הטענת? הרווחת: עוד חברה להשכרת קורקינטים בדרך
למרות הסערה הציבורית סביב הסכנות, חברת Lime האמריקנית תשכיר בקרוב קורקינטים חשמליים בישראל. לא רוכבים? אולי תעשו כסף: עד 71 שקל לכל קורקינט שתטעינו בבית
על רקע הסערה הציבורית סביב קורקינטים ואופניים חשמליים והסכנות שהם מציבים לרוכבים והולכי רגל, נראה שהרחובות בארץ רק יתמלאו בעוד קורקינטים חשמליים: חברת Lime האמריקנית, שמפעילה שירות להשכרת קורקינטים חשמליים, נמצאת בשלבים אחרונים לפני השקה בארץ.
בשבוע שעבר הודיעה החברה רשמית, בהכרזה שהעניקה לאתר בלומברג, כי היא מתכוונת להשיק את השירות בשתי ערים בישראל כבר בחודש הקרוב. לאחרונה גם פורסם ב"גלובס" כי החברה מחפשת מנהל פעילות מקומי. החברה תפעיל כאן את שירות הקורקינטים השיתופיים שלה, המאפשר לשכור לזמן קצר קורקינט חשמלי ממונע באמצעות אפליקציה.
11.5 מיליון נסיעות
איך זה עובד? אין תחנות עגינה: הנוסע אוסף את הקורקינט מהמקום שבו הוא נמצא בעיר, נוסע למחוז חפצו, ומשאיר את הכלי שם להמתין לרוכב הבא. התשלום מתבצע דרך האפליקציה.
החברה החלה לפרסם בשבועות האחרונים מודעות פייסבוק לגיוס ישראלים שיאספו ויטעינו את הקורקינטים שלה תמורת תשלום, מה
שמכונה "ג'וסרים". "הפכו ל-Lime Juicer", נכתב במודעה. "הרוויחו כסף באיסוף והטענת הקורקינטים החשמליים של Lime, עד 71 שקל לקורקינט".
הרעיון הוא שאנשים יכולים לעשות כסף מהצד כשתפקידם הוא לאסוף את הקורקינטים ברחבי העיר, לבדוק את תקינותם, להטעין את הסוללה שלהם ולהציב אותם מחדש במקומות מרכזיים בצורה מסודרת, כשהם מוכנים לקראת יום נוסף של נסיעות.
"ליים" החלה את הפעילות שלה לפני שנה, והיא שווה כבר 1.1 מיליארד דולר. לאחרונה הכריזה על 11.5 מיליון נסיעות בארה"ב ובאירופה. לפי בלומברג, החברה ניהלה בחודשים האחרונים מגעים עם ראשי עיריות ועם פקידים שונים בישראל במטרה למצוא שיתופי פעולה ולהיכנס לשוק. בחברה אומרים שהם קיבלו החלטה כללית לגבי השלב הראשון של הפיילוט.
המתחרה העיקרית של Lime, חברת בירד (Bird), השיקה לאחרונה את השירות שלה בתל אביב, שעובד בצורה זהה. עלות השימוש היא חמישה שקלים לנסיעה בתוספת 50 אגורות כל דקה. המחירים ב-Lime צפויים להיות דומים.