שתף קטע נבחר

טראמפ לא מצטרף ליוזמה נגד טרור ברשת

שורה של מדינות וחברות טכנולוגיה, כולל פייסבוק וגוגל, חתמו על "יוזמת קרייסטצ'רץ'" שמטרתה להילחם בתוכן קיצוני המעודד טרור ואלימות ברשת. אבל בוושינגטון חוששים מפגיעה בחופש הביטוי ובתיקון הראשון לחוקה

עשרות מדינות וחברות טכנולוגיה הודיעו אמש (יום ד') על הצטרפות ל"יוזמת קרייסטצ'רץ'" שמטרתה להילחם בתוכן קיצוני המעודד טרור ואלימות ברשת, אבל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מסרב להצטרף לחותמים בשל חשש מפגיעה בחופש הביטוי ובתיקון הראשון לחוקה.

 

מקרון וארדרן (צילום: AP)
מקרון וארדרן(צילום: AP)

 

היוזמה, בהובלת נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת ניו-זילנד ג'סינדה ארדרן, נולדה בעקבות הטבח בקרייסטצ'רץ', ניו זילנד, שבו נרצחו 51 בני אדם בשני מסגדים לפני כחודשיים. הטבח הועבר בשידור חי באמצעות פיצ'ר הלייב של פייסבוק וביממה שאחריו נאלצה הרשת החברתית למחוק 1.5 מיליון עותקים של התיעוד שהועלו שוב ושוב על-ידי משתמשים.

 

ליוזמת קרייסטצ'רץ' הצטרפו מדינות כמו בריטניה, גרמניה והודו וענקיות טכנולוגיה כמו פייסבוק, גוגל, אמזון, טוויטר ומיקרוסופט. המטרה היא לנקות את הרשת מתוכן קיצוני המעודד טרור ואלימות, תוך שמירה על חופש הביטוי.

 

במסגרת היוזמה, הממשלת וחברות הטכנולוגיה מתחייבות לאכוף את החוק האוסר על הפצת תוכן קיצוני, תוך כדי שמירה על אינטרנט חופשי, פתוח ובטוח ובלי להתפשר על זכויות אדם וחירויות בסיסיות כמו חופש הביטוי. הפלטפורמות המקוונות מתחייבות לבחון מחדש את האלגוריתמים שלהן, לשתף פעולה עם רשויות אכיפת החוק, לפרסם דו"חות שקיפות, לפתח פרוטוקולים לשעת משבר ולתמוך במחקר אקדמי.

 

הבית הלבן, כאמור, הודיע כי לא יצטרף ליוזמה בגלל חשש מפגיעה בחופש הביטוי ובתיקון הראשון לחוקה, שאוסר על חקיקה שתפגע בחופש הביטוי ובחופש העיתונות. "אנחנו ממשיכים להיאבק בתוכן הקשור לטרור ברשת, ובאותו זמן ממשיכים לכבד את חופש הביטוי וחופש העיתונות", מסר דובר מטעם הבית הלבן ל"וושינגטון פוסט". הוא הוסיף כי בממשל טראמפ מאמינים כי הכלי טוב ביותר למלחמה בטרור ברשת הוא קידום של "נרטיבים אמינים וחלופיים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים