מנועי החיפוש יציגו תקצירי וידאו אוטומטיים באמצעות טכנולוגיה ישראלית
טכנולוגיה של חברת מינטלי תשולב במנועי חיפוש בינלאומיים, ותשמש להצעת תקצירי וידאו של משחקי ספורט בשידור חי. החברה מציגה כעת גם טכנולוגיה לסיבוב חכם של וידאו אופקי. בקרוב בסטוריז שלכם
הישג משמעותי לחברת ניתוח הווידיאו הישראלית מינטלי (minute.ly): שיתוף פעולה עם מנועי חיפוש שיושק בקרוב, ישלב את טכנולוגיית הבינה המלאכותית של מינטלי, כך שחיפוש תכני וידאו של משחקי ספורט בזמן אמת יוביל לתקצירי נקודות השיא במשחק, שמינטלי מייצרת אוטומטית ובזמן אמת. כיום כבר ניתן לראות את הטכנולוגיה של מינטלי משולבת בתוצאות חיפוש של גוגל, במסגרת גרף הידע (Knowledge Graph) המופיע מימין לתוצאות החיפוש, שם משולבים בחיפושים הרלוונטיים תקצירי וידיאו של מינטלי.
מינטלי פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לסרוק כמויות עצומות של שידורים חיים וליצור בזמן אמת תקצירים וקדימונים קצרצרים באופן אוטומטי, אשר מושכים תשומת לב ומעודדים כניסה לשידור. מדובר בטכנולוגיית בינה מלאכותית בעלת יכולת למידה עמוקה של וידאו ושל העדפות הצופים, אשר משפרת את הבחירות שלה בהתמדה. בין השאר משתמשות בטכנולוגיה פלטפורמות הווידאו של CBS, פוקס ניוז, ויאקום, הליגות האמריקאיות כולל NBA, NFL, NLB, מירוצי Nascar ועוד, ובישראל ספורט 5 ורשת.
מתחילת החודש מציגה החברה יכולת חדשה בפלטפורמות הווידאו השונות, טכנולוגיה "להזקפה" של הסרטונים. הטכנולוגיה חדשה הופכת באופן אוטומטי וידאו אופקי, שהוא עיקר התוכן בווידאו כיום, לווידאו אנכי – הטרנד המוביל בעולם הרשתות החברתיות והסלולר, בין השאר ביצירת סטוריז בפייסבוק, אינסטגרם וסנפצ'ט.
עמית גולן, מנכ"ל ומייסד משותף במינטלי, אומר ל-ynet שסיבוב פשוט של הווידאו, כמו שעושות אפליקציות רבות, גורם לאיבוד שליש מהתוכן: "כל נושא הסטוריז התקדם בשנים האחרונות ונוצרה שאיפה לתוכן ורטיקלי, שגם ממלא את המסך. הטכנולוגיה שפיתחנו בשנה האחרונה ממירה את התוכן של הלקוחות לווידאו ורטיקלי. אנחנו מנתחים את הווידאו המלא, מוצאים את נקודות העניין המרכזיות, והופכים אותו בחיתוך חכם, כלומר מוצאים את הנקודה הכי מעניינת בתוך הפריים ועוקבים אחריה כל הזמן".
האם לקוחות פרטיים יכולים לסובב סרטונים שלהם באמצעות הטכנולוגיה שלכם?
"בינתיים אנחנו לא הנגשנו את זה לציבור. יש דיונים עם אחת מחברות המובייל הגדולות בעולם, שיאפשר להם לעשות את זה ברמת המשתמש הפרטי, בטלפון שלו. אבל בינתיים אנחנו פונים רק ללקוחות גדולים בעולם. הרבה מאוד יוזרים גדולים בעולם יצרכו את הטכנולוגיה שלנו בלי שהם בכלל יודעים".
