שתף קטע נבחר

ניסנקורן: "אם לא יושג הסכם הערב - נפתח בשביתה בנמלים"

הערב תתקיים פגישה של נציגי הממשלה עם ההסתדרות בנושא הרפורמה בנמלים, ויו"ר ההסתדרות מאיים: "נרתום את כלל ההסתדרות למאבק. יהיה גיבוי מוחלט מההסתדרות"

מאבקם של עובדי הנמלים באשדוד וחיפה עולה שלב והערב (ב') הוא עשוי להגיע לסף רתיחה: בראיון ל-ynet אומר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "אם הערב לא יושג הסכם שיגן על עובדי הנמלים לקראת הרפורמה - יוסרו החסמים ונפתח שביתה בנמלים. יהיה גיבוי מוחלט מההסתדרות".

 

מלחמת ועדים בנמל אשדוד: בית הדין יכריע

"עובדי נמל אשדוד לא יעברו להסתדרות הלאומית"

 

הערב צפויה להתקיים פגישה מכרעת בנמל חיפה שבה ישתתפו נציגי האוצר, משרד התחבורה וההסתדרות - פגישה שתואמה לפני זמן רב - אך על רקע האירועים בנמלים היא מקבלת משנה תוקף. בפגישה אמורים הצדדים לדון על הסכמי העבודה עם עובדי הנמלים, בעיקר הסכמי עבודה עם עובדי דור ב', לקראת הרפורמה בנמלים שמקדם השר כץ. סלע המחלוקת הוא הסכם העבודה עם עובד הנמלים המוגדרים דור ב', שבהסכם העבודה שלהם כיום אינם מוגנים מפיטורים במצב של תחרות בנמלים, כפי שצפוי לקרות בשנים הקרובות עם הקמת הנמלים החדשים.

ניסנקורן: נשחרר את העובדים למאבק (צילום: דניאל בר און, דוברות ההסתדרות) (צילום: דניאל בר און, דוברות ההסתדרות)
ניסנקורן: נשחרר את העובדים למאבק(צילום: דניאל בר און, דוברות ההסתדרות)

 

בימים האחרונים החלו עובדי נמל אשדוד "לנטוש" את ההסתדרות הכללית כשבפיהם ביקורת קשה על אי השגת הסכם הגנה. מאוד עובדים חתמו עם ההסתדרות הלאומית וכעת מתקיים מאבק בין שני גופי הייצוג הללו שיוכרע בבית הדין לעבודה בימים הקרובים. בינתיים, בהסתדרות מנסים לגבש הסכם, והערב, אם לא יחול שינוי, יכריזו על השבתה צפויה.

 

"אם לא יושג הסכם הערב אנו נסיר את המגבלות ונשחרר את העובדים למאבק ונוביל אותו יחד", אמר ניסנקורן. "אם לא נמצא פתרון תעסוקתי לעובדי הנמלים בכלל ולעובדי דור ב' בפרט - נוביל מהלך להשבתת הנמלים. נקעה נפשי. אם תהיה רפורמה בנמלים שלא תייצר מספיק איתנות לנמליים הקיימים, המהלך עלול להביא לפיטורי עובדים. התחרות לא צריכה לגרור פיטורים. לא ניתן זאת. עובדי הנמלים הקיימים זכאים לישון בשקט ולא בחרדות מפיטורים בגלל הרפורמה. העובדים מרגישים בחוסר ודאות ובצדק", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ליאור פז
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן
צילום: ליאור פז
מומלצים