שתף קטע נבחר

פולקסווגן פאסאט CC - יוקרה אמיתית?

פולקסווגן חשפה את הפאסאט CC, גרסת כאילו-קופה למשפחתית המוכרת. ההשראה הגיעה ממרצדס, התוצאה הסופית לשיפוטכם

פולקסווגן בעקבות מרצדס? אין צל של ספק בנוגע למכונית אליה נשאו מעצבי פולקסווגן את עיניהם, כשתכננו את הפאסאט CC. מכונית הכאילו-קופה - גרסה יוקרתית לפאסאט המוכרת - עושה את מה שהמציאה מרצדס לפני יותר מארבע שנים בתערוכת פרנקפורט עם ה-CLS. וזה לקחת מכונית סדאן ותיקה, ולהפוך אותה לספורטיבית-יוקרתית על-ידי הנמכת הגג ושינוי העיצוב.

 

הפאסאט CC מנסה אם כן להיות מכונית קופה, למרות שהיא סדאן בכל רמ"ח אבריה: יש לה מרכב שלוש קופסאות (תא מנוע, תא נוסעים ותא מטען), עם ארבע דלתות, כיאה לסדאן אמיתית. מנגד, העיצוב החיצוני, במיוחד בפרופיל ואם מתאמצים מאוד, מזכיר את זה של מכוניות הקופה הגדולות.

 

המטרה היא להתחרות, בין היתר, במכוניות דוגמת פיז'ו 407 קופה הקיימת ורנו לגונה קופה העתידית, אבל בלי לוותר על שימושיות שמציעות ארבע דלתות. זאת, מתוך הנחה כי לקוחות הפאסאט CC נוהגים ככל הנראה להשתמש גם במושבים האחוריים. בכל מקרה, בפולקסווגן מבטיחים מרווח נאות לארבעה במכונית החדשה.

 

הפאסאט CC נחשפה אמנם בדטרויט, אבל תשווק בשלב הראשון באירופה ברבעון השני של השנה. זאת, לאחר הופעת בכורה אירופית בתערוכת ז'נבה במרץ. בחודש אוגוסט, היא תגיע גם אלינו - כך מסר ל-ynet רוני אקרמן, דובר חברת צ'מפיון מוטורס. עדיין לא ידוע מה יהיה המפרט והמחיר בו תשווק.

 

שפע טכנולוגיה

הפאסאט CC תוצע עם מספר פרטי אבזור שלא מוצעים כיום בפאסאט הרגילה. בין היתר ניתן למנות בקרת סטייה מנתיב, שבמקרה של, ובכן - סטייה מנתיב ללא איתות, תפעיל את ההגה ותחזיר אתכם לנתיב שלכם. הפעלת האיתות או כיבוי המערכת על-ידי הנהג, מבטלים את פעולת המערכת.

 

עוד תהיה למכונית החדשה מערכת בקרת שיוט מתוחכמת, היודעת לא רק לשמור על מהירות - אלא גם על מרחק. אם התנועה שלפניכם מאיטה, המערכת תפחית את מהירות הנסיעה. כשהתנועה מאיצה חזרה, גם אתם תשובו למהירות שביקשתם - ללא צורך ללחוץ על דוושת המצערת. במערכת זו משולב רדאר, שמטרתו למנוע פגיעה ברכב שלפניכם, או לצמצם נזקים כשהבלתי נמנע מתרחש. וכשזה קורה, ינסו לשמור עליכם עד שמונה כריות אוויר.

 

הפאסאט CC תוצע עם שני מנועי טורבו-דיזל ושלושה מנועי בנזין. בתחום הסולר יש יחידות 2.0 ליטר ותיקות ומוכרות, עם 140 או 170 כ"ס. ואילו חובבי הבנזין, יהנו ממנועי טורבו בנפח 1.8 ליטר (160 כ"ס ו-DSG עם שבעה הילוכים) או 2.0 ליטר ו-200 כ"ס. בפסגת ההיצע תוצע יחידת V6 בנפח 3.6 ליטר, שתציע באירופה 300 כ"ס ובארצות הברית 280 "בלבד". גם הביצועים יהיו שונים - 5.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש בגרסה האירופית, 6.6 שניות באמריקנית - זאת בין היתר גם תודות להבדלים בתיבות ההילוכים: DSG לאירופה, אוטומטית רגילה לאמריקה.

 

ולסיום, ממדים: ה-CC ארוכה מפאסאט רגילה בשלושה ס"מ (480 מול 477 ס"מ), ורחבה בארבעה - 186 לעומת 182 ס"מ. ממד הגובה לעומת זאת, דווקא הצטמצם מ-147 ס"מ ל-142 בלבד, לטובת מראה הקופה הרצוי.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולקסווגן פאסאט CC
פולקסווגן פאסאט CC
מקום לארבעה
מקום לארבעה
עיצוב דמוי-קופה
עיצוב דמוי-קופה
מומלצים