שתף קטע נבחר

הישראלי שרוצה לשנות את חוויית הטלוויזיה

אפליקציית Neverthink של אביב ג'ונו, ישראלי שחי בפינלנד, רוצה להסיח את דעתכם עם סרטוני רשת מבדרים שמועברים בפיד בלתי פוסק. בריאיון ל-ynet הוא מספר איך מה שהתחיל כ"פרויקט צדדי" הצליח לסחוף את המשתמשים והמשקיעים - וגם לזכות בפרס יוקרתי של גוגל. "אנחנו הספוטיפיי של הווידיאו"

מי שעקב אחרי תחרות האפליקציות של גוגל פליי לשנת 2019 בוודאי התמלא בגאווה ישראלית: האפליקציה שזכתה בקטגוריית "חוויית הסלון הטובה ביותר" בתחרות שהתקיימה בשבוע שעבר במסגרת כנס המפתחים I/O הייתה Neverthink של הישראלי אביב ג'ונו.

 

המייסד אביב ג'ונו מקבל את הפרס ()
המייסד אביב ג'ונו מקבל את הפרס
 

האפליקציה של ג'ונו מציגה אנטי-תזה לגלישה ברשת, לחיטוט בפידים ולדילוג בין הסטוריז. במקום זה היא מציעה לנו להתרווח מול המסך – סמארטפון, מחשב, או טלוויזיה, הכל הולך -  ולראות פיד וידיאו רציף ונקי של כל הדברים שאנחנו אוהבים לראות. את מה שאנחנו אוהבים האפליקציה יודעת לפי רשימה של ערוצים שבחרנו מתוך עשרות שמציעה המערכת: ממים, מצחיקים, מפחידים, עדכוני חדשות בכל תחום אפשרי, היסטוריה עם טוויסט, לימודים על קצה המזלג, סרטוני חנייה (יש הרבה כאלה מתברר), חייזרים וגם WTF, מה שזה לא אומר.   

 

זו טלוויזיה כי אתה לא מעורב בבחירת התוכן, לא עוצר, לא מריץ לאחור, מקסימום מחליף ערוץ. התוכן, לעומת זה, הוא לגמרי 2019: טלוויזיה מהירה, מרצדת באינספור דרכים, לא מחכימה במיוחד אבל מאוד מבדרת, כנראה מה שמילניאלס והדור שלאחריהם אוהבים. איך תיארו אותה באפל? "האפליקציה הזו עומדת להיות הסחת-הדעת החדשה שלך".

 

לא כל יום זוכה ישראלי בפרס של גוגל, מה שמצדיק ראיון עם מנכ"ל החברה והמייסד המשותף שלה, אביב ג'ונו. הצלחנו לאתר אותו בעמק הסיליקון, מגשש אחר הזדמנויות חדשות בעקבות הזכייה. במקרה שלו, עמק הסיליקון נחשב יחסית נגיש כי בימים כתיקונם הוא יושב במשרדי הנהלת החברה בהלסינקי, פינלנד, שזה מיקום קצת יוצא דופן במפת ההייטק העולמי. ג'ונו, בן 30, הקים את החברה שלו ב-2016, ביחד עם קלאוס נורו ואוסקרי קטונן. למעשה, זה היה הסטארט-אפ השני שלו, ואת שתי החברות הוא הקים בפינלנד.

 

אפליקציית Neverthink ()
אפליקציית Neverthink

 

איך יצא שבחור ישראלי מקים חברת סטארט-אפ דווקא בפינלד, מכל המקומות?

 

"נולדתי בפינלנד, אבל עברנו לישראל כשהייתי בן חמש כך שבעצם גדלתי בישראל. למדתי בפנימייה הצבאית לפיקוד בחיפה ואחרי השירות הצבאי החלטתי לחזור לפינלנד".

 

איך נולד הרעיון ל-Neverthink?

 

"זה התחיל כפרויקט צדדי שבנינו עבור עצמנו. הרגשנו שחסרה לנו החוויה של צפייה בטלוויזיה ורצינו לשמר אותה, אבל עם תכנים שרלוונטיים לדור שלנו. אני חושב שהרעיון שעלינו עליו היה שהסיבה לכך שהדור הצעיר לא צופה בטלוויזיה אינה בגלל שחוויית הצפייה כבר לא רלוונטית אלא בעיקר בגלל שהתוכן אינו רלוונטי".

 

אפשר לומר שהרעיון של ג'ונו ועמיתיו היה לא רע בכלל. זמן קצר אחרי שהקבוצה בנתה לעצמה את האפליקציה היא הגיעה לאנשים מחוץ לחברה, ולא עבר זמן רב לפני שהיא הוצגה לגולשים ב-Reddit וב-ProductHunt. "התחלנו לקבל מיילים ממשקיעים שהתעניינו באפליקציה שלנו", מספר ג'ונו. אחרי כמה הצעות רציניות החליטו השותפים להקים חברה חדשה לקידום האפליקציה במימון קטן של 200 אלף דולר. החברה הוקמה בדצמבר 2016 ומשם ההתקדמות הייתה מהירה: אפל החליטה לשלב את האפליקציה ב-App Store והציגה אותה ברשימת היישומים המומלצים לאורך תקופה ארוכה. הסיבה להתלהבות היתה בין השאר העיתוי – באותו זמן אפל השיקה את Apple TV 4K וחיפשה בקדחתנות אחר אפליקציות שיספקו תכנים שמתאימים ללקוחות הצעירים. 

