למספר הגברים - למרות שמדובר במקצוע שמאפשר גמישות יחסית בשעות.

 

הכותרת לקמפיין גיוס הנהגות - "נוהגת כמו אישה? בואי לעשות מזה קריירה" - נבחרה בתום תחרות בין סטודנטים ובוגרים של "הבצפר", מוסד אקדמי ללימוד מקצועות השיווק, פרסום ודיגיטל, בה זכה צחי גובר, אב לתאומות, שאמר ל-ynet כי מטרת הסלוגן היא "ללעוג לדעות קדומות ולתפיסות הרואות נשים כנהגות פחות טובות, ולמעשה, לקרוא לנשים להתעלם מהסטיגמות ומהפחדים, ולבחור במקצוע חדש. הקמפיין נעשה מתוך מחשבה שהמחסומים כבר ירדו, הדרך נפרצה ורק צריך להעביר את המסר לקהל היעד. כאב לתאומות בנות שנתיים, חשוב לי שהן יגדלו לעולם ללא גבולות".

 

ליבנת כהן דן, מנהלת השיווק של מטרופולין, מסרה: "במערך הנהגים שלנו ישנן לא מעט נשים, כולל נשים מהמגזר החרדי, אימהות וסבתות, שראו את הפוטנציאל הגדול הטמון בתפקיד מעניין, דינאמי, יציב ומתגמל. זו ההזדמנות לקרוא לנשים נוספות לשבור סטיגמות, לנפץ פחדים, ולהצטרף לשורותינו. מטרופולין תשמח להעניק להן בית חם ומשרה בשכר הגבוה בענף".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים