שתף קטע נבחר
 

הישראלים שמוכרים לסינים: "כוח קנייה עצום"

במדינה המאוכלסת ביותר בעולם יש כלכלה ריכוזית וצנזורה, אבל גם מאות מיליוני קונים באינטרנט. הקלות במס ויוזמות טכנולוגיות מאפשרות לעסקים מבחוץ למכור בתוך סין: "רגילים לחשוב שארה"ב היא המקום עם הכסף, אך כוח הקנייה בסין גדול יותר"

מגיעים עד לסין: בעלי העסקים שמוכרים לסינים מספרים על התמודדות עם חוקים אחרים לגמרי, אבל מדגישים את הכמות העצומה של הקונים.

 

כתבות נוספות בערוץ הקריירה

נשים שויתרו על חופשת לידה: "החיים ממשיכים"

27% מהצעירים הערבים עובדי קבלן: "רבים מנוצלים לרעה"

משבר המנופאים: "השכר לא עלה 18 שנה"

 

סרגיי שכטמן, שמוכר מוצרי יופי וקוסמטיקה באינטרנט, מספר: "עשיתי עבודה יסודית, בדקתי את הנתונים של השוק הסיני והבנתי שכמות המשתמשים באינטרנט שם היא שבע מאות מיליון איש, יותר גדולה מכל אוכלוסיית המשתמשים במדינות האחרות. בארץ רגילים לחשוב שארצות הברית זה המקום עם הכסף, אך בסין המדינה הרבה יותר מרוכזת ומנווטת על ידי הממשלה, וכוח הקנייה גדול יותר.

 

"הממשלה רוצה שהכסף הסיני לא יברח החוצה, ולכן מעודדת קניות באינטרנט מעסקים סיניים. בעבר, אם לא היית תושב סין או חברה גדולה בעלת משאבים - היה קשה לסחור במדינה, אבל לאחרונה אמזון הביאה מערכת מובנת של חוקים, לדוגמא, זמן המשלוח הוא שלושים ימים במקום הסטנדרט הרגיל בסין של שבעה".

 

"15 מיליארד דולר ביום אחד" 

בנוסף לכך, אמזון החלה במהלך בשיתוף חברת Payoneer הישראלית, שמאפשר קבלת כספים לחשבון ומשיכתם בשקלים. מנכ"ל Payoneer, אייל מולדובן, מסביר: "ביום הרווקים הסיני האחרון כמות המכירות הייתה גבוהה פי שלושה ממכירות סוף השנה האזרחית בארצות הברית, והגיעה ל-15 מיליארד דולר.

 

"לפי התחזיות היקף הסחר האלקטרוני בסין צפוי להגיע לטריליון דולר בשנת 2019, חברנו לאמזון כדי לתת את הפתרון הטכני, כיצד להוציא את הכסף הסיני החוצה".

אב ובנו בבייג'ינג בירת סין  (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אב ובנו בבייג'ינג בירת סין (צילום: AFP)
 

גם יוסי אלבז, שעובד בחברה המספקת פלטפורמה למכירות באינטרנט, מדגיש את יתרונות המכירה ברשת: "הייתה לי פעם חנות והיה קשה לעמוד כל היום ולחכות שמישהו ייכנס, כאן יש אינסוף מדפים והעלות של המדף אינה עולה כסף".

 

ברק פינקלשטיין, בעלים של חברת Add2Store, המספקת זירות מסחר לספקים המעוניינים למכור אחר כך את הסחורה, מספר: "אני עובד עם כמה וכמה חברות שהמטרה שלהן היא לאתר מגמות בעולם המערבי, נניח סוג מסויים של עגלות, ולהכניס את אותה מגמה לשוק הסיני, כי יש להם כח קנייה גדול".

 

תמיר נחמיאס, שותף נוסף ואחראי על הבאת הסחורה לשוק הסיני, מוסיף: "הממשלה הסינית שמה דגש בתכנית החומש הקודמת ובזו הנוכחית על צריכה, וישראל היא יעד מעניין כיוון שיש לה מוצרים שנחשבים 'סקסיים' - מכשור רפואי וגאדג'טים. לאחרונה החלו הקלות במס, נפגשתי עם שר הכלכלה הסיני והוא הסביר לי שהם הולכים להוריד את המס על הייבוא של מוצרי טיפוח וכך קרה".  

 

הג'ימייל לא תמיד עובד

יחד עם זאת, נחמיאס מתאר כי המסחר בסין אינו פשוט, וכי "עדיין קשה למכור לצרכן הסיני" - בין השאר בשל הצורך לעמוד בסטנדרט גבוה של שירות. לדבריו, "70%-80% מהסינים מעדיפים לקנות באינטרנט. הקנייה ברשת מפותחת יותר משלנו, מכיוון שיש רמת שרות גבוהה. אתה מצלם מוצר בטלפון החכם וזה פותח לך אותו לקנייה ברשת, ישראלים לא תמיד יכולים לעמוד ברמת שירות כזו". 

 

גם לדברי שכטמן, "הממשלה הסינית מקשה על המסחר כי אתה לא יודע מה יקרה מחר, הרבה פעמים הוואסטאפ או הג'ימייל לא עובדים (כיון שהממשלה חוסמת את האינטרנט - נ"י), אבל עם הקשיים יש הרבה הזדמנויות, כיון שכמות הקונים וכמות המשתמשים באינטרנט היא גדולה יותר מבכל מקום אחר בעולם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים