שתף קטע נבחר

שבוע לפני ראש השנה: רמי לוי העלה מחירים

מבצעי הכסאח ברמי לוי נעלמו אחרי פרסום סקרי המחירים: בהשוואה בין תחילת השבוע שעבר לסופו, שכללה כ-270 פריטים, עולה כי רוב מוצרי הסל לחג התייקרו בעד עשרות אחוזים. ומה עשו שאר הרשתות? גם העלו מחירים, אבל בהיקף מצומצם יותר ובחלקן יש יותר הוזלות. רמי לוי: "היום יחלו מבצעים חדשים וחסרי תקדים במוצרים טריים"

רמי לוי העלה מחירים אחרי הסקרים ושבוע לפני החג: אחרי שרשת רמי לוי הסתירה מהצרכנים מחירי מבצע שהיו הכי נמוכים בשוק, בכך שלא הציבה שלטי מבצע בסניפים- כעת מתברר שהמחירים של רבים ממוצרי הסל לראש השנה עלו ביום חמישי האחרון. עקב כך נגוזו רוב המבצעים המוחבאים, שלא הוצגו בסניפים (אך כן הופיעו בקופה), ונותרו נסתרים מפני הקונים - מלבד הצרכנים שבדקו באתרי השוואות המחירים.

 

רגע לפני החגים: איפה מוחבאים המבצעים של רמי לוי?

על אף שלא צפוי מחסור בעגבניות: נפתח יבוא מטורקיה

>>> להשוואת מחירי 718 פריטים בכל הרשתות

 

ההתייקרות הכמעט גורפת הזאת של רוב מוצרי הסל לחג עולה מהשוואת מחירי 27 באוגוסט (יום שני האחרון) לעומת מחירי 30 באוגוסט (יום חמישי האחרון). המבצעים לחג החלו לפני יותר משבועיים. עם זאת, רגע אחרי שנודע כי מחירי סקירות הסלים יפורסמו בסוף השבוע האחרון – מחירים רבים ברשת רמי לוי עלו לקראת השבוע שלפני החג בו נעשות רוב הקניות.

 (צילום: עמוס לוינסקי ) (צילום: עמוס לוינסקי )
(צילום: עמוס לוינסקי )
מדובר ברוב המוצרים שמופיעים בדרך כלל בסלי החג, בעיקר מותגים מוכרים, כולל פריטים טריים. מהשוואה של כ-270 פריטים עלה שמדובר בהתייקרויות של עד עשרות אחוזים. מהשוואה של מחירי כ-718 פריטים שלא כולם פריטים לחג, בין התאריכים 21 באוגוסט לעומת 30 באוגוסט, עולה כי 45% מהם התייקרו (כ-324 פריטים), בסכום כולל של 683.16 שקל.

 

גם רשתות אחרות העלו מחירים, אבל בהיקף מצומצם

גם רשתות אחרות העלו מחירים, אך לא באותו היקף ורוב המחירים נשארו זהים ומיעוטם אף הוזלו. במחסני השוק למשל, פחות מ-80 פריטים התייקרו מתוך 718 שבדקנו ויותר מ-80 הוזלו. בחצי חינם רוב המחירים לא עלו למעט 5 התייקרויות ו-56 מוצרים הוזלו. גם ביוחננוף ובסופר דוש אין כמעט התייקרויות, כמו גם ברשתות דבאח וקינג סטור. בשופרסל למעלה מ-140 פריטים הוזלו ופחות מ-70 התייקרו. בויקטורי לעומת זאת, יותר מ-20 הוזלו וכ- 47 התייקרו.

 

התוצאה היא שרשתות כמו יינות ביתן ואושר עד, שגם אצלן יש התייקרויות של מוצרים פופולריים לחג (אך יותר הוזלות והרבה יותר מחירים שלא השתנו) – הופכות להיות זולות יותר מרמי לוי במוצרים מסוימים בהם היה עד כה הזול ביותר.

