ההורים מוחים: האגיס הפחיתה את מספר המגבונים
יפית אברמוב, אם לתאומים, גילתה שקימברלי קלארק, יצרנית האגיס, הפחיתה את מספר המגבונים באריזות - ובאולפן ynet קוראת לחרם צרכנים. החברה הפחיתה זה מכבר את מספר חיתולי האגיס וטיטולים באריזות וקיצרה את אורך נייר הטואלט - במטרה להעלות מחירים. "חושבים שאנחנו טיפשים"
מחאת המגבונים: ימית אברמוב, אם לתאומים ופעילה בעמותת "הורים בזכות", הופתעה לגלות כי מספר המגבונים באריזות של האגיס צומצם. "גיליתי שחושבים שאנחנו טיפשים, לא מבינים עניין - ובמקום להעלות מחירים, שלא ישימו לב, הקטינו את הכמות בחבילה מ-72 ל-64 מגבונים באותו המחיר", היא סיפרה באולפן ynet. כעת היא קוראת להורים: לא לקנות מגבונים של המותג הזה בינואר.
בזכות מלחמת החיתולים: חבילה ב-15 שקל בלבד
טבעול, פנטן ואריאל: מבול של הקטנות מוצרים - כך מסתירים העלאות מחירים
אסם חויבה להוסיף הבהרה על חלק מאריזות במבה
ואכן, כבר לפני כשלושה חודשים כתבנו על יוזמת הקטנת המוצרים של קימברלי קלארק, שמייצרת את האגיס. החברה החליטה להפחית את המספר של מגבונים וחיתולים באריזות המותג האגיס - ולקצץ באורך שניים ממותגי נייר הטואלט שמתוצרתה - מולט ושמורת טבע. כעת, נתקלים בזה הצרכנים.
על גבי האריזה הופיעה ההודעה: "ספירה חדשה". לא "הקטנו את המוצר", אלא ספרנו מחדש. זו לא החברה היחידה שמשתמשת בטקטיקה הזאת. כתבנו כבר על חברות רבות שהקטינו אריזות השנה וכן על המנהג של קמעונאים להעלות את המחיר עוד יותר בעקבות ההקטנה.
ברשתות השיווק מוכרים לא מעט מותגי מגבונים, חלקם מאוד זולים ולמרות זאת איכותיים, אבל אברמוב מודה שהיא משתמשת רק בהאגיס. היא צרכנית שהייתה מוכנה לשלם פרמיה על המותג, כי החליטה שהוא טוב לילדיה - והחברה בכל זאת העלתה את המחיר של המוצר, שהוא מלכתחילה גבוה יותר. אז עכשיו, לטענתה, היא לא תשלם.
"יש המון מקרים כמו שלי - הורים שמשתמשים בזה כי הילד לא בוכה, לא שורף, לא תפרחת", היא טוענת. "אז אתה לוקח מקרים כמו שלי שאני אומרת יופי, אז אני אשלם איקס על מוצר כי זה נוח לילדים שלי, ומעלה את המחיר".
זה יישאר כאן בגבולות האולפן או שהולכת להיות מחאה?
"החלטנו שנעשה חרם צרכני. זה לא יכול להיות. לא קונים. אתה לא תשתמש בי כי לילדים שלי זה יותר נוח או פחות שורף, ואני אמא לתאומים, אני משתמשת בזה בשלוף".
קימברלי קלארק הקטינה את רוב אריזות החיתולים ואת מספר המגבונים
החברה החלה במהלך הקטנת האריזות בספטמבר, אז החליטה להפחית את מספר מגבוני האגיס ומגבוני טיטולים באריזות מ-72 מגבונים ל-64 מגבונים באריזה בודדת - הפחתה של 11%.
כמו כן הקטינה את מוצרי מולט ושמורת טבע ב-30 ס"מ לגליל וב-50 ס"מ לגליל כפול בספטמבר-אוקטובר. מדובר בהקטנה של אורך הדף (ריבוע) מ-11.2 ס"מ ל-11 ס"מ, כך שהאורך הכולל של הגליל הבודד יירד מ-17.9 מטר ל-17.6 מטר ואורך הגליל הכפול יירד מ-35.8 מטר ל-35.2 מטר. היא עשתה זאת אחרי שכבר העלתה את מחירי מותגי נייר הטואלט שמתוצרתה (היא משווקת גם את לילי) והחברות סנו ושניב הלכו בעקבותיה.
עוד קודם לכן החלה להפחית את מספר החיתולים באריזות האגיס פרידום דריי בעד 11%. בחיתולים שלב 3 מספר היחידות ירד מ-54 חיתולים ל-52 חיתולים; מספר היחידות באריזות שלב 4 פלוס ירד מ-42 חיתולים ל-40 חיתולים; באריזות שלב 5 מספר היחידות ירד מ-38 חיתולים ל-36 חיתולים ובאריזות שלב 6 מספר החיתולים ירד מ-34 ל-30 חיתולים. גם במותג האגיס ליטל בייביז, שלב 2, הופחת המספר מ-46 חיתולים ל-44 חיתולים.
המספר גם צומצם באריזות חיתולי טיטולים פרימיום. בשלב 2, המספר ירד מ-56 חיתולים ל-52 חיתולים. בשלב 3 הופחת מספר החיתולים מ-52 חיתולים ל-50 חיתולים; בשלב 4 מספר היחידות באריזה הופחת מ-42 ל-40 חיתולים; בשלב 4 פלוס היתה הפחתה מ-40 חיתולים ל-38 חיתולים; בשלב 5 מ-36 חיתולים ל-34 חיתולים ובשלב 6 מ-32 חיתולים ל-30 חיתולים.
מקימברלי קלארק ישראל נמסר בתגובה, כי "כפי שעדכנו לפני שלושה חודשים נאלצנו לבצע שינוי בתמהיל אריזות מגבוני האגיס על מנת להתמודד עם האינפלציה המשמעותית במחירי הסחורות וכדי שנוכל להמשיך להציע לצרכנים שלנו את המוצרים הטובים ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר. השינוי מופיע על האריזות בבירור ובשקיפות. יש לציין כי גם לאחר השינוי, קימברלי קלארק עדיין סופגת את מרבית העלייה במחירי הסחורות ונמשיך לעשות מאמצים רבים על מנת למזער את ההשפעה על הצרכנים בכל דרך אפשרית״.