שתף קטע נבחר

אלפי מוניות יצטרפו לשירות תשלומים באשראי

לא רק גט טקסי: ישראכרט תאפשר הזמנה ותשלום באלפי מוניות ברחבי הארץ, באמצעות אפליקציה בסלולר. באוגוסט יצטרפו לשירות כ-3,000 מוניות

חברת ישראכרט הודיעה היום (ב') כי במהלך חודש אוגוסט תשיק שירות חדש, שיאפשר הזמנה ותשלום עבור מוניות ברחבי הארץ, באמצעות האפליקציה של החברה. בשלב הראשון השירות יינתן בכ-3,000 מוניות מחדרה ועד אילת, ובתחילת 2014, מבטיחים בחברה, יעמוד מספר המוניות על כ-7,000.

 

לכתבות נוספות בערוץ הכסף שלי

 

ישראכרט כבר החלה בפריסת השירות החדש, ותאפשר בקרוב ללקוחות כל חברות האשראי להיכנס לארנק התשלומים שבאפליקציית ישראכרט, ולהזמין מונית בלחיצת כפתור לכל יעד; או לחילופין להיכנס למונית מזדמנת המשויכת לאחת התחנות המחוברות לשירות.

 

מרגע הזמנת המונית, יוכל הלקוח לראות את מיקומה המדויק, זמן הגעתה ופרטי הנהג - ולשלם באשראי באמצעות ארנק תשלומים באפליקציה בתום הנסיעה. בחברה מציינים כי השירות שיינתן יהיה נרחב יותר ממה שמציעה האפליקציה המובילה כיום בתחום - גט טקסי, הן במספר המוניות המחוברות לשירות והן בפריסה הארצית. עם זאת, ראוי לציין כי למעלה מ-50% מנוסעי גט טקסי משלמים באמצעות האשראי באפליקציה, ומעל 100 אלף עסקאות מבוצעות באשראי מדי חודש. 

 

טכנולוגיה ממש לא חדשה

הניסיונות לאפשר תשלום במונית באמצעות כרטיס האשראי בישראל אינם חדשים, ולמעשה נמשכים כבר למעלה מעשור - ללא הצלחה. ואולם, אין ספק כי המציאות הטכנולוגית החדשה והתפתחות התשלומים האלקטרוניים בשנים האחרונות משנים את המציאות הזו.

 

בין הנסיונות שנעשו בעבר היה זה של חברת ישראכרט עצמה, באפריל 2002, במסגרת שיתוף פעולה עם תחנת מוניות בפתח תקווה. ב-2006 נעשו ניסיונות נוספים לקדם מהלך דומה, במסגרת שיתוף פעולה עם תחנת המוניות בנתב"ג.

 

בסופו של דבר, אפשרות זו התפתחה בעיקר בזכות אפליקציות התשלומים הפופולריות בסלולר, שהצליחה לשכנע גם את נהגי המוניות לאמץ את המהלך, למרות שהם נדרשים לשלם עמלה.

 

יצוין כי השירות החדש החדש נעשה בשיתוף פעולה של ישראכרט, מיי צ'ק וחברת TMC מפעילת מערכות בקרה וכרטיסי אשראי במוניות. יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של ישראכרט, אמר כי "מדובר במהפכה צרכנית ארצית, המאפשרת למחזיקי כרטיסי אשראי מכל החברות להתנתק מהתלות של נשיאת מזומן עבור נסיעה במוניות".

 

מחברת גט טקסי נמסר בתגובה לדברי ישראכארט, לפיהם החברה תספק שירות נרחב יותר, כי "הן בישראל, הן באירופה והן בארה"ב יודעים שישנה חברה אחת ויחידה המובילה את השוק עם השירות האמין, האדיב, המתקדם והמקצועי ביותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
התשלום - באמצעות האפליקציה
צילום: רועי צוקרמן
מומלצים