שתף קטע נבחר

 

הפועלים מציע: החזר מזומן על רכישות באשראי

מחזיקי כרטיס אשראי שהנפיק הבנק יקבלו החזר כספי על רכישות שיבצעו במאות בתי עסק. המהלך של הפועלים מציב אתגר משמעותי לבנקים המתחרים, על רקע הניסיון להתמודד עם השוק הפורח של כרטיסים חוץ בנקאיים

בשורה למחזיקי כרטיס האשראי של בנק הפועלים. לקוחות הבנק שמחזיקים בכרטיס אשראי, יוכלו לקבל הטבה במזומן ישירות לחשבונם עבור רכישות שיבצעו במאות בתי עסק.

 

 

הבנק משיק מועדון לקוחות - פועלים Cash Back - שיקנה לכל הלקוחות המחזיקים בכרטיסי ישראכרט ואמריקן אקספרס שהנפיק הבנק, החזר כספי ישירות לחשבונם, ברכישת מוצרים ושירותים בבתי עסק שמשתתפים בתוכנית.

 

ההחזרים הכספיים, בשיעור של 1%-10% מסכום הרכישה, אינם מותנים במינימום פעילות בכרטיס האשראי או בגובה המחזור החודשי, והם יינתנו גם על רכישות באינטרנט. ההחזרים שיתקבלו מבתי העסק יועברו לחשבון הבנק של הלקוח פעם בחודש במזומן ויפורטו בדו"ח התנועות בכרטיס האשראי.

  

עם העסקים והחברות שכבר הצטרפו לתוכנית נמנים סטימצקי, ישרוטל, קפה ג'ו, רמי לוי (באינטרנט), נגב קרמיקה, אופטיקה הלפרין, וואלה שופס, כיתן, אופיר טורס ורשת קסטרו.

 

בבנק מדגישים כי הם מעוניינים לקדם גם את מגזר העסקים הקטנים בכך שיאפשרו מתן הטבות בעסקים הקטנים שבסביבת המגורים. הבנק מציע לעסקים שיצטרפו למיזם, מעטפת פרסומית במקומונים, בתחנות הרדיו האזוריות וכן בערוצים הישירים של הבנק הנגישים ללקוחות. בתמורה יעניקו אותם עסקים הנחות למחזיקי הכרטיס.

 

אתגר לבנקים המתחרים

יש לציין כי ההטבות החדשות שמציע הבנק באות בנוסף להטבות אותן מציעות ישראכרט ואמריקן אקספרס, שבבעלות הפועלים. בשנים האחרונות החלו הבנקים להציע הטבות שונות ללקוחות המנפיקים כרטיסי אשראי באמצעותם, זאת בנוסף להטבות שמציעות חברות האשראי. כך השיקו במזרחי טפחות את "הכרטיס" ובדיסקונט את "מפתח דיסקונט".

 

מטרת הבנקים היא לנסות ולהילחם בשוק הנפקות הכרטיסים החוץ בנקאי הפורח, על רקע הצעות הערך השונות של מועדוני הלקוחות המציעים כרטיס אשראי כגון you, שופרסל, חבר, המשביר לצרכן ועוד. אמנם, כל אחד משלושת הבנקים הגדולים מחזיק בעצמו חברת כרטיסי אשראי המנפיקה כרטיס חוץ בנקאי (פועלים - ישראכרט, לאומי- לאומי קארד, דיסקונט - כאל), אך בצל החשש לתחרות העזה מחוץ לכתלי הסניף, משקיעים הבנקים מאמץ לעודד את הלקוחות להנפיק את הכרטיס "בבית". נכון לתחילת אפריל השנה, היו בישראל 6.1 מיליון כרטיסי אשראי פעילים, מתוכם 1.6 מיליון כרטיסים חוץ בנקאיים.

 

בניגוד לבנקים הגדולים האחרים, לאומי בחר עד כה לא להקים מועדון הטבות נוסף מעבר להטבות אותן מעניקה חברת הבת לאומי קארד. אין ספק כי המהלך הנוכחי של הפועלים מציב אתגר משמעותי לבנק המתחרה.

 

חברות האשראי מעדיפות הנחות

שיטת ה Cash Back מקובלת בכמה חברות פיננסיות בחו"ל בעיקר בארה"ב. סקרים רבים שנעשו בנושא הראו כי ההטבה המועדפת על הלקוח היא קבלת החזר כספי על רכישותיו. ואולם, חברות כרטיסי האשראי בישראל מתקשות להציע מודל כזה בהיקף נרחב, מסיבות כלכליות. למרות שהפסיקו את שיטת הנקודות והכוכבים, בחרו חברות האשראי בשיטת הטבות אחרת הכוללת הנחה בבתי עסק והטבת 1+1 על שירותים שונים.

 

בשנים האחרונות נעשו כמה נסיונות של חברות כרטיסי אשראי בישראל לייצר מודל המאפשר ללקוח לקבל כסף חזרה בתמורה לרכישות שביצע. כך לדוגמה, לאומי קארד ניסתה לעשות זאת בתחילת 2008 כשהציעה ללקוחות לקבל כרטיסי גיפט קארד ששימשו את הלקוח ב-12 רשתות תמורת מימוש נקודות. אולם, על מנת לקבל כרטיס גיפט קארד בשווי 50 שקלים היה על הלקוח לבצע קניות בכרטיס בהיקף של מאות אלפי שקלים, בכדי לצבור את כמות הנקודות המספקת.

 

חברת כאל הלכה בתחילת 2011 עם הרעיון צעד קדימה כשהשיקה תוכנית ה"פיקס", לפיה, לקוח שיוציא מדי חודש סכום מינימלי של 2,000 שקל באמצעות הכרטיס, יוכל לקבל החזר של 5% מהוצאותיו עד לתקרה של 1,000 שקל לשנה. ואולם, מספר בתי העסק שכללה בתוכנית היה מצומצם מאוד והכרטיס לא הצליחה לגייס לקוחות רבים.

 

"בשורה כפולה"

בבנק הפועלים מציינים כי עד כה הצטרפו כמה מאות עסקים למיזם ובבנק מקווים להגיע בתוך שנתיים לכ-3,000 בתי עסק. ההערכה היא כי כבר בשלב הראשון יקבל כל לקוח לפחות כ-20 שקל בחודש החזר עבור רכישותיו.

 

ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים, אמר בעקבות השקת התוכנית, "המהלך מהווה חלק מהאסטרטגיה של הבנק הממוקדת במתן ערך מוסף לכל לקוחותיו, תוך שקיפות מירבית, וכן לתמוך בהתפתחות הסקטור העסקי בישראל בכלל, ובעסקים קטנים ובינוניים בפרט. במסגרת המועדון החדש ישולבו עסקים קטנים רבים, שייהנו מפלטפורמה שיווקית רחבה, ממש כמו הרשתות הגדולות".

 

אלי כהן, מנהל מטה שיווק, שירות ואחריות חברתית בבנק הפועלים, מציין: "במהלך של בנק הפועלים יש בשורה כפולה לעולם הצרכנות בישראל: אנו הופכים את כרטיסי האשראי של הבנק לכלי חסכוני ביותר בהתנהלות היום-יומית של לקוחות הבנק, ובמקביל מעניקים לאלפי בתי עסק בישראל, כולל עסקים קטנים, את היכולת לפתח ולהרחיב את פעילותם על בסיס נאמנות ארוכת טווח של לקוחותיהם. "

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אין דרישות מינימום
צילום: shutterstock
ציון קינן. מנכ"ל הפועלים
מומלצים