מינטלי יודעת ליצור קדימונים דינמיים המופקים בצורה אוטומטית, פלייליסט של התכנים המעניינים ביותר וגם ליצור סטוריז באופן אוטומטי, עם וידאו אופקי או אנכי, שאותם יכולים הגולשים להעלות לרשתות החברתיות. יכולת הצגת הווידאו באופן אנכי מכוונת לספקי הווידאו הגדולים, שמבקשים להרחיב את ערוצי ההפצה שלהם מעבר לצפייה בטלוויזיה ובאתרי האינטנרט. עם הטכנולוגיה החדשה הווידאו יותאם גם לפלטפורמות החברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם, וגם למכשיר שנמצא בשימוש ולאופן החזקתו – אנכי או אופקי.
לדברי גולן אחת הבעיות המרכזיות בעולם התכנים הוא שכמויות הווידאו המצולם עולות בקצב מהיר, עלויות ההפקה גבוהות מאוד והיקף הצפייה הנוכחי עלול שלא להספיק כדי לשמור על רווחיות החברות. על פי נתוני החברה, התקצירים האוטומטיים הדינמיים מגדילים ב-13% את מספר הכניסות לתכני הווידאו לעומת תמונות סטטיות, וכתוצאה מזה נרשם גידול של 37% בהקלקות על מודעות (CTR) בשידורים.
טכנולוגיית בינה מלאכותית ליצירת קדימונים ותקצירים נמצאת בשימוש בפלטפורמת נטפליקס וגם ביוטיוב, אבל בשני המקרים הפלטפורמות טוענות שעיקר התקצירים שאנחנו רואים נעשו בידי עורכים אנושיים. גולן אומר שעורכי הווידאו האנושיים הם התחרות העיקרית שרואה מינטלי מולה, שכן אין טכנולוגיה דומה בשוק כיום. "אפשר לחשוב עלינו כתוכנת העריכה המהירה בעולם". אבל אם חושבים על האלגוריתם של נטפליקס, שמתאים לנו סרטים וסדרות לפי טעמנו או על זה של ספוטיפיי שמתאים לנו פלייליסטים שנאהב, אפשר להבין שמינטלי עלו על גל שתופס עכשיו תאוצה.
השבוע הכריזה שיתוף פעולה אסטרטגי עם "נטפליקס של הודו", פלטפורמת הווידאו ZEE5 שבבעלות חברת Zee Entertainment. שיתוף הפעולה הזה הוא מקרה בוחן חשוב למינטלי, שכן תוכן הסרטים והסדרות ההודיות שונה מהסרטים המערביים וגם טעם הקהל בסרטים שונה לחלוטין. שימוש בכלי תוכנה שהצליח במערב עלול לייצר תוצאות מביכות בעיניים הודיות. אלגוריתם הבינה המלאכותית של מינטלי אמור ללמוד לחשוב בעיניים הודיות ולייצר תקצירים שקהל היעד יאהב ויצרוך. "הודו הוא שוק ייחודי מבחינת הדמוגרפיה של הצופים והעדפותיהם", אומר רייניל קומר, מנהל תחום המוצרים בחברת ZEE5, "עם כלי הבינה המלאכותית של מינטלי אנחנו נשפר את הבנתנו בתבניות צריכת הווידאו של הלקוח ונציע לו את התוכן הטוב ביותר בכל פעם".
מינטלי הוקמה ב-2013 על-ידי עמית גולן, ארז אליעד, מעוז מלמד, וניק לניאדו, ונשארה מתחת לרדאר בשנים הראשונות. רק ב-2018 נחשפה, כשהציגה מספר שיתופי פעולה עם אתרי הספורט הגדולים בעולם לקראת משחקי המונדיאל. החברה השלימה באחרונה סיבוב גיוס שני של 8 מיליון דולר והיקף הגיוס הכולל שלה עד כה הוא 12 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-40 עובדים בתל אביב ובניו יורק. גולן אומר שיש לחברה רווחים, והם מופנים להמשיך השקעות ופיתוח. לדבריו החברה קיבלה מספר הצעות לרכישה, בהן מחברות בינלאומיות גדולות, אך ענתה בשלילה.