שתף קטע נבחר

גט טקסי: למה גובים דמי הזמנה טלפונית?

לקוחות החברה גילו שגובים מהם 5 שקלים דמי הזמנה טלפונית, למרות שההזמנה נעשית דרך אפליקציה. משרד התחבורה: "הנושא עדיין לא מוסדר בחוק". גט טקסי: "זה לפי חוק. חלק מהנהגים בוחרים שלא לגבות דמי הזמנה ואנחנו פועלים כדי להגיע לוויתור גורף על העמלה"

אפליקציית הזמנת המוניות של גט טקסי (GetTaxi) אמנם הקלה על חיי הנוסעים, אבל גם מבלבלת אותם: כמה מנהגי התחנה החלו לגבות עמלה של 5 שקלים על הזמנה טלפונית. האם הזמנה דרך אפליקציית סמארטפון שעושה שימוש באינטרנט נחשבת להזמנה טלפונית? ומה קורה אם מזמינים דרך אתר האינטרנט של החברה? ומדוע בכלל צריכים הנהגים לדרוש דמי הזמנה על הגעה מיוחדת מרחוק, בגין שירות אינטרנטי, שכל מהותו וייחודו היא הזמנה נוחה מרחוק? 

 

  • מגה גבתה עמלה על פריסת גבנ"צ. והתחרטה

  • תביעה: 50 שקל עמלה על יתרה של שקל אחד

  • נהגי המוניות מבקשים לאשר ייקור תעריפים

 

דניאל סיפר ל-ynet "נתקלתי בתופעה המדאיגה בחברת גט טקסי כשהזמנתי מונית באמצעות האינטרנט ב-30 באפריל. בתום הנסיעה, הנהג גבה תוספת של 5 שקלים עבור הזמנה טלפונית, מאחר שההזמנה בוצעה באמצעות האינטרנט - הנהג אינו רשאי לגבות סכום זה".

 

דניאל הוא לא הפונה הראשון ל-ynet בנושא הזה, שהביע תהיה וכעס על הגבייה, אבל יש גם לקוחות שלא נתקלו בדמי הזמנה טלפונית. לקוחה אחרת אמרה ל-ynet: "אני נוסעת איתם המון ומעולם לא ביקשו ממני עמלה כזאת. זו תופעה שאני לא מכירה".

 

למה אין הודעה על כך באתר או באפליקציה?

דניאל נטל יוזמה והתקשר לתחנה לברר את פשר בקשת העמלה. "דיברתי עם החברה פעמיים בקשר לזה", סיפר ל-ynet. "במוקד הנהגים, סיפרו לי שאומרים לנהגים לגבות את העמלה הזאת. בשירות הלקוחות, אמרו לי משהו אחר, שזה אופציונלי, נהג שרוצה - גובה. כל זאת למרות שאין שום הודעה על העמלה הזאת בעניין באתר שלהם. כששאלתי נהג מדוע הוא גובה את העמלה הוא השיב: 'הזמנת מרחוק, אז יש עמלה. מה, מחר אוותר לך על תשלום עבור מזוודה"?

 

ואכן באתר האינטרנט של החברה אין גילוי נאות על הגבייה הזאת. מצד שני, גם אין פירוט גובה העמלה על נשיאת מזוודות - עמלה שאינה שנוייה במחלוקת. גם באפליקציה עצמה אין הודעה על עמלת הזמנה מרחוק - ועדיף שהיתה הודעה כזאת שכן הנוסע זוכה להפתעה בסוף הנסיעה. עצם העובדה שכמה מהנהגים גובים את העמלה ואחרים לא גובים אותה מעידה שזו לא עמלה אינטואיטיבית ולכן צריך ליידע עליה את הנוסעים, טרם סיימו את ההזמנה.

אין הודעה על עמלה באפליקציה ()
אין הודעה על עמלה באפליקציה

 

שירות הלקוחות: מי מהנהגים שרוצה - גובה

פנינו לשירות הלקוחות ושם אמרו ל-ynet: "זו גבייה חוקית לפי משרד התחבורה. על הזמנה טלפונית משלמים 5 שקלים – וכן, אפליקציה זו הזמנה טלפונית. עם זאת זה נתון לבחירת הנהג: מי שרוצה יכול גם לא לגבות את העמלה וחלק מהנהגים לא גובים אותה".

 

למה הבלגן? מדוע אין מדיניות אחידה - או שגובים או שלא גובים?

 

"אני אעביר את ההערה להנהלת החברה".

 

אתר גט טקסי. למה לא כתוב שגובים דמי הזמנה? ()
אתר גט טקסי. למה לא כתוב שגובים דמי הזמנה?

 

משרד התחבורה: הנושא בבדיקה

לפי תגובת משרד התחבורה לפנייתנו, נראה שיש חסר (לקונה) בחוק. אין התייחסות בחקיקה לגביית עמלה באמצעות אפליקציה או להזמנה טלפונית ואין הגדרה שמאחדת בין אפליקציה להזמנה טלפונית או מבחינה ביניהן.

 

בגט טקסי, ממליצים באתר לשלם באשראי - אז לא גובים עמלת סליקה מהנוסע, אבל כמה מהנהגים גובים דמי הזמנה גם באשראי. לגבי עמלת הסליקה, באתר החברה נכתב ש"נכון למועד זה, חיוב כרטיס האשראי של הלקוח העסקי עבור נסיעות עובדיו, כאמור לעיל, תתבצע ללא גביית עמלת דמי סליקה על יד גט טקסי", כלומר ייתכן שבעתיד יגבו עמלת סליקה.

אם תזמינו באשראי אין חיוב נוסף. בינתיים ()
אם תזמינו באשראי אין חיוב נוסף. בינתיים

 

במשרד התחבורה מסרו ל-ynet: "הצו המסדיר את תעריפי המוניות אינו מונה מפורשות הזמנה, באמצעות אפליקציה, עם זאת, נושא זה נמצא כיום בבדיקה במטרה להסדירו בחוק".

 

מחברת "גט טקסי", נמסר: "בישראל, רשאים הנהגים, לפי חוקי משרד התחבורה, לגבות תוספת של 5 ש"ח על כל הזמנה מרחוק של מונית. הנהגים ותחנות המוניות בארץ גובים את דמי ההזמנה ללא יוצא מן הכלל.

 

"בגט טקסי, בניגוד לתחנות המוניות, חלק מהנהגים בוחרים שלא לגבות את דמי ההזמנה ואנו פועלים במרץ כדי להגיע להסכמה בנושא ולוויתור גורף על דמי ההזמנה .

 

"הזמנת המונית דרך אפליקציית גט טקסי והשימוש באפליקציה לתשלום עבור נסיעות בכרטיס אשראי הם בחינם וללא שום עמלה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
גט טקסי. הנהגים בוחרים בעצם אם לגבות דמי הזמנה או לא
מומלצים