 

למשל, גלידת קרמיסימו 1.33 ליטר הוזלה באושר עד לכבוד החג, מ-14.90 שקל ל-8.90 שקלים, בעוד שברמי לוי היא נמכרת ב-10.10 שקלים. יינות ביתן הוזילה: מרק עוף אמיתי בשרי בד"צ אסם 400 גרם מ-14.90 שקל ל-8.30 שקלים וכעת ל-7.80 שקלים, בעוד שרמי לוי העלה את מחיר המבצע של המוצר מ-7.80 שקלים ל-9.70 שקלים. לעיתים זה משנה את מחירי הסל כולו והופך אותם לנמוכים יותר ברשתות אחרות.

 

יש גם מוצרים שהוזלו ברמי לוי

ולמרות זאת רק אצל רמי לוי תמצאו מילקי ב-1.60 שקלים (לפני שבוע זה עלה שקל) ותה ארל גריי של ויסוצקי 50 שקיקים ב-19.80. יש גם מוצרים ברשת שהוזלו - למשל תה קר ענבים ספרינג 1.5 ליטר שמחירו הקבוע הוא 5.50 שקלים, והוזל ל-4.50 שקלים וכעת ל-3.90 שקלים.

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)

מחירי פלפל צהוב ירדו מ-5.70 שקלים לק"ג ב-21 באוגוסט וב-27 באוגוסט, ל-4.90 שקלים לק"ג ב-30 באוגוסט. לשם השוואה, בשופרסל מוכרים פלפל צהוב ב-10.90 שקלים. יוגורטי דנונה בר הוזלו מ-4.30 ל-3.90 שקלים מחיר מבצע, וכעת מחיר המבצע טוב יותר: 2.90 שקלים. שרוולי קפסולות תואמות נספרסו של שטראוס הוזלו ברמי לוי מ-15.90 שקל ל-12.30 שקל וכעת אף ל-9.90 שקלים.

 

בניגוד לסניפי רמי לוי, שם מגמת ההתייקרות ניכרת, ברמי לוי באינטרנט יש דווקא מגמה של הוזלה. עם זאת מדובר ב"סניף" אחד, שמהווה חלון הראווה של הרשת לצרכנים שקונים אונליין.

 

המסקנה היא שהשתלם לקנות ברמי לוי שבועיים-שלושה לפני החג, ולבדוק את מחירי המבצע באתרי השוואות המחירים; רגע לפני החג, לעומת זאת, משתלם לקנות ברשתות כמו אושר עד. גם קנייה ביינות ביתן משתלמת לפני החג, שכן רוב המבצעים בה נותרו על כנם, ויש לא מעט פריטים שאף הוזלו, אם כי גם בה יש מוצרים שהתייקרו. ברשתות כמו אלונית, מגה בעיר ושופרסל שלי המחירים נמוכים יותר לפני החג, אבל גבוהים באופן כללי.

 

דוגמאות לעליות מחירים ברמי לוי

עליות המחירים הם בעיקר במותגים פופולאריים שבולטים בחג. לגבי רובם מחיר המבצע ברמי לוי היה נמוך להדהים, וכאמור רגע אחרי פרסום הסקרים ושבוע לפני החג מחיריהם עלו. העלייה היא או בחזרה למחיר הרגיל, או למחיר מבצע "שפוי" יותר שדומה למחירי מבצע ברשתות אחרות.

 

לדוגמא, קוטג' תנובה, שבדרך כלל נמכר ב-5.20 שקלים נמכר לכבוד החג ברמי לוי ב-2.80 שקלים. כעת מחירו עלה למחיר מבצע של 4 שקלים - התייקרות של 43%. קוטג' טרה שנמכר ב-3.90 שקלים חזר למחירו הרגיל - 5.20 שקלים - התייקרות של 33%.

 

תחליבי רחצה פינוק התייקרו ממבצע של 7.80 שקלים ל-700 מ"ל (במקום 9.90) ל-8.40 שקלים – התייקרות של 7%. מחירי שמפו פינוק עלו ל-8.20 שקלים.

