כי מניו-ג'רזי תצא תורה: מאה אלף באיצטדיון הפוטבול
החגיגות העולמיות החלו: רבבות השתתפו באירוע ענק לסיום "הדף היומי" - מחזור הלימוד בתלמוד הבבלי - שערכה "אגודת ישראל של אמריקה" באיצטדיון המטלייף הענק בניו-ג'רזי. "גדול הדור" מישראל, הרב חיים קניבסקי, שיגר ברכה מצולמת "שיזכו לדעת את כל הגמרא" – והקהל שאג "אמן"
עשרות אלפי לומדים, 2,711 דפים, שבע שנים וחצי של התמדה, דף יומי אחד: העולם היהודי חוגג את סיום מחזור הלימוד של התלמוד הבבלי בשבת הקרובה, בסדרה של אירועי ענק - מפגני הצדעה ללומדי התורה - הנערכים ברחבי הגלובוס. העצרת המרכזית והגדולה בעולם התקיימה אור ליום ה' (שעון ישראל) בניו-ג'רזי, בהשתתפות קרוב למאה אלף איש.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>
בעוד שבארץ מתכנסים בימים אלה כל זרם או קהילה דתיים לחגיגה משלהם - בהיכל ה"פיס ארנה" בירושלים, בבנייני האומה או במתחם ענק שיוקם במיוחד בחניון שפירים - תנועת אגודת ישראל של אמריקה הפגינה אחדות יוצאת דופן (לפחות בין כמה זרמים חרדיים), כאשר הפכה את אצטדיון הפוטבול "מטלייף" לבית מדרש ענק, בראשות רבנים ואדמו"רים בכירים, לפחות לכמה שעות.
קראו עוד בערוץ היהדות :
- הראשון בלטביה אחרי השואה: בית הכנסת של האוליגרכים
- יוסף נדקר במסיבת חנוכה: "אבא שלנו כבר לא יחזור לעצמו"
- סערה בעקבות חשיפת ynet: "בית הדין מטיל דופי ביהדותם של אלפי ישראלים"
בין הנאומים, דברי התורה, הלימוד המשותף, קריאת פרקי התהילים, הפרק האמנותי וכמובן הסיום עצמו של לימוד הגמרא, הפתיע את הקהל הרב חיים קניבסקי, "גדול הדור" בן ה-92 מישראל, ששיגר ברכה מצולמת למשתתפי האירוע ואיחל להם "שיזכו לדעת את הש"ס" (שישה סדרים, כל התלמוד). רבבות בקהל ענו יחד: "אמן".
במסגרת פרויקט "הדף היומי", שנוסד ב-1923, לומדים יהודים בעולם כולו את אותו דף הגמרא בכל יום על מנת לסיים את הש"ס בשבע שנים וחצי. את הרעיון הגה רבי מאיר שפירא (1887-1933), ראש ישיבת חכמי לובלין ונשיא אגודת ישראל בפולין. בשבת הקרובה ייחתם המחזור ה-13 של המיזם, עם לימוד הדף האחרון של מסכת "נידה", ולמחרת יתחילו הלומדים מחדש במסכת "ברכות".
בראשית ימי הפרויקט השתתפו בו מספר מצומצם יחסית של לומדים, אך עם השנים הוא הצליח לפרוץ גבולות מדיניים ומגזריים (וגם מגדריים) ולהפוך לאחד הרעיונות המצליחים בעולם היהודי. גם אנו ב-ynet מגישים את "הדף היומי" בצורה מקוונת, המאפשרת לימוד און-ליין.
התפתחות הטכנולוגיה סייעה להפצת הרעיון בדרכים נוספות, וכיום ניתן להתמיד ולעמוד בקצב הלימוד המאתגר לא רק ב"חברותא" ובשיעורים פרונטאליים מסורתיים, אלא גם באמצעות אפליקציות ופודקאסטים למיניהם.