שתף קטע נבחר

אמא לבן 32: "בני עדיין רווק ואני דואגת לו"

רות מבקשת לעזור לבן שלה למצוא אהבה אבל אין לה מושג איך עושים את זה. חמוטל לוי לשם עם 5 עקרונות שחייבים לכבד כשמבקשים להתערב בחיי האהבה של הילדים שלנו

"אני מודאגת!", אמרה רות כבר בתחילת השיחה. "הזוגיות האחרונה שלו היתה כשהיה בצבא, והיום הוא בן 32 ואין סימן למשהו חדש. הוא בחור מקסים ואני חושבת שהוא צריך עזרה, אבל לא יודעת איך לעשות את זה".

 

רות, כמו הרבה אימהות, מודאגת מאוד שבנה לא מצליח למצוא זוגיות, והפער הבין דורי השורר ביניהם רק מחדד את הדיסוננס שנוצר - כשמצד אחד, זירת ההיכרויות השתנתה לחלוטין וגיל הנישואין מתאחר, ומצד שני, מעורבות ההורים ברמת הערכים החברתיים של "אמא פולניה" לא זזה סנטימטר. לכל אלו התווספה בעיית יוקר המחייה, כאשר רבים הם הרווקים שנזקקים היום לעזרתם של ההורים כדי לקיים את עצמאותם, מה שגורם למעורבות בלתי נמנעת בחייהם. הסיטואציה הזאת מביאה לרצון מצד הרבה אימהות לפנות בשם הבנים או הבנות שלהן, ולעזור להם למצוא זוגיות. השאלה שנשאלת היא איך עושים את זה מבלי להרחיק את הילד?

הרבה אימהות פונות ומבקשות עזרה במציאת אהבה לילדים שלהן (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
הרבה אימהות פונות ומבקשות עזרה במציאת אהבה לילדים שלהן(צילום: Shutterstock)
 

 

1. אל תתנו לילד את ההרגשה שהוא מאכזב אתכם

הרבה רווקים חשים שהם מאכזבים את ההורים שלהם, וזה לרוב רק מעצים את תחושת הכישלון, וגורם בפועל לריחוק והתבודדות. לכן חשוב מאוד לעשות הפרדה ולא לשתף בקושי שלכם את הבן או הבת, כדי לא להעמיס עליו גם את חווית האכזבה שלכם.

 

 

2. קבלו ממנו אישור רשמי לעזור

אני מאמינה ששינויים שאנחנו עושים קורים כשאנחנו מוכנים אליהם, ולכל דבר הזמן שלו. המשמעות היא שעם כל הרצון הטוב, כשאין בשלות בצד השני יש סיכוי גבוה שהלחץ רק ירחיק. זה ממש כמו לרצות לאחוז חפץ במים - אם ננסה לתפוס אותו בכוח הוא ינוע ויחמוק. לכן, הדבר השני והחשוב שעליכם לעשות הוא לבדוק ולקבל אישור כניסה למרחב הזה, תוך שימת דגש על תקשורת שמגיעה ממקום של שיחה ושיתוף, ולא ממקום של ביקורת.

 

3. ערכו תחקיר

יש היום מרחב שלם של טיפולים, יועצים וסדנאות שכל מטרתם לעזור לאדם למצוא את הזוגיות המבוקשת. כדי להצליח לפתח מהשיחה משהו אפקטיבי שאכן ירתום את הילד לשינוי, חשוב שתבואו עם הצעה קונקרטית. הרבה יותר קל להסכים ולהיפתח למשהו שהוא ברור ומוגדר. המשמעות היא שנדרשת מכם עבודת בית ובדיקה, שבסופה תוכלו להציע "טעימה" לבן או לבת שלכם. ההצעה צריכה לכלול את האפשרות שלהם לבחור האם להמשיך או לא אחרי חווית ההתנסות. הבחירה חשובה פה מאוד.

 

4. כבדו את החלטת הילד

אני חושבת שזאת מילת המפתח בכל הסיפור. הכוונה בלכבד היא להבין שאלה החיים שלהם, הבחירות שלהם והטעויות שלהם. המשמעות היא שכל תהליך של עזרה מצדכם - חשוב שייעשה בהסכמה, וכשמתעוררות התנגדויות שלא מצליחים לפתור, כנראה שהדבר הנכון לעשות הוא לכבד ולשחרר.

 

5. הקפידו על שיח פתוח

הדרך לשמור על הקרבה שאתם רוצים בה עוברת דרך תקשורת. כאימא בעצמי, אני מאמינה שהשיח הפתוח והאפשרות לדבר ולשתף הם הבסיס ליצירת סביבה תומכת ומחבקת, אוהבת ומכילה, שדרכה אפשר פשוט להיות שם עבור הקרובים אלינו.

 

בהצלחה!

 

חמוטל לוי לשם היא מאמנת אישית וזוגית בנקודותיים תהליכי זוגיות

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים