שתף קטע נבחר

 

בקשה לייצוגית: הבנקים גובים עמלה גבוהה מהמותר על הפקדת צ'ק דחוי

לטענת התובעים, בעת הפקדת צ'ק דחוי באפליקציה או במכשיר האוטומטי המוצב בסניף, נגבית מהלקוח עמלה בסכום כמעט זהה לעמלת הפקדה באמצעות פקיד - בניגוד לתקנות שהבנקים עצמם קבעו

תביעה ובקשה להכיר בה כייצוגית הוגשה לאחרונה כנגד הבנקים לאומי ופועלים, בטענה שהם גובים עמלה גבוהה מהמותר על פי התעריפון בעת הפקדת צ'קים דחויים באמצעות האפליקציה או באמצעות מכשיר אוטומטי המוצב בסניף.

 

 

קיימות שלוש דרכים להפקדת צ'ק דחוי: הראשונה באמצעות פקיד הבנק, השנייה באמצעות שידור – כאשר הלקוח (בדר"כ עסק שמקבל מספר גדול של צ'קים מדי חודש) מקבל מכשיר מיוחד, באמצעותו הוא סורק את הצ'קים באופן עצמאי והמכשיר משדר את הנתונים ישירות לסניף, והשלישית באמצעות האפליקציה או המכשיר המוצב בסניף להפקדת צ'קים.

 

 (צילום: עמית מגל) (צילום: עמית מגל)
(צילום: עמית מגל)

לטענת התובעים, בעוד שעל הפקדת צ'ק באמצעות פקיד הבנק עומדת העמלה בתעריפון על כ-12 שקלים, נקבע כי עמלה על הפקדה בשידור תעמוד על 50% ,כלומר כ-6 שקלים. הרציונל, אותו קבע הבנק, נובע מכך שלמעשה אין לבנק טרחה וצורך בכוח אדם לטיפול בצ'ק. אולם בכל הנוגע לאפשרות הנוספת להפקדת צ'קים אלו, שלא באמצעות פקיד, התעריף גבוה בהרבה מהמותר.

 

אמנם, לאחרונה חל שינוי בעקבות הוראה המחייבת את הבנק להוזיל עמלה בפעולה המתבצעת שלא באמצעות פקיד, אולם הוזלה זו מינורית ביותר בהפקדה כאמור, ומדובר בהנחה בשיעור של כ-10% בלבד.

 

התובעים טוענים כי גביית עמלה על הפקדת צ'ק בערוצים הישירים בשיעור האמור, הינה בניגוד לכל היגיון והגינות וכן בניגוד לתקנות, ומעריכים את הנזק ללקוחות הרלוונטיים בחמישה מיליון שקלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים