שתף קטע נבחר
 

בקרוב בספוטיפיי: ממשק בעברית ותוכנית משפחתית

בשירות הסטרימינג מרוצים מהחדירה לשוק הישראלי - אבל רוצים עוד: בקרוב ישיקו ממשק משתמש בעברית וגם תוכנית משפחתית מוזלת. ומה גילו בחברה על המשתמשים הישראלים שהפתיע אותם?

ארבעה חודשים חלפו מאז ששירות הסטרימינג המוזיקלי "ספוטיפיי" הושק בישראל - ונראה שבחברה בהחלט מרוצים מאחוזי החדירה לשוק המקומי ומתכוונים להעמיק את הפעילות. נציג של החברה השבדית שנמצא בביקור בישראל סיפר בשיחה עם ynet כי בחודשים הראשונים אחרי ההשקה, אחוז המצטרפים החדשים עלה על הציפייה לשנה שלמה. עם זאת, בחברה לא חושפים נתונים מדויקים המאפשרים להשוות את הצלחתה לעומת שירותים מתחרים כמו דיזר, אפל מיוזיק, פלאפון מיוזיקס וסלקום ווליום. 

 

ספוטיפיי (צילום: גיא לוי)
גם דיסקאבר וויקלי עשה עלייה. ספוטיפיי (צילום: גיא לוי)
בימים אלה עובדים בספוטיפיי על שני מהלכים שיסייעו בהעמקת החדירה לישראל: הראשון - תרגום לעברית של ממשק האפליקציה והאתר. אמנם כיום חלק משמות השירים, האמנים והפלייליסטים מופיעים בעברית, אך הממשק והתפריטים עדיין באנגלית. ספוטיפיי מעסיקה מספר עובדים דוברי עברית במטה החברה בשטוקהולם ובניו יורק, וגרסה ראשונית של ממשק משתמש בעברית כבר נמצאת בעבודה על תיקונים אחרונים. בחברה מצפים שעיברות הממשק יאפשר לשירות לפנות לקהלים רחבים יותר.

 

 

הצעד השני הוא השקת התוכנית המשפחתית. אחת הביקורות הרווחות יותר כלפי השירות, עוסקת בעובדה שספוטיפיי משתהה עם השקת מנוי פרימיום משפחתי - הנחשב למנוי משתלם במיוחד וכולל עד שישה חשבונות בתשלום חודשי של כ-15 דולר. בספוטיפיי מסבירים כי הסיבה לעיכוב קשורה בענייני רישוי וזכויות יוצרים, וכי היא בעיצומו של משא ומתן מול הגורמים הרלוונטיים לצורך השקת התוכנית גם בארץ - בתקווה כבר בחודשים הקרובים.

 

אתמול השיקה ספוטיפיי רשמית בישראל את פיצ'ר ה"דיסקאבר וויקלי", שהגיע גם הוא באיחור משמעותי לארץ. מדובר ברשימת השמעה מבוססת אלגוריתם, המציגה בכל שבוע 30 שירים חדשים בהתבסס על טעמו האישי של המשתמש. הרעיון הוא הגדלת החשיפה למוזיקה חדשה, אלא שגם במקרה הזה האלגוריתם עדיין לא מסתדר כל כך טוב עם עברית. בחברה מסבירים כי זו הסיבה המרכזית לעיכוב בהשקה, אבל מעכשיו הוא צפוי לעבוד בצורה טובה יותר - גם בזיהוי של מוזיקה ישראלית ובהתאמה של הפלייליסט אליה.

 

בספוטיפיי מבהירים כי ישראל ייחודית בהיבט של שימוש במובייל: כ-85 אחוזים ממשתמשי השירות, עושים זאת באמצעות הטלפון החכם - מספר גבוה בהשוואה לחו"ל. בנוסף, ובניגוד למדינות אחרות, משתמשים ישראלים נסמכים הרבה יותר על דאטה סלולרי והרבה פחות על חיבור ל-WiFi. בספוטיפיי מעריכים שהסיבה היא "מהפכת הסלולר", שהובילה להוזלה משמעותית במחירי הגלישה, אבל ייתכן שההסבר הוא דווקא הפוך - שכן רשתות WiFi ציבוריות בישראל לא מאפשרות שימוש נרחב. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים