שתף קטע נבחר

 

השבת אבידה: מי שכח 1,600 שקל בכספומט

תושב ת"א הופתע לגלות סכום כסף גדול שנשכח בכספומט של בנק הפועלים. למרות רצונו הטוב להשיב את הכסף לבעליו, במוקד הטלפוני של הבנק השיבו שאין להם יכולת לסייע. "אני מנחש שזה אדם מבוגר", אמר ל-ynet. הבנק: "תשובת המוקד הטלפוני תיבדק. איתרנו את חשבון הבנק שלו"

הפתעה בכספומט: תושב תל אביב שהגיע בשבוע שעבר למשוך כסף מהמכשיר האוטומטי למשיכת מזומנים בסניף בנק הפועלים במרכז תל אביב, הופתע לגלות בפתח יציאת השטרות - 1,600 שקל, שמישהו כנראה שכח לקחת.

 

המוצא אסף את השטרות והחליט להמתין ליד המכונה, אולי האדם ששכח לקחת אותם ישוב על עקבותיו. אחרי חצי שעה של המתנה, והואיל וסניף הבנק היה סגור, הוא פנה למחלקת הביטחון של הבנק, סיפר להם את פרטי המקרה וביקש שיאתרו את מושך הכסף ששכח את השטרות. ואולם שם נאמר לו שאין דרך לעזור לו וכי לא ניתן לאתר אותו.

 

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

למרות תשובת הבנק, הוא לא ויתר. מאז, הוא ובת זוגו מנסים לאתר את מאבד הכסף. "ביום שאחרי מציאת השטרות התקשרנו למוקד הטלפוני של בנק הפועלים, והפקידה הודיעה לנו שאין לבנק שום אפשרות לאתר את האדם שמשך את הכסף לפני בן זוגי וגם אין להם דרך להפנות אותו אלינו", שחזרה י' בשיחה עם ynet. "זה נשמע לנו תמוה מאוד כי חייבת להיות להם רשימה של האנשים שמשכו כסף, בטח כשאנחנו אומרים להם בדיוק את מספר הסניף, היום והשעה. אם לבנק אין מערכות בקרה או אפילו מצלמה שיכולה לאתר מי משך כסף זאת בעיה".

 

לדברי י', הם נתבקשו על ידי הבנק להכניס את השטרות למעטפה ולהחזיר אותה לאחד מסניפי בנק הפועלים.

 

סירבו להשיב את הכסף לבנק

בני הזוג סרבו להצעת הבנק, מתוך חשש שהכסף יישאר בסופו של דבר בקופת הפועלים. "חיפשנו בכל מיני קבוצות של אבדות ומציאות, ורגע לפני שאנחנו מרימים ידיים ותורמים את הכסף מנסים דרך התקשורת למצוא את אותו אדם", אומרת י'. "כשאני חושבת על זה, אני מדמיינת אדם מבוגר שכנראה התבלבל והשאיר את השטרות בתוך הכספומט. אין לי ספק שזה סכום כסף משמעותי ואני בטוחה שיש מישהו שבאמת זקוק לו".

 

נציין כי בניגוד לרוב המכשירים למשיכת מזומנים הפזורים ברחבי הארץ, דווקא אלו הממוקמים בסניפי הבנק, נמצאים תחת פיקוח של בנק ישראל וכן קיימת בקרה מקיפה מצד הבנק, לכן תמוהה התשובה שקיבלו זוג הצדיקים מתל אביב. בנוסף, כדאי לדעת כי ברוב המכונות, כאשר הלקוח לא לוקח את הכסף שפלט המכשיר, המכונה בולעת לאחר 2-3 דקות, את השטרות חזרה.

 

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "הבנק איתר את פרטי חשבונו של מושך הכסף, שהוא לקוח בנק אחר ונעדכן את הבנק כדי שיעדכן את הלקוח. תשובת המוקד הטלפוני תיבדק, ובכל מקרה אם הכסף לא היה נלקח על ידי בני הזוג, הוא היה נבלע חזרה למכשיר ואנו היינו פועלים לזיכוי הלקוח".


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים