השפתון הווירטואלי מגיע ליוטיוב
גוגל מכניסה כלים חדשים שנועדו לסייע למשפיענים למכור מוצרים אונליין. כלי המציאות הרבודה (AR) יאפשרו לצרכנים לבחון את גוון השפתון על הפנים, וגם להביט בנעל הספורט מכל הכיוונים - לפני הרכישה
מושגים כמו מציאות "מועצמת" או "רבודה" (AR) אולי נשמעים מעורפלים לחלק מאיתנו אבל עכשיו עומדת גוגל להפוך אותם למשהו הרבה יותר מוחשי. החברה הודיעה שתאפשר בקרוב לגולשים ולגולשות ביוטיוב לתרגל את יכולות האיפור באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה, שתציג את האיפור על הפנים של הגולש. השירות החדש יקרא AR Beauty Try-On והוא יאפשר לעקוב אחר הדרכה באיפור תוך ניסוי ההמלצות באופן מיידי וללא כל מוצר איפור ביד. גוגל מצטרפת בכך לפייסבוק, שמשלבת טכנולוגיית AR במודעות מסויימות באפליקציה שלה, בינתיים לגולשים בארה"ב בלבד.
השימוש במערכת של גוגל יהיה פשוט – באמצעות אפליקציית יוטיוב הרגילה. המטרה, בסופו של דבר, היא כמובן שיווקית: אחרי שהמוצר הנכון בגוון הנכון יאותר, אפשר יהיה לרכוש אותו באופן מקוון. חברת מאק (MAC Cosmetics) תהיה הראשונה לעשות שימוש בטכנולוגיה החדשה באמצעות FameBit, פלטפורמת התוכן הממותג של גוגל. החברה תציע מגוון של מוצרים מוחשיים המותאמים לגווני עור שונים, אשר יאפשרו לכל מתאפר ומתאפשרת לבחון את הגוון המתאים ביותר על פניהם שלהם.
מי שירוויח ובגדול מהיוזמה החדשה הם הוולגרים והוולוגריות שמעלים בהתמדה הדרכות איפור לרשת. חברות האיפור מאתרות את המשפיענים של יוטיוב ומשלמות להם סכומים משמעותיים תמורת קידום המוצרים בסרטוני ההדרכה שלהם. המשפיענים הבולטים נהנים מקהל של עשרות מיליוני עוקבים. אחד הבולטים שבהם, ג'פרי סטאר, נהנה לפי ההערכות מהכנסות של 18 מיליון דולר ב-2018. לפי נתוני יוטיוב, בשנה שעברה היו יותר מ-169 מיליון צפיות בסרטוני הדרכה בתחום האיפור.
אהרון לובר, מנהל חוויות AR ו-VR ממותגות בגוגל, אומר: "טכנולוגיית מציאות רבודה תלת ממדית היא כלי רב עוצמה למותגים שרוצים לספר סיפורים עשירים יותר שלקוחות מתחברים אליהם יותר. לאחרונה הבאנו AR למוצרי גוגל כמו חיפוש ועדכנו את פלטפורמת המפתחים ARCore, כדי לאפשר ליוצרים לבנות חוויות עשירות יותר. כעת אנחנו מוסיפים AR ליוטיוב וכמו כן כלי תלת-ממד אינטראקטיביים למודעות".
לדברי לובר, גוגל בחנה את היענות הגולשים לטכנולוגיה החדשה ומצאה כי 30 אחוזים מהם מפעילים את יכולות ה-AR באפליקציית iOS של יוטיוב, ומשתמשים בה בממוצע במשך 80 שניות כשהם בוחנים שפתון וירטואלי.
המוצר השני שגוגל מכניסה כעת הוא Swirl, כלי שמאפשר הצגה תלת ממדית של מוצר תוך כדי קירובו, הרחקתו וסיבובו על המסך. הכלי החדש אמור לאפשר לצרכנים לחוש כאילו הם מחזיקים במוצר עצמו, ולחזק את השכנוע שלהם שהם מעוניינים במוצר. גוגל מצרפת כלי תוכנה נוסף, Poly, שיאפשר לחברות לערוך את ההצגה התלת ממדית של המוצרים בצורה אטרקטיבית. מדובר בטכנולוגיה ותיקה שנמצאת בשימוש באתרי סחר אלקטרוני אחרים, ואולם גוגל מבטיחה שהטכנולוגיה שלה תהיה מושכת ומשכנעת יותר ממה שראינו עד כה.