 

גם מוצרי שמפו פנטן התייקרו ממחיר מבצע של 10.30 ל-13.30 (במקום 17.90 מחיר רגיל), התייקרות של 29%. כך גם כל מוצרי שמפו ומרככי הוואי שהתייקרו מ-5.60 ל-6.90 שקלים (במקום 9.90 שקלים מחיר רגיל) - התייקרות של 23%. מוצרי שמפו ומרככי נקה 7 נמכרו עד לא מזמן במחיר מבצע של 7.40 שקלים לכבוד החג (במקום 9.80 מחיר רגיל). כעת מחיר המבצע עלה ל-8.90 שקלים - התייקרות של 20%.

 (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)
  

תירוש אדום יקבי כרמל 1 ליטר החל את מבצעי החג במחיר של 9.80 שקלים (במקום 16.90 שקל). כעת מחירו זינק ל-13.40, התייקרות של 37%.

 

רדיד אלומיניום צר סנו סושי זוג 2 * 7.5 מטר נמכר במחיר מבצע של 7 שקלים (במקום 9.90). ביום חמישי האחרון מחיר המבצע השתנה ל-8.50.

 

מחיר מיונז הלמנ'ס עלה מ-6.20 שקלים (מחיר מבצע במקום 9.90 שקלים) ל-7.20 שקלים, התייקרות של 16%.

 

פריכוז תרכיז עגבניות יכין 580 גרם נמכר עד לאחרונה במחיר מבצע של 4.80 שקלים (במקום 6.50 שקלים), וכעת נמכר ב-5.80 שקלים.

 

בירה גולדסטאר בבקבוק טמפו 6 * 330 מ"ל נמכר עד לאחרונה במחיר המבצע 20.80 (במקום ב-34.90). מחיר המבצע עלה בסוף השבוע ל-24.60, התייקרות של 18%.

 

יש כאמור גם מוצרים שלא התייקרו. למשל, מלפפוני בית השיטה, או מוצרי בקר כמו אנטרקוט, כתף ופילה מדומה (בניגוד להקפצת מחירי המבצע על עוף). נראה גם שמבצעי מוצרי המותג הפרטי נותרו גם הם על כנם. למשל: חומוס רמי לוי 1 ק"ג לא התייקר (9.90 שקלים), שמן קנולה מזוכך עדיין נמכר ב-5 שקלים (מחיר מבצע לעומת 6.90) ורביעיית טונה רמי לוי (158 גרם) ממשיכה להימכר ב-19.90 שקל.

 

העלאות מחירים של רשתות אחרות

יינות ביתן הקפיצה בשבוע שעבר את מחיר המבצע של בייגלה שמיניות מלוחות בייגל בייגל 400 מ-3.90 ל-6.90 שקלים. עבור ק"ג חזה עוף טרי שלם (כשרות רגילה) במשקל, המחיר הקבוע ברשת עלה ב-9%: מ-31.90 שקל ל-34.90 שקל מחיר קבוע. גם המבצע השתנה: מ-19.90 שקל לק"ג ל-25 שקל לק"ג, התייקרות של 26%.

 

בוויקטורי מחיר פרוסות גבינה צהובה 9% נעם דקה דקה טרה 200 גרם עלה מ-14.90 שקל (מחיר מבצע) ל-16.90 שקל - התייקרות של 13% שנרשמה בשבוע שעבר. עוד התייקר לקראת סוף השבוע האחרון: יין אדום רזרב קברנה יקבי ברקן 750 מ"ל - שמחירו עלה מ-19.90 שקל ל-33.33 שקל בעקבות שינוי מבצע כמות, התייקרות של 67%.

 

עוד בוויקטורי: מחיר שוקיים עוף טרי (כשרות רגילה) במשקל זינק ממחיר מבצע של 14.90 שקל לק"ג ל-27.90 שקל לק"ג, התייקרות של 87%. עם זאת מחיר פילה סלמון טרי במשקל ירד מ-89.90 שקל לק"ג ל-79.90, פער של 11%. גם קוקומן הוזל ל-9.90 שקלים לעומת 14.90 שקל מחיר מבצע בשבוע שלפני כן – הוזלה של 34%.

