שתף קטע נבחר

עצרו את עולם ההיכרויות, אני רוצה לרדת

"זה לא בשבילי כל האפליקציות הללו", אמרה מיכל והוסיפה: "הלוואי שהייתי נולדת בדור של ההורים שלי! הכל אז היה הרבה יותר פשוט". אימון אישי

בפגישה הראשונה שלנו, לפני הסדנה, מיכל הכריזה בהחלטיות שהיא לא באתרים כי לא נראה לה שהאהבה שלה תגיע משם. "זה לא בשבילי כל האפליקציות הללו", אמרה והוסיפה: "הלוואי שהייתי נולדת בדור של ההורים שלי! הכל אז היה הרבה יותר פשוט". מיכל המשיכה וסיפרה כמה קשה לה עם הקונספט הזה של "שוק הבשר" - אותן תמונות והתכתבויות שאמורות להוביל לדייטים ולזוגיות שהיא כל כך רוצה. "אני לא כזאת, לוקח לי זמן להיפתח", סיכמה.

אני מיואשת עוד לפני שנרשמתי לאתר (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
אני מיואשת עוד לפני שנרשמתי לאתר(צילום: Shutterstock)
 

מיכל ממש לא לבד. כבר שמעתי אינספור פעמים על הקושי הזה, בוורסיות שונות ומגוונות. בבסיסן עומדות רתיעה מחשיפה, התמודדות עם שיפוטיות, ולבסוף גם פחד מדחייה, שיוצר קיבעון ולעיתים אף משתק את כל העשייה כולה. אבל גם מיכל יודעת שאנחנו חיים בעולם משתנה. תחום ההיכרויות היום מהיר הרבה יותר מלפני עשר, עשרים ובטח שארבעים שנה אחורנית. המציאות הזאת קוראת תיגר על היכולת להיחשף ולשים את עצמנו כמועמדים פוטנציאלים, ומאלצת את כל החלקים המופנמים שחלמו להכיר "בדרך טבעית" דרך מעגלי החיים, לחשב מסלול מחדש.

 

כשהמשכנו יחד בפגישה לדבר ולקלף את ההתנגדות של מיכל לאפליקציות, היא הצליחה לזהות באופן בהיר יותר קושי דומה של חשיפה גם בעולם האמיתי - "הייתי רוצה שיהיה לי עם מי לצאת ולבלות, אבל החברות הכי טובות שלי נשואות עם ילדים, ואני לא מצליחה באמת להיפתח מול אנשים חדשים", סיפרה למשל. היא גם העידה שכשהיא כבר יוצאת לדייטים, צף ועולה בה הפחד של "מה אם הוא ירצה שנתנשק ואני לא עדיין לא שם", או "מה אם הדייט יהיה זוועה ואני אצטרך לשבת שעה פלוס ולסבול, או גרוע מזה - לחכות יומיים לטלפון ולקבל שוב דחייה".

 

ההבנה של מיכל שיש לה קושי ליצר קרבה ואינטימיות בגלל אותו מחסום של פחד שמופיע כמו חוט השני בתחומים שונים בחייה, הוביל אותה להבנה שהיא יכולה למצוא מיליון סיבות ללמה היא לעולם לא תהיה חלק ממטריקס האפליקציות. הבעיה היא שבסופו של דבר, אם היא לא תתחיל להתמודד עם הדבר עצמו, היא רק "תשתבלל" עמוק יותר בתוך קונכיית הבדידות שלה. אומנם עם הרבה טיעונים לוגים, אבל ללא אהבה.

 

במהלך התהליך שעברה בתוך הקבוצה עם נשים במקומות יחסית דומים לשלה, היא הבינה שהיא לא לבד. זה נתן לה כוח לשתף ולהיחשף, ולאט לאט משהו בה השתחרר והיא הופתעה לגלות שדווקא האותנטיות שבה היא זאת שמייצרת קרבה בצד השני. דרך הקבוצה, מיכל גם הכירה נשים שהשלימו עם כללי המשחק ולמדו למנף אותם לטובתן. היא שמעה שבוע אחר שבוע את סיפורי הדייטים של הנשים מסביבה, ולבסוף שחררה והסכימה לעשות מעשה כשאחת הבנות הציעה לעזור לה ליצור פרופיל היכרויות, וללמד אותה, אחת ולתמיד, איך הכל עובד.

 

הדבר שייחלה לו החל לקרות צעד אחר צעד – משהו בה השתחרר ונהיה קליל יותר, היא נרשמה לסדנת ציור והצליחה להתחבר ולהכיר חברה חדשה, וגם באפליקציות היא בנתה דרך התמודדות שנכונה עבורה ושומרת עליה, אבל עדיין מאמנת את שריר האומץ בהתמודדות עם חשיפה ודחייה. דווקא ההתמודדות עם המכשול הזה פתחה עבורה את האפשרות לחזק בעצמה את תחושת הערך והביטחון.

 

חמוטל לוי לשם היא מאמנת אישית ועסקית בנקודתיים - תהליכי זוגיות 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
שונאת להכיר ככה!
צילום: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים