"מדעניות העתיד": מיזם של מיקרוסופט ינסה להגדיל את חלקן של הנשים בהייטק
סרטון של חברת האלקטרוניקה מעמת נערות עם השאלה - כמה נשים מדעניות אתן מכירות? המטרה: לעורר מעורבות נשית בענף הטכנולוגיה. המשנה לסמנכ"ל מיקרוסופט ישראל באולפן ynet: "זה צורך עסקי - לא רק חברתי"
כמה נשים מדעניות אתם מכירים? על השאלה הזאת התקשו נערות צעירות להשיב בסרטון חדש שהפיקה חברת מיקרוסופט ישראל, במטרה לעורר את המודעות לכך שבענף המדע והטכנולוגיה אין מספיק מעורבות נשית. בראיון באולפן ynet הסבירה מרב בהט, משנה לסמנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, מדוע יצאה החברה במיזם שנועד לגייס את "מדעניות העתיד" של ישראל.
>> לסיפורים הכי חמים במדור כלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שירות התעסוקה: נשים נאלצות לעבוד ליד הבית ומשתכרות ב-22% פחות מגברים
"נשים היום מתמודדות עם משימות גלובליות"
לא משתלם להיות אישה משכילה: "המעסיקים צריכים לפתוח את הראש"
"עולם ההייטק מורכב בעיקר מגברים - בין 20%-30% נשים בלבד עובדות בענף", ציינה בהט, "לכן החלטנו להראות לנערות שאין רק מדענים גברים - גם נשים יכולות להוביל את הטכנולוגיה. מעין תמונה עתידית שאיתה הן יוכלו להזדהות".
רואים עלייה של נשים בתחום ההייטק אבל זו עלייה במינורית - מדובר בתחום גברי.
"נכון, אבל זה משתנה ואנחנו עובדים קשה בשביל לשנות את זה. העיסוק בנושא עבור מיקרוסופט אינו רק צורך אנתרופולוגי-חברתי - זה צורך עסקי, כלכלי, גם בשביל מדינת ישראל". לדבריה, "יש היום נשים מובילות בהייטק הישראלי והעולמי וחשוב להכיר אותן ולתת לנערות שלנו, הנשים של העתיד, דמויות להזדהות איתן".
מדובר ביוזמה שיצאה לפועל לרגל יום האישה הבינלאומי שחל בשבוע שעבר, על רקע נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), לפיהם בשנה החולפת עבדו 110 אלף נשים בתחום המבוקש לעומת 212 אלף גברים - שיעור של 34% בלבד. זאת, בדומה לחלקן של הנשים המועסקות בהייטק ב-2017.