שתף קטע נבחר

באג 2000 הגיע לכרטיסי האשראי בגרמניה

מיליוני כרטיסי אשראי בגרמניה נפגעו בימים האחרונים כתוצאה מתקלות הדומות ל"באג 2000", מכיוון שכלולה בהם תוכנה שלא מסוגלת לעבד את המספר 2010

מיליוני כרטיסי אשראי בגרמניה נפגעו בימים האחרונים כתוצאה מתקלות הדומות ל"באג 2000", מכיוון שכלולה בהם תוכנה שלא מסוגלת לעבד את המספר 2010. כך הודיעה היום (ג') קבוצת DSGV שמייצגת את מגזר הבנקים הציבוריים במדינה.

 

על פי הודעת הקבוצה, כ-20 מיליון כרטיסי חיוב שהנפיקו הבנקים בגרמניה הושפעו בימים האחרונים מהבאג, זאת יחד עם 3.5 מיליון כרטיסי אשראי - כמחצית מכמות כרטיסי האשראי שהבנקים הללו מספקים. עוד דווח, כי הכספומטים הוסדרו שעות מספר לאחר שהתקלות התגלו, זאת על מנת להבטיח שלקוחות יוכלו להמשיך למשוך כספים.

 

עם זאת נמסר, כי צפויות עדיין בעיות בשימוש בכמה מהמסופים והן אמורות להיות מטופלות עד השבוע הבא. עוד הודיעה הקבוצה, כי הבעיה בחיוב כרטיסי האשראי צפויה להימשך ולכן על הלקוחות להשתמש בכרטיסי חיוב אחרים שברשותם.

 

כבר לקראת שנת 2000 טענו מומחי מחשבים, כי מערכות חומרה ותוכנות עלולות לקרוס כשהמחוגים יעברו לשנת 2000 - תופעה שנקראה "באג 2000". 

 

על פי המומחים, הבעיה מתרחשת כאשר מכשירים ותוכנות שמשתמשים רק בשתי הספרות האחרונות כדי לציין את השנה, טעו בקריאת שנת 2000 כשנת 1900. אולם למרות החששות, "באג המילניום" משנת 2000 גרם לבעיות מועטות מאוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי שמעוני
כרטיסי אשראי
צילום: אלי שמעוני
מומלצים