 

בשופרסל דיל משקה שקדים אלפרו 1 ליטר, שעולה בדרך כלל 15.80 שקל, הוזל תחילה ל-12.64, אך מחיר המבצע עלה ל-13.90 שקל, התייקרות של 10%. עם זאת, שקדי מרק אסם הוזלו מ-10.90 שקלים ל-10 שקלים במסגרת מבצע וכעת הוזלו עוד יותר ל-8.90 שקלים, הוזלה של 11%.

 

רמי לוי: נגמר החודש, היום יהיו מבצעים חדשים

רמי לוי מסר בתגובה: "כל המבצעים אצלנו מסתיימים ב-31 לאוגוסט וזה כתוב באתר, היום יהיו מבצעים חדשים".

 

אכן כתוב, אבל מהבדיקה עולה שהעליתם את המחירים, כולל מחירי מבצע, כבר ב-30 לחודש.

"אז כיוון שזה היה קרוב לשבת, כי זה היה יום חמישי, אז זה נסגר. הקניות לחג מתחילות השבוע. הן מתחילות היום. לא בשבוע שעבר. אז יהיו מבצעים מותאמים לחג כי מעכשיו והלאה יקנו רק מוצרים טריים. את כל הדברים היבשים קנו בשבוע שעבר. אנשים לא קונים פריטים טריים שבועיים לפני החג. המבצעים שהיו נגמרו ומהיום תראו מבצעים מעמיקים בפריטים הטריים, בבשרים, בעופות בדגים, תראו שם מבצעים חסרי תקדים. בכל מה שקשור לירקות ופירות - המחירים יהיו ברצפה. כי אנחנו מתאימים את עצמנו לצרכנים".

 

גם בטריים יש עליית מחירים. עוף, פלפל, עגבניות.

"אנחנו מתחילם את המבצעים מחדש והמחירים בטרי יירדו שוב והמחירים שהיו בעוף יחזרו.

 

"דוגמא למבצעים במוצרים טריים: ק"ג פילה סלמון טרי ב-69.90 שקל, ק"ג אמנון טרי מנוקה מעצמות ב-19.90 שקל, ק"ג אסאדו טרי ב-39.9 שקל, ק"ג בשר בקר מס' שמונה - 18.90 שקל, ק"ג בשר בקר מס' חמש - 28.9 שקל בקנייה מעל 100 שקל, מוגבל ל-3-5 ק"ג". 

 

למה לא להשאיר את המבצעים עוד שבוע. הרי אנשים לא מגיעים רק לקנות פריטים טריים וכמעט כל המוצרים במבצע התייקרו.

"למרות זאת הם עדיין הרבה יותר זולים מאשר המתחרים. גם אם במשך שעה המחיר היה גבוה יותר משל המתחרים, אז שעה אחרי זה המחיר יתעדכן".

 

ההתייקרות עכשיו קשורה לזה שהסתיימו סקרי המחירים?

"מה אכפת לי מהסקר? בכל בדיקה שאתם עורכים, לא בחגים, אנחנו לא יוצאים הכי זולים? לאורך כל הדרך אנחנו יוצאים הכי זולים כי זו האסטרטגיה שלנו: אנחנו זולים לא רק בחגים, אנחנו זולים כל השנה. ובלי להתבייש: בזכות רמי לוי שיווק השקמה הסל במדינת ישראל כ-25% יותר זול ממה שהוא היה צריך להיות.

 

"אם אנחנו לא היינו, לא היתה תחרות במדינת ישראל ואני שמח שגם המתחרים מורידים מחירים, כי אני לא יכול לשרת את כל עם ישראל, אבל אם לא היינו באזור האחרים לא היו מורידים מחירים. בלעדנו המחירים היו הרבה יותר גבוהים".

 

* מקור הנתונים בטבלאות - אתר פרייסז 

 


 



 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים