שתף קטע נבחר

יושבת הטיפול באזבסט וחומרים מסוכנים בכבאות

ארגון הכבאים הודיע כי יפסיקו למלא תפקידים נוספים בנוסף על תפקידם מאחר ואינם מתוגמלים עליהם. מדובר ביותר מ-100 בעלי תפקידים, ביניהם מפקדי יחידות חילוץ, ממונים על חומרים מסוכנים ודוברים

הכבאים מפסיקים לפנות חומרים מסוכנים: ארגון הכבאים הודיע שמהיום לא יימלאו כבאים תפקידים נוספים נוסף על תפקידם, במידה ואינם מתוגמלים עבור התפקיד הנוסף. מדובר ביותר מ-100 בעלי תפקידים בשירות, בהם ממונים על חומרים מסוכנים, מפקדי יחידות חילוץ, ממוני אזבסט, דוברי מחוזות ומרחבים ועוד. בהנהלת נציבות הכיבוי סירבו להגיב על הדברים.

 

בארגון אמרו היום כי עם כניסת הרפורמה בכבאות התבקשו לוחמי האש לבצע, בנוסף לעבודת הכיבוי השוטפת, עוד שורה של תפקידים עם הבטחה ברורה להקצות תקנים לתפקידים אלו בעתיד. "חמש שנים לאחר יישום הרפורמה, המצב עדיין בעינו. לאחר פניות חוזרות ונשנות החליט הארגון שלא יתכן שכבאים יאלצו להתנדב במקום עבודתם ועד להודעה חדשה הם נאלצים לסיים את תפקידי הנע"ת (נוסף על התפקיד)".

 

בהודעת הארגון נאמר כי הממונים על אזבסט וחומרים מסוכנים בתחנות הכיבוי בכל רחבי הארץ לא יבצעו את תפקידם, לא ייקחו חלק בייעוץ מקצועי, הדרכת לוחמים וניהול אירועים - הכוללים סכנות לציבור.

 (צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש) (צילום: דוברות כב
(צילום: דוברות כב"ה מחוז יו"ש)
 

בנוסף צפויה לדבריהם פגיעה משמעותית ביחידה לחילוצים מיוחדים (היל"מ), תפקיד מפקד יל"מ מבוטל, ומעתה לא יהיה מי שינהל את האימונים ושמירה על כשירות מבצעית בתחנות השונות. "פגיעה בכוח האדם תייצר השלכה ישירה בחילוצים העתידיים של יחידה זו".

 

"לא יינתנו תפקידים ללא תקן עד לפתרון סוגיה זו"

יו"ר ארגון הכבאים, אבי אנקורי, אמר כי הביטול מתבצע לאלתר: "בהמשך לוועדת המעקב שהתקיימה, ודיון בעניין סכסוך העבודה, הרשות שהוקמה לפני למעלה מארבע שנים, חרטה על דגלה לשפר ולדאוג לתנאי העבודה של לוחמי האש. חרף הבטחות החוזרות ונשנות להסדרת מעמדם של הנע"תים, עד כה לא מצאה הרשות את הכלים לסייע. לכן, בהנחיית ארגון הכבאים הארצי, לא יינתנו תפקידים ללא תקן עד לפתרון סוגיה זו".

 

אחד הדוברים המחוזיים, הוסיף: "ברשות הארצית לכבאות והצלה אין ולו דובר מחוזי או תחנתי אחד בתקן. כל עבודת הדוברות וההסברה נעשית בהתנדבות ו/או נוסף על שלל תפקידיו של לוחם האש. במשטרת ישראל יש 92 עובדים בתקן, רק אצלנו בכבאות הלוחמים מתנדבים לצלם, לדווח לתקשורת, ולנהל את הרשתות החברתיות".

 

הדובר הארצי של נציבות הכיבוי סירב להתייחס לדברים.

 

צפו בכבאים מטפלים בחומרים מסוכנים שנשפכו ממשאית בפסגת זאב:  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: כבאות והצלה ירושלים
צילום: כבאות והצלה ירושלים
מומלצים