 

 

לפני שנה בדיוק הגיעו המשקיעים הכבדים. "הגיעו אלינו המשקיעים שהיו הראשונים שהשקיעו בספוטיפיי, והם הובילו השקעת סיד של 1.4 מיליון דולר", מספר ג'ונו, "בעקבות זאת המשקיע הראשון בספוטיפיי, פר-יורגן פרסון, התמנה להיות יו"ר החברה. אני חושב שהם הבינו מאוד מהר שיש יתרון במערכת שבה בחירת החומרים היא אנושית ולא אוטומטית. אנחנו למעשה הספוטיפיי של הווידיאו. אתה יכול לצפות בסרטוני וידיאו שאתה אוהב בלחיצה אחת, כמו לבחור פלייליסט בספוטיפיי".

 

החיבור עם גוגל נוצר רק בחודשים האחרונים, לאחר השקת גרסת האנדרואיד של Neverthink. גם כאן העיתוי היה בכלל לא רע, שכן הוא התרחש על רקע חידושים בפלטפורמת אנדרואיד TV, מערכת שצמאה גם היא לתכנים רלוונטיים באיכות גבוהה. הרומן הזה היה משמח במיוחד עבור Neverthink: בתחילה האפליקציה צורפה לחנות האפליקציות של אנדרואיד, אבל אחר כך הגיעה הבשורה, שגוגל החליטה להציב את האפליקציה כאחת המועמדות השנה. "שמענו על זה כמו כולם, מהתקשורת, כך שזו היתה הפתעה מוחלטת", מספר ג'ונו.

 

יש משמעות לזכייה בתחרות, מעבר לכבוד כמובן?

"קודם כל זה משמח ומחמם את הלב... שנית, יש לזה משמעות רבה כי האישור של גוגל לאפליקציה עוזר מאוד לקדם שותפויות עם חברות נוספות". האפליקציה הוכתרה גם כאחת האפליקציות הטובות בגוגל פליי לשנת 2018 והייתה מועמדת לפרס Webby Award 2019 (אבל הוקדמה על ידי Marvel Unlimited ו-Reelgood).

 

איך מתקדמים מכאן? מה התוכניות להמשך?

"אנחנו עומדים לסגור כמה הסכמי שותפות עם חברות משמעותיות. האפליקציה תהיה מותקנת מראש ב-Samsung TV ו-Xiaomi TV, והיינו שותפים בהשקת משקפי ה-VR של פייסבוק - אוקולוס. בשנה הקרובה נכריז על שותפויות רבות נוספות. אנחנו גם בדרך לחתימת הסכמים לשילוב הערוצים שלנו ישירות בחבילות ערוצים של חברות כבלים ולוויין. למעשה אחד משיתופי הפעולה הראשונים בתחום זה יהיה עם חברת פרטנר בישראל".

 

אפליקציית Neverthink ()
כך תיראה האפליקציה בפרטנר TV

 

שיתוף הפעולה עם פרטנר TV מהווה פרויקט פיילוט, שעשוי לשמש מודל לחברות ערוצים ברחבי העולם. מדובר במערכת שמשלבת את ערוצי התוכן של Neverthink במבחר הערוצים שמציעה פרטנר TV. מבחינת הלקוח, מדובר בערוצים לינאריים כמו שאר הערוצים בשלט, שאליהם הוא יכול לזפזפ כמו לכל ערוץ אחר. התוכן בערוצים האלה יהיה כמובן רצף הסרטונים שמייצרת Neverthink, כל ערוץ והנושא שלו. פיתוח המערכת נעשה בשיתוף והשגחה של חברת גוגל, והוא מתבסס על יכולות מערכת ההפעלה אנדרואיד TV, שעליה מבוססים ממירי פרטנר TV. מפרטנר נמסר כי כחלק משיתוף הפעולה עם Neverthink יושקו בפרטנר TV כבר השבוע שלושה ערוצים שיהיו זמינים בממשק ויופיעו בעמוד ההמלצות: ערוץ לילדים, ערוץ מוזיקה וערוץ דוקו/טבע.

 

לפני כשבועיים NeverThink סגרה סבב גיוס הון נוסף בהיקף 5.5 מיליון דולר, כשלמשקיעים הראשונים מצטרפים הפעם מרקו מקליינן, בכיר בפייסבוק בעבר ומשקיע הון סיכון כיום, וכן חברת המדיה הגדולה באירופה ProSiebenSat.1. החברה גדלה במהירות כעת, ומתכוונת לפתוח בחודשים הקרובים משרדים בניו יורק, לוס אנג'לס ופאלו אלטו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים