שתף קטע נבחר

 
צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

1,255 קווי אוטובוס בוטלו: מה פועל בתחבורה הציבורית?

במסגרת ההגבלות החדשות צומצמה התחבורה הציבורית להיקף של 25%. רכבות הנוסעים מושבתות, קווי אטובוס בינעירוניים בוטלו ככל האפשר וכך גם בתוך הערים. בירושלים הרכבת הקלה פועלת כרגיל. ומה עם מוניות ותחבורה חכמה?

 

הרככבת הקלה עדיין פועלת. צפו באולפן ynet    (צילום: אלי מנדלבאום, חגי דקל, אורי דוידוביץ)

הרככבת הקלה עדיין פועלת. צפו באולפן ynet    (צילום: אלי מנדלבאום, חגי דקל, אורי דוידוביץ)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

במסגרת תקנות שעת החירום החדשות למאבק בנגיף הקורונה, התחבורה הציבורית החלה הבוקר (ה') לפעול במתכונת מצומצמת של 25% בלבד, מהיקף הפעילות השגרתי שלה. התחבורה תפעל כך מהיום ועד להודעה חדשה.

 

המאבק בנגיף – כותרות אחרונות:

עלה ל-2,495 מניין הנדבקים בארץ

רק 1,437 מכשירי הנשמה פנויים נותרו

חמאס שוקל עוצר כללי בעזה

עוד 655 מתו ביממה‏ בספרד

 

עד כה בוטלו 1,255 קווי אוטובוס ברחבי הארץ – זו רשימת הקווים המבוטלים המתעדכנת. את כל שינויי התדירות בקווים ניתן גם לראות באתר משרד התחבורה ולברר במוקד הטלפוני *8787 ובאפליקציות התחבורה הציבורית.

תחבורה ציבורית (צילום: מוטי קמחי )
נהג בקו 4 בתל אביב(צילום: מוטי קמחי )

ריסוס תחנת אוטובוס  (צילום: רויטרס)
ריסוס תחנה בתל אביב (צילום: רויטרס)

ריסוס תחנת אוטובוס  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

רכבת ישראל: תנועת רכבות הנוסעים הושבתה לחלוטין החל מהבוקר. יחד עם זאת, תנועת רכבות המטענים נמשכת על המסילה, וכן רכבות עבודה הנדרשות להאצת פרויקטים תשתיתיים בתקופה זו, ועל כן יש להדגיש את המובן מאליו – אין לעלות על שטח המסילה.

 

קווי האוטובוס: בכבישים הבינעירוניים, קווים ישירים שיש להם חלופה של קו מאסף בוטלו, והקווים המאספים פועלים אף הם במתכונת מצומצמת.

בתוך הערים מופעלת רק רשת הקווים הבסיסית המובילה למקומות חיוניים, דוגמת חנויות לממכר מזון ובתי מרקחת – והתדירות ירדה משמעותית.

 

הרכבת הקלה בירושלים: לעומת הצמצום הגס בתחבורה הציבורית, הרכבת הקלה בירושלים ממשיכה לפעול כרגיל, בתדירות של רכבת אחת בכל שש דקות.

הפרדה בין נוסעים באמצעות חסימת מושבים ברכבת הקלה בירושלים (צילום: קונקט)
כיסאות שמותר, וכיסאות שאסור. על הרכבת הקלה בירושלים(צילום: קונקט)

ערן שכטמן, מנכ"ל קונקט, חברת ההפעלה של הרכבת הקלה בירושלים, אמר הבוקר לאולפן ynet כי "הרכבת נותנת שירות לאנשים שעומדים בתקנות, אנשים שהולכים למקומות עבודה חיוניים, שנוסעים ליד שרה, לשערי צדק, לקופות החולים וכל מקום שצריך. לא לבילויים ולא למסחר. אך ורק למה שחייבים. הרכבת מהווה מעין עוגן, שגרה שנשארה בנוף שמאפשרת לאנשים להסתכל מהחלון ולראות שהחיים עדין ממשיכים באיזשהו אופן".

 

שכטמן ציין כי כדי לשמור על התקנות הנוגעות לריחוק חברתי, סומנו ברכבת הקלה כיסאות שעליהם מותר לשבת וכאלו שלא. "הפקחים מסתובבים ודואגים שאנשים יפרידו עצמם אחד מהשני. הרכבת שלנו מסוגלת להסיע הרבה יותר ממה שהיא מסיעה היום, אז אין שום בעיה לשמור מרחק".

 

שירות תחבורה חכמה ומוניות שירות: שירות באבל בגוש דן ותיק-תק בחיפה, המאפשרים נסיעה בהזמנה מראש באפליקציה, ימשיכו לפעול ומספר הנוסעים בהם יוגבל. במשרד התחבורה הדגישו שמוניות השירות ממשיכות אף הן לפעול בהתאם להנחיות, ואולם לא ברור כיצד ההנחיות ייאכפו במוניות שירות. בשונה משירות התחבורה החכמה המוזמנת באפליקציה, במונית שירות לא ניתן להגביל את מספר הנוסעים אלא באמצעות הנהג.

 

 

 

מוניות: המוניות מופעלות כרגיל אך מותרת הסעה של אדם אחד, או שני אנשים במקרה של מלווה לטיפול רפואי – בתנאי שהנוסעים ישובים מאחור וחלונות המונית פתוחים.

 

שינויים נוספים: במשרד התחבורה הדגישו כי המצב בנוגע לקווי אוטובוס צפופים ייבחן בהמשך. אם הצפיפות בהם נובעת מאי יישום ההנחיות – הקווים יבוטלו, אך אם מדובר בקווים בבעלי ביקוש גבוהה – התדירות תוגבר. אם יוכרז סגר, התחבורה הציבורית תצומצם עוד יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
נהג אוטובוס בתל אביב
צילום: מוטי קמחי
